تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۱ ب.ظ

معرفی زبان های برنامه نویسی

پیشرفت و گسترش تکنولوژی بر پایه زبان های برنامه نویسی بوده است، و خلق نرم افزار های گوناگون با استفاده از این زبان ها امکان پذیر شده است، امروزه با پیشرفت این زبان ها و تولید نرم افزار های گوناگون هر روز شاهد پیشرفت بیشتر تکنولوژی هستیم.

در این مطلب به معرفی زبان های برنامه نویسی پرکاربردی میپردازیم که در دنیای امروزی برای خلق نرم افزار های پیشرفته به آنها نیاز دارید.

 

زبان برنامه نویسی جاوا

زبانی بر پایه کلاس و شی گرا که در سال 1990 توسط Sun Microsystems طراحی شده است. بوسیله این زبان نرم افزار های و بازی های بزرگی طراحی و ایجاد شده اند که بخشی در قالب وب و موبایل ارائه شده اند، از جمله سیستم عامل اندروید که از معروف ترین آن هاست. نرم افزار های جاوا چند گانه هستند، که هم در سیستم عامل مک و هم در ویندوز قابل استفاده اند.

 

زبان برنامه نویسی C

یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی میباشد که در دهه 70 معرفی شد، که زبان های سی شارپ و سی پلاس پلاس و جاوا و ... نیز از این زبان گسترش یافته اند. برای همین این زبان را از ابتدایی ترین زبان ها میدانند که به یادگیری زبان های دیگر کمک میکند.

 

زبان برنامه نویسی ++C

++C یک زبان شی گرا است و عامل اصلی نرم افزار هایی مثل فایرفاکس، Winamop و نرم افزار های ادوبی میباشد. نرم افزار های سیستمی، سرور های قوی، نرم افزار های کلاینت و بازی های ویدیویی با این زبان طراحی شده اند.

 

زبان برنامه نویسی #C

این زبان توسط مایکروسافت برای Net. برپایه زبان C طراحی شده است. و نرم افزار های مایکروسافتی و مبتنی بر ویندوز را پیاده سازی میکند.

 

زیان برنامه نویسی Objective C

زبان مورد علاقه شرکت اپل که نرم افزار های خود را با این زبان طراحی میکند. نرم افزار هایی برای سیستم عامل مک و اپلیکیشن های سیستم عامل iOS با این زبان منتشر شده اند.

 

زبان برنامه نویسی PHP

زبانی رایگان و سمت سرور که به همراه کدهای HTML وب سایت های اینترنتی و اپلیکیشن های مبتنی بر وب را پیاده سازی میکند، فیس بوک و 200 میلیون سایت اینترنتی با این زبان طراحی شده اند.

 

زبان برنامه نویسی Python

یک زبان بسیار سطح بالا و شیک، یادگیری این زبان به علت کوتاه و راحت بودن نوشتار آن به آماتور ها پیشنهاد میشود. اپلیکیشن های مبتنی بر وب مانند اینستاگرام و Pintrest و وب سایت هایی مانند وب سایت ناسا از این زبان استفاده کرده اند.

 

زبان برنامه نویسی Ruby

این زبان نیز مانند زبان Python ساده بوده و به آماتور ها پیشنهاد میشود، وب سایت Groupon با این زبان طراحی شده است.

 

زبان برنامه نویسی Java Script

این زبان توسط Netscape طراحی شده است، توابع وبی انیمیشنی و نرم افزار های دسکتاپی و بازی ها با این زبان طراحی شده اند. افزونه های کروم و سافاری با این زبان نوشته شده اند.

 

زبان برنامه نویسی SQL

توسط سازمان ANSI و ISO در سال 1980 طراحی شد و قویترین زبان مدیریت دیتا در دیتابیس است.


منبع: سایت سرزمین دانلود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۹
تلکامپ - الکترونیک و کامپیوتر

زبان های برنامه نویسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه