تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۲ ب.ظ

افزایش سرعت وای فای

این روزها اینترنت از نوع وایرلس و سیگنال‌های WiFi نخستین (و برای بسیاری تنها) گزینه اتصال به اینترنت است و در نتیجه بهره‌گیری از یک سیگنال قدرتمند برای سرعت بیشتر در ارتباط، دغدغه همه ماست.
وقتی پای گرفتن یک سیگنال فوق‌ العاده قوی از روتر به میان می‌آید، یک کلیدواژه را هرگز نباید فراموش کنید: موقعیت و جایگاه. درواقع هر آنچه محل کار یا خانه شما را به یک ساختمان تبدیل می‌کند (دیوارها، درب‌ها، پنجره‌ها و مانند آن) همگی موانع و عایق‌هایی برای سیگنال WiFi هستند. در نتیجه نخستین و ساده‌ترین نکته در مورد داشتن یک سیگنال قوی، تعیین محلی مناسب برای روتر است و وقتی بدانید که داشتن سیگنال مرتب و قوی تأثیر فراوانی در سرعت اینترنت شما دارد، در نتیجه لازم نخواهد بود به ISP خود مراجعه کنید و هزینه بیشتری را برای ارتباط بهتر بپردازید. در ادامه مطلب به بررسی راهکارهایی برای بهره مندی از حداکثر سرعت قابل دسترس خواهیم پرداخت.

1. هرچه بالاتر، بهتر
اگر در یک ساختمان دو طبقه سکونت دارید یا کار می‌کنید، قرار دادن روتر در طبقه دوم، می‌تواند سیگنال بهتر و گسترده‌تری در اختیار شما قرار دهد و در افزایش سرعت وای فای موثر باشد. آنتن دستگاه شبیه به یک چتر عمل می‌کند که هر چقدر آن را بالاتر بگیرید، پوشش بهتری برای شما فراهم می‌آورد؛ فقط به یاد داشته باشید که کف و سطوح، منجر به کاهش سرعت سیگنال می‌شود. در نتیجه تلاش کنید بالاترین نقطه را برای قرار دادن روتر خود انتخاب کنید. حتی می توانید مودم خود را بر روی دیوار و در بالاترین قسمت نصب کنید.

2. موانع میانی را بردارید
درب‌ها و دیوارها هم به‌ اندازه خود مسئله هستند؛ معنی این حرف آن است که روتر هر چقدر به مرکز خانه یا محل کار شما نزدیک‌تر باشد، پوشش بهتری در سایر نقاط خواهید داشت. البته به دنبال آن نباشید که روتر را به‌ جای لوستر در اتاق نشیمن از سقف آویزان کنید، ولی تلاش کنید تا جایی که کابل‌کشی تلفن به شما اجازه می‌دهد، از یک نقطه مرکزی برای پخش سیگنال بهره بگیرید. همچنین اگر روتر در یک اتاق جانبی قرار دارد، درب اتاق را همیشه باز نگه‌ دارید تا سیگنال WiFi با مانع کمتری روبه رو شود.

3. گوش خرگوش را فراموش نکنید!
ممکن است، روتر شما بیش از یک آنتن داشته باشد. در این موارد، بهتر است به خاطر داشته باشید که این آنتن‌ها برای خوش‌ آمد شما یا زیباتر کردن دستگاه آنجا قرار داده نشده‌اند! این آنتن‌ها می‌توانند تفاوتی اساسی در دریافت و ارسال سیگنال ایجاد کنند؛ برای مثال روترهای ۸۰۲.۱۱ac قادر به تفکیک سیگنال‌ها هستند تا سیگنال‌های مورد نیاز دستگاهی را که در حال استریم ویدئو است، از یک آنتن و دستگاه دیگری که در حال وب گردی است، از آنتن دیگر ارسال کنند.
از آنجا که سیگنال‌های WiFi به همه نقاط در خانه یا محل کار منتشر می‌شوند، بر روی روترهایی که چند آنتن دارند، باید یک‌به‌یک سراغ آنها بروید. یعنی به یاد روزهای قدیمی که آنتن تلویزیون را تنظیم می‌کردید، اگر تغییر در حالت یک آنتن تأثیری در سیگنال شما نداشت، باید به سراغ بعدی بروید. همچنین اگر روی روتر خود آنتن نمی‌بینید، به این معنا نیست که هیچ آنتنی وجود ندارد. آنتن روتر شما درون دستگاه است و برای تنظیم آن، لازم است، روتر را جابه‌جا کرده و یا بچرخانید.

4. از مداخلات جلوگیری کنید
اگر از روترهای قدیمی ۸۰۲.۱۱n استفاده می‌کنید، این احتمال بسیار قوی است که دستگاه‌هایی که هرگز تصور نمی‌کنید با سیگنال WiFi شما تداخل داشته باشند. تلفن‌های بی‌سیم قدیمی، هر دستگاه مجهز به بلوتوث و حتی ماکروویو، می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در سیگنال WiFi شود. در نتیجه سعی کنید روتر را تا حد ممکن از این دستگاه‌ها دور نگه ‌دارید و اگر قرار است یک دانلود چند گیگابایتی از اینترنت داشته باشید، جایی را انتخاب کنید که این دستگاه‌ها مزاحم انتشار سیگنال نشوند.

با تشکر از پرشین استار.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۴
تلکامپ - الکترونیک و کامپیوتر

افزایش سرعت وای فای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه