تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ

تمام شدن باتری گوشی و روشن نشدن آن

با سلام خدمت دوستان همیشه همراه سایت تلکامپ. اولین روزی که قصد راه اندازی این سایت رو داشتم هدفم این بود که اندوخته های خودم رو با با دیگر دوستان فارسی زبان به اشتراک بگذارم. تا این لحظه بسیاری از پست ها و فایل هایی که در سایت قرار گرفته است نتیجه تجربیات بنده بوده است (همچون پست های وقتی وسیله برقی درون آب می افتد، ساخت پی سی بی با دست و ...). این بار به بیان یک راه حل برای مشکلی خواهم پرداخت که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد همانطور که خود من نیز به آن دچار شدم. لطفا ادامه مطلب را بخوانید.

معمولا تلفن های همراه و وسائل الکترونیکی قابل حمل که دارای باتری های شارژ شونده هستند طوری طراحی می شوند که در هنگام تمام شدن باتری و خاموش شدن دستگاه بخشی از انرژی درون باتری باقی بماند. همان طور که می توان مشاهده کرد با اتمام باتری دستگاه و نگه داشتن دکمه پاور دستگاه برای مدت کوتاهی روشن می شود. اما گاهی اتفاق می افتد که با استفاده از دستگاه تا اخرین لحظه باتری کاملا تخلیه می شود و به اصطلاح جان خود را از دست می دهد. در این مواقع با متصل کردن دستگاه به برق دستگاه روشن نخواهد شد زیرا باتری دیگر جان لازم برای راه اندازی دستگاه را ندارد. در این مواقع باید باتری را با یک شوک الکتریکی بازیابی کنیم، این کار از طریق اعمال یک جریان لحظه ای بیش از حد به باتری انجام می شود که یک کار تخصصی و دارای ریسک محسوب می شود و در صورتی که دانش کافی برای انجام این کار را ندارید از انجام آن پرهیز کنید. اما روش دیگری که برای موبایل و دیگر دستگاه های دارای باتری می توان استفاده کرد بازیابی باتری به وسیله جریان طولانی مدت است. در این حالت تلفن همراه خود را برای مدتی در حالت شارژ قرار بدهیم و برای روشن کردن آن اقدامی نکنید. پس از مدتی (از چند دقیقه و شاید تا چند ساعت) باتری شما انرژی لازم برای شارژ شدن و استفاده مجدد را کسب خواهد کرد و دستگاه خود به خود روشن خواهد شد و باتری با یک بار شارژ کامل به حالت عادی خود بر می گردد. دلیل اینکه پس از خرید دستگاه الکترونیکی و تخلیه کامل باتری برای اولین بار چند ساعت (حدودا هشت ساعت) باید دستگاه را شارژ کنیم نیز مشابه این مشکل است و علت آن این است که باتری مدت زمان زیادی بدون استفاده بوده است و با ساکن ماندن یون های تشکیل دهنده جان لازم برای تامین انرژی برای دستگاه را از دست داده است. در پایان توصیه بنده به شما این است که هیچ گاه نگذارید باتری دستگاه شما تا انتها (صفر درصد) خالی شود. در ادامه به بیان چند نکته درباره شارژ کردن باتری های دستگاه های الکترونیکی خواهم پرداخت.

1- همواره از لوازم جانبی اصلی برای دستگاه خود استفاده کنید.

2- برای داشتن طول عمر بیشتر باتری انرژی آن را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید.

3- هر چند وقت یک بار باتری را تا مرز خاموش شدن خالی کنید و با خاموش کردن دستگاه آن را تا 100 درصد شارژ کنید.

4- بهتر است هنگام شارژ کردن تلفن همراه آنرا خاموش کنید و در صورت امکان از آن دوری کنید، زیرا تشعشعات ساطع شده از تلفن در این حالت چند برابر حالت عادی و معمولی خواهد بود. به همین دلیل است که اکیدا توصیه می شود در هنگام شارژ شدن تلفن همراه از مکالمه و استفاده آن پرهیز کنید.

5- از کار کردن بیش از حد با دستگاه خودداری کنید، زیرا این کار باعث داغ شدن دستگاه و آسیب دیدن باتری و دیگر قطعات آن خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه