تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۳ ب.ظ

آزمون کجا برم؟

شاید با خواندن عنوان این پست یاد تبلیغ معروف و پر تکرار صداوسیما بیافتید. اما در واقع باید بدانید تبلیغات همیشه نشانگر کیفیت برتر و بالاترین راندمان نمی باشد. در پی درخواست های مکرر کاربران سایت مبنی بر معرفی پارامترهای مورد نیاز آزمون مناسب، بر آن شدیم تا پستی متناسب با معیار های لازم و کافی یک آزمون برای ارشد برق بنویسیم. لازم به ذکر است در این پست قصد تبلیغ یا تخریب علیه هیچ موسسه ای وجود ندارد و صرفا به منظور راهنمایی داوطلبان کنکور نوشته شده است. در ادامه به بررسی معیار های مهم آزمون های آزمایشی خواهیم پرداخت:



1-هزینه: هزینه یکی از معیارهای قابل توجه داوطلبان آزمون های آزمایشی است. بدون شک تبلیغات گسترده و هزینه بالای ثبت نام دلیل موجهی بر کیفیت نمی باشد.  در نظر داشته باشید موسساتی که تخفیفات خاص و ویژه برای مشتریان خود در نظر می گیرند برای بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی داوطلبان خود ارزش قائل هستند و موسساتی که هزینه های گزاف جهت برگزاری آزمون در نظر می گیرند و به شرایط مالی شما توجه نمی کنند صرفا به دنبال خالی کردن جیب شما هستند.


2- جامعه آماری: باید در نظر داشت که جامعه آماری موسسات برگزار کننده آزمون آزمایشی معیار مناسبی برای سنجش جامع عملکرد و نمودار پیشرفت نمی باشد، بلکه صرفا ابزاری برای مقایسه نسبی خود با دیگر شرکت کنندگان همان آزمون است. لازم به ذکر است که بعضی از موسسات مطرح که نامی از آنها در این پست ذکر نمی شود بعضا به درج آمارهای دروغین و مجازی می پردازند که خود عاملی برای فریفتن داوطلبان آزمون های آزمایشی کنکور است. در پایان نیز باید بگویم جامعه آماری مناسب در آزمون های آزمایشی می تواند به داوطلب در ایجاد فضای رقابتی و مشابه با کنکور سراسری کمک کند، بنابراین بهتر است جهت ثبت نام در آزمون های آزمایشی در موسسه ای ثبت نام کنید که جامعه آماری قابل قبولی داشته باشد.


3- کیفیت و نحوه برگزاری: کیفیت سوالات و نحوه برگزاری آزمون یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب یک آزمون آزمایشی مناسب است، زیرا هدف از شرکت در آزمون های آزمایشی افزایش سطح علم و دانش به وسیله سوالات ابتکاری و خلاقانه جدید و تمرین به منظور کنترل شرایط روحی و روانی در فضای آزمون است. بنابراین کیفیت سوالات آزمون می تواند عاملی برای رشد خط فکری شما و یاد گرفتن نکات و مسائل جدید باشد. لازم به ذکر است که موسساتی که از اساتید مطرح و آشنا جهت طراحی سوالات استفاده می کنند همواره این نکته را در نظر داشته اند و سعی بر آن دارند تا بهترین سوالات متناسب با کنکورهای چند سال اخیر را در آزمون های خود مطرح کنند. درباره نحوه برگزاری آزمون نیز باید بگویم هیچ موسسه ای را نخواهید یافت که بتواند شرایطی دقیقا مشابه با آزمون سراسری اصلی را برای شما محیا کند، با این حال موسساتی هستند که از لحاظ نحوه برگزاری و نظم و مقررات در سطح قابل قبولی هستند.



4- خدمات پیش و پس از آزمون: خدمات جانبی نیز معیاری دیگر برای آزمون های آزمایشی هستند. بخشی از این خدمات عبارت اند از:

ارایه تمرین بصورت کار در منزل: بعضی از موسسات سوالات سال های گذشته خود را پیش از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهند.

کارنامه و پاسخ نامه تشریحی: پاسخ نامه تشریحی کامل نیز می تواند به روند آموزشی شما کمک کند. اما بهتر است در نظر داشته باشید که پاسخ نامه های مختصر و مفید نیز می تواند شما را به یافتن پاسخ و حل فردی توسط کنکاش و به منظور افزایش خلاقیت و ابتکار ترغیب کند. بنابراین پاسخ نامه های طولانی همواره مناسب نیستند.

رفع اشکال: مهمترین برنامه پس از شرکت در آزمون رفع اشکال است. بهتر است زمان کافی و مناسبی را پس از آزمون به منظور رفع اشکال و یادگیری نکات جدید در نظر بگیرید. بعضی از موسسات کلاس و جزوات رفع اشکال را برای آزمون های خود در نظر می گیرند و در صورت امکان آنها را بصورت لوح های فشرده در اختیار داوطلبان قرار می دهند.


5- خود شما: در پایان خود شما هستید که می توانید از آزمون های آزمایشی بیشترین استفاده را ببرید و بهترین نتیجه را کسب کنید.


توجه: موسساتی که بصورت تخصصی در ارتباط با یک رشته فعالیت می کنند نسبتا موفق تر و با کیفیت تر از سایر موسسات هستند.

توجه: در نظر داشته باشید که آزمون های اینترنتی مناسب نیستند و بهتر است بصورت حضوری در آزمون ها شرکت کنید.


در پایان نیز صرفا سه موسسه برتر در ارایه خدمات ارشد برق را معرفی خواهم کرد. قابل ذکر است این موسسات در ارشد برق نسبت به سایر موسساتی که نام آنها ذکر نشده است برتر اند.

1. دپارتمان تخصصی برق
2. مرکز خدمات آموزشی نصیر
3. موسسه پارسه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
تلکامپ - الکترونیک و کامپیوتر

آزمون آزمایشی برق

آزمون ارشد برق

ازمون کجا برم؟

نظرات (۱۳)

واقعن ممنون آقای کریمی. خیلی مفید بود.
شما برای بچه های ارشد زحمات زیادی میکشید.
انشاءا... عجرتون پیش خودش محفوظه.
سلام.ممنوون از راهنمایی های بسیار خوبتون.
ببخشید این دپارتمان تخصصی برق که بالا فرمودین من سرچ میکنم 2تا میاد یکی گام برتر و یکی هم موسسه بینش یا شاید بهتر بگم مربوط به بینش.شما کدوم یکی مد نظرتون بوده؟
پاسخ:
باسلام
دومی
سلام میخواستم بدونم شما یا هرکسی که این پست رو میخونه اطلاعی از تفاوت جامعه آماری آزمون های موسسات نصیر و بینش دارید؟
 که با توجه به کیغیت مناسب هردو جامعه آماری بیشتر رو انتخاب کنیم.
پاسخ:
باسلام
اطلاعی ندارم.
ممنون از راهنمایی خوبتون.
یه سوال داشتم اونم اینکه ثبت نام اینترنتی آزمونای بینش خوبه؟یعنی بصورت غیر حضوری! چون توی شهر ما فقط مدرسان نمایندگی داره
پاسخ:
باسلام
ازمون های اینترنتی رو توصیه نمی کنم.
سلام و وقت بخیر ، نظرتون  راجع به آزمون های شرکت تعاونی خدمات سنجش چیه؟  
پاسخ:
باسلام
آزمون های بهتری وجود دارند.
سلام . عذر میخوام من یک سوال در رابطه با این آزمونها ازتون پرسیده بودم ، منتظر هستم چون جوابتون واسم مهمه . خواهش میکنم جوابمو بدین . چون آزمونها این هفته شروع میشن !
پاسخ:
باسلام
سوالاتی که جنبه عمومی دارن و بصورت خصوصی ارسال میشن پاسخ داده نمی شوند.
دوباره سوالتون رو مطرح کنید.
با سلام مجدد
سوال بنده در رابطه با انتخاب بین دو آزمون پارسه و بینش هستش ، چون امسال اولین سالی هستش که شهر ما نمایندگی بینش داره و آزمون میخواد برگزار شه ولی خب نگرانم نکنه منظم نباشن و خیلی مفید واقع نشه !؟ ولی پارسه خب خیلی وقته هستش ... با این اوصاف شما کدوم رو پیشنهاد میکنین ؟؟ 
سپاس از لطفتون 
پاسخ:
شما باید از بین پارامترهای خودتون یکی رو انتخاب کنید که شاید یه سری از معیار ها رو داشته باشه و یه سری دیگه رو نه. در این حالت اگه خیلی به نظم و جامعه آماری حساس هستید پارسه رو برید در غیر اینصورت اگر به کیفیت سوالات و یادگیری بیشتر می اندیشید بهتره همون بینش رو برید. بینش هر سال رو به رشد هست ولی پارسه به حالت پایدار رسیده.
سلام..بابت راهنمایی هاتون ممنون اقای کریمی
نظرتون در مورد مدرسان شریف چیه؟؟نگید نظری ندارمD:

پاسخ:
باسلام
خوبه ولی در آزمون های ارشد برق موسسات بهتری وجود دارند.
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۰:۲۱ پژمان نوروزی
سلام
بنده دارای لیسانس برق قدرت هستم از دانشگاه آزاد با معدل 17.02
وبرای ارشد ثبت نام کردم و برنامم اینه که تو این زمان باقی مونده فقط دو کتاب بررسی و ماشین مدرسان رو بخونم تا این دو درس رو خوب بزنم  چون میخوام گرایش سیستم های قدرت قبول شم ضمنا فرزند جانباز چهل و پنج درصد هستم به نظر شما چقدر شانس قبولی دارم؟ آیا اصلا برنامم یا منابعم درسته؟ با توجه به پایه ای که دارم؟ البته بررسیم خیلی بدک نیست و عالی نیست ولی خوبه لطفا راهنمایی بفرمایید امیدم چمران اهوازه که قبول شم با این دو درس و معدلم
پاسخ:
باسلام
لطفا سوالات خودتون رو در پست های مرتبط بپرسید. این سوال باید در پست مشاوره برقی مطرح بشه.
باسپاس
سلام آقای کریمی خسته نباشید
به نظر شما آزمون های کدوم موسسه در رشته قدرت بهتر هست؟"من شنیدم که بینش در زمینه قدرت خیلی خوب نیست". لطفا به روز رسانی منابع رو هم تسریع بفرمایید. با تشکر
پاسخ:
باسلام
ترتیب به همون صورته. تفاوت چندانی نیست.
الان پارسه و نصیر یکی شدن ! من پارسال نصیر رو شرکت کردم اما از اواسطش نتونستم برم و کنکور رو انداختم برای سال بعد، بهم گفتن جلسه اخر بیا دفترچه هاتو میدیم اما ندادن... هرچقدر زنگ زدم یا رد دادن ،یا نمایندگیشون توی تلگرام جواب پیام هامو ندادن...انگار نه انگار این همه پول گرفتن...
بجاش چون با پارسه مشترک بود ازشون کمک خاستم و پاسخنامه ۳ ۴ تا ازمونی ک  شرکت کرده بودم رو بهم دادن ... بدون اینکه خدماتی ازشون بگیرم ! قطعا امسال میرم پارسه .شما هم خودتون قضاوت کنین کجا بهتره!

سلام جناب کریمى 
مى خواستم تو یکى از این سه موسسه اى که فرمودین ثبت نام کنم اما نمى دونم کدوم رو انتخاب کنم ؛
کیفیت سوالات خیلى برام مهمه و به شدت نیاز به استاداى خوب و کلاس دارم. 
لطفاً راهنماییم کنید.
ممنون.
پاسخ:
درود
سطح هر سه موسسه مناسبه. یک بار دیگه توضیحات ارایه داده شده رو بخونید.
نظرتون راجع به موسسه ى اکسین چیه آقاى کریمى؟! 
پاسخ:
درود
اطلاعی ازش ندارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه