تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ب.ظ

ثبت نام کنکور ارشد - تغییر ضرایب دروس!

ثبت نام آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 1396 از تاریخ 1 دی شروع شده است و تا سه شنبه 7 دی ادامه خواهد داشت. طبق برنامه زمان بندی کنکور در روزهای پنج شنبه و جمعه 7 و 8 اردیبهشت 1395 برگزار خواهد شد. در ادامه به بررسی تغییر ضرایب دروس در رشته های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات خواهیم پرداخت.
نکته حائز اهمیت در کنکور پیش رو افزوده شدن تعدادی گرایش جدید و تغییر ضرایب دروس مختلف برای گرایش های مختلف است. نکته ای که بیشتر از همه جلب توجه می کند اختصاص بیشترین ضریب (4) به درس تخصصی اصلی همان گرایش و ضرایب کمتر به دروس دیگر است. این موضوع منجر به تفکیک پذیری بیشتر در رتبه بندی گرایش های مختلف نسبت به قبل خواهد شد، یعنی در گذشته برای مثال رتبه های یک شخص در گرایش های الکترونیک، مخابرات و کنترل بسیار شبیه به یکدیگر می شد در حالی که با رتبه قدرت بسیار متفاوت بود و این مسئله دست داوطلب را در انتخاب گرایش بازتر می کرد اما در حال حاضر با شرایط فعلی احتمالا اوضاع فرق خواهد کرد. در این شرایط به داوطلبان توصیه می شود که از همین الان گرایش نهایی مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند و بیشترین انرژی را برای درس اختصصاصی اصلی همان گرایش (ضریب 4) صرف کنند. علاوه بر آن داوطلبانی که تا کنون برای دروسی که سال های قبل ضریب صفر داشتند و امسال ضریب یک دارند وقت نگذاشته اند و وقت کافی برای مطالعه این دروس ندارند از اضافه کردن آنها به برنامه خود صرف نظر کنند. دروس زبان، ریاضیات و مدار های الکتریکی نیز همچون سال های گذشته اما با ضرایبی متفاوت برای همه گرایش ها یکسان هستند.
از تغییرات دیگر می توان به حذف دروسی همچون مدار منطقی و ریز پردازنده و بررسی سیستم های قدرت اشاره کرد که به ترتیب دروس اختصاصی گرایش های مکاترونیک و قدرت بودند. البته به نظر می رسد درس بررسی سیستم های قدرت نیز با ماشین های الکتریکی ترکیب شده و تحت عنوان ماشین های الکتریکی و تحلیل سیستم های انرژی الکتریکی در آمده است.
با وجود تغییرات گسترده در گرایش ها و ضرایب دروس امتحانی رشته مهندسی برق در سال های اخیر، شاهد تغییراتی جزیی در گرایش ها و ضرایب دروس امتحانی رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستیم.
در ادامه گرایش ها و عناوین دروس امتحانی مجموعه مهندسی برق و مجموعه مهندسی کامپیوتر درج شده است. به منظور مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی آنها کلیک کنید. به زودی لیست منابع و راهکارهای کنکوری نوشته شده در پست های بهترین مراجع مهندسی برق و منابع ارشد برق و مشاوره برقی بروزرسانی خواهند شد.


ضرایب امتحانی کنکور ارشد مهندسی برق


ضرایب امتحانی کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

نظرات (۶)

با سلام 
بابت راهنمایی که برای ادامه کار پیشنهاد دادید بسیار متشکریم.
با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما
hame barname riziamooon ro be ham rikhtan ba in kareshooon....lmamnoon be khater etela resanitooon
شنیدم که تک دفترچه ای هم شده؟درسته؟
پاسخ:
معمولا همچین مواقعی بازار شایعات داغ میشه. منبع شما فقط سایت سازمان سنجش باشه و بس. چیزی مشخص نیست ولی من بعید می دونم که اینطوری باشه چون دروس عمومی زبان، ریاضیات و مدار فرم کلی خودشون که ضرایبش برای همه گرایش ها یکسانه رو حفظ کردن. علاوه بر اون تلفیق دفترچه و مدیریتش توی یه آزمون طولانی مدت کار عاقلانه ای نیست و اینکارو نمی کنن.
ببخشید درس سیستم های دیجیتال ک با الکترونیک یکی شده منظورش چیه از سیستم های دیجیتال!!!؟
پاسخ:
تا اونجایی که اطلاع دارم همون درس مدارهای منطقی و میکروپروسسورهاست.
سلام باتشکر از مطالب خوبتون
باتوجه به اینکه ضریب الکترونیک وسیگنال برای قدرت 1شده اگر این دزوس رو حذف کنیم تو تنیجه ورتبه خیلی تاثیر داره؟خیلی ضرر میکنیم؟
پاسخ:
درود
جواب این سوال در خود متن داده شده!
این درصد ها برای دروس ریاضی و مدار و زبان با ضریب یکسان نسبت دروس به دروس اختصاصی حساب میشن یا در نهایت ضریب یک سوم هم دارن ؟
اکه غیر این باشه که کلا ریاضی باید بخونیم صبح تا شب D
پاسخ:
هر درسی با ضریب خودش محاسبه میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه