تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۴۲ ب.ظ

پروژه پارکینگ مکانیزه با سنسور های مادون قرمز

احتمالا تابلوهای اعلام ظرفیت پارکینگ را در خیابان های شهر دیده اید. این پروژه نمونه ای کامل از کنترل و نظارت بر وضعیت پارکینگ است که ظرفیت پارکینگ، وضعیت هر بخش، زمان پارک هر ماشین، هزینه پارک هر ماشین و ... را به نمایش می گذارد. این پروژه با میکروکنترلر ساده مگا8 و صفحه نمایش کاراکتری 2*16 راه اندازی شده است که برای تشخیص ورود و خروج از سنسور های ساده مادون قرمز استفاده می کند. کد نویسی برنامه توسط کامپایلر Bascom و به زبان Basic نوشته شده است.

علاوه بر توضیح مراحل ساخت پروژه و نحوه ی عملکرد ان، موضوعات طراحی برد مدار چاپی با نرم افزار Altium Designer و طریقه پروگرم کردن برنامه بر روی میکرو از طریق پروگرمر STK 500 با ارتباط USB اموزش داده شده است.

بهتر است بدانید این پروژه که اولین پروژه قرارداده شده در سایت تلکامپ است پروژه پایان دوره کاردانی اینجانب بوده است. دوستان عزیز در صورت ساده بودن پروژه و وجود اشکالات و کاستی های احتمالی اینجانب را عفو کرده و با پیشنهاد و انتقاد خود بنده را در هرچه بهتر نمودن سایت و مطالب ارایه شده یاری فرمایید؛ تشکر.


توجه: فایل شبیه سازی پروژه توسط نرم افزار Proteus ، برد مدار چاپی توسط نرم افزار Altium Designer و کد برنامه نویسی توسط کامپایلر Bascom به زبان Basic درون فایل فشرده موجود است.


لینک دانلود مستقیم:

دریافت

عنوان: پارکینگ مکانیزه با سنسور مادون قرمز
حجم: 1.36 مگابایت


پسورد فایل:
www.telecomp.blog.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۹
تلکامپ - الکترونیک و کامپیوتر

سنسور مادون قرمز

مادون قرمز

پارکینگ مکانیزه

نظرات (۹)

مرسی فرخ جان
پاسخ:
با سلام
خواهش می کنم
لطفا نام کامل بنویسید تا بتونم با شما اشنا بشم!
با تشکر

سلام پروژتون رو دیدم .ممنون از گذاشتنش .یه پروژه مشابه دارم ،میتونم رو راهنماییتون حساب کنم.

به جای سنسور از صفحه کلید استفاده کردم . اگه وقت دارید با شما در میان بزارم

در ضمن این متغییر T() خیلی برام عجیب بود.

خدا خیرتون بده یه راهنمایی هم به من بکنید. یا علی

 

پاسخ:
باسلام
قابلی نداره
اگه کمکی از دستم بر بیاد و فرصت داشته باشم در خدمتم
متغیر T یه متغیر ارایه ای است که برای محاسبه زمان هر پارکینگ استفاده میشه
باسپاس
سلام آقای کریمی.

اتفاقا بسیار پروژه قابل داری هست.

چند تا برنامه دیگه پ هوشمند با سنسور مادون قرمز دیده بودم ولی همشون فقط ظرفیت پ رو نشون می دادند ! پروژه شما رو که دانلود کردم،خیلی خوشحال شدم، آخه من دنبال یک برنامه بودم که زمان رو هم محاسبه کنه.
پاسخ:
باسلام
اون پروژه کاردانی من هست و در حد خودش بسیار حرفه ای برنامه نویسی شده. علاوه بر زمان موقعیت ماشین در پارکینگ، زمان ورود و خروج، چراغ راهنمایی ورودی و ... نیز وجود دارد.
باسپاس
این پروژه غیر از زمان سنجی، ظرفیت پارکینگ رو هم نشون میده و در سنسور های ورودی و خروجی هم ابتکار جالبی دیده میشه و همچنین نمایش عبارات روی lcd بجا و دقیق است ؛
خلاصه من که تا به حال تو این زمینه فعالیت نداشتم ، تصمیم گرفتم بر مبنای همین پروژه ، پروژه خودمو تکمیل کنم.
البته با اجازه شما!
پاسخ:
باسلام
اشکالی نداره. فقط حقوق معنوی و کپی رایت این اثر را رعایت کنید. در غیر اینصورت شرعا حرام است.
باسپاس
نمیدونم چی شد نخواستم از سنسور استفاده کنم ، شاید حوصله اتصالاتشو نداشتم یا درست کردن ماکت پ رو دوست نداشتم یا شایدم می ترسیدم استاد بگه این که کاملا کپی هست.به جاش خواستم از صفحه کلید استفاده کنم. بعد آمدم تو سایت نظر اولو دادم،وقتی دیدم همون شب جواب دادید ، انگیزم برا شروع بیشتر شد
آمدم برای انجام عملیات ورود ،کلید 10رو تعریف کردم؛برای خروج کلید 11 تا اینجا مشکلی نبود ولی از وقتی که خواستم با برنامه شما هماهنگش کنم ، اونقدر کار پیچیده شد که حسابی گیج شدم. دستورات زیر برنامه با هم تداخل پیدا میکرد ، پر از ایراد شد ، هر جا رو درست میکردم یکجا دیگه غلط در میامد.
پاسخ:
باسلام
شما نباید عینا از همین برنامه و سخت افزار استفاده کنید، بلکه باید از اون ایده بگیرید و خودتون کارو انجام بدید، تا هم کارو یاد بگیرید هم از انجام دادنش لذت ببرید.
باسپاس
۱۲ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۷ محمد خواجه
سلام
در قسمت دانلود که زده فایل توسط کلمه عبور محافظت شده.کلمه عبورو از کجا پیدا کنم
پاسخ:
باسلام
کلمه عبور هم در سایت و هم در فایل دریافتی درج شده.
با سلام
مهندس وقتی دانلود رو میزنم سایت صنوق بیان باز میشه و کلمه عبور میخواد. هرچی که بود رو زدم اما قبول نکرد. راهنمایی کنین لطفا شدیدا احتیاج دارم.
ممنون از سایت خوبتون

پاسخ:
درود
این فایل از دسترس عموم خارج شده است.

سلام خواهشا دوباره این دانلودش رو بذارین خیلی ضروری برام لازمه

 

پاسخ:
درود
از طریق ارتباط با ما پیام بدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه