تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات

همانطور که قبلا در پست تغییر ضرایب دروس ذکر شد، انتظار می رفت امسال تغییرات قابل توجهی در بودجه بندی آزمون ارشد داشته باشیم که پس از برگزاری کنکور همه ابهامات موجود برطرف شد و تغییرات اعمال شده آشکار گشت. در ادامه با بررسی تغییرات اعمال شده همراه ما باشید.

در چند روز گذشته به دلیل مشغله فراوان فرصت نکردم این پست را بنویسم اما در ادامه با بررسی تغییرات بودجه بندی سوالات کنکور ارشد برق 96 در خدمت شما عزیزان هستم :)


- زبان : همچون سال های گذشته دارای 30 سوال بوده که شامل 10 سوال لغت 5 سوال دستور زبان و 15 سوال درک مطلب بوده است. سطح سوالات متوسط بوده و درصد قابل قبول به راحتی قابل دسترسی بوده است.


- ریاضیات : ریاضیات با افزایش تعداد سوالات از 12 به 15 تا و اختصاص 5 سوال به درس آمار و احتمالات جزو دروسی بود که بیشتر از بقیه داوطبان را شگفت زده کرد. حال که 5 سوال از 15 سوال از درس آمار و احتمال است، بخش قابل توجهی از درصد این درس را به خود اختصاص می دهد و بیشترین سود را افرادی کردند که این درس را حذف نکرده بودند! همانطور که قبلا هم گفته بودم حذف کردن هیچ کدام از درس ها توصیه نمی شود. توصیه اکید بنده به افرادی که قصد دارند در مقطع تحصیلات تکمیلی کارهای پردازشی همچون پردازش سیگنال (صوت، تصویر و غیره) و یا کارهایی در حوزه هوش مصنوعی انجام دهند این است که به ریاضیات و خصوصا آمار و احتمال توجه ویژه ای داشته باشند؛ زیرا پس از وارد شدن به مقطع بالاتر بلافاصله با مفاهیم آن مواجه خواهند شد که در صورتی که این درس را از منابع کنکوریشان حذف کرده باشند سرعت پیشرفت کمتری خواهند داشت. علاوه بر آن با اضافه شدن تعداد سوالات این درس و ساده بودن سوالاتش می توان آنرا یکی از مواد مهم امتحانی آزمون ارشد تلقی کرد. سطح سوالات ریاضیات متوسط رو به ساده بوده است، به حدی که تعدادی از سوالات با روش های ساده و تستی قابل حل بوده اند.


- مدارهای الکتریکی : در این درس فقط تعداد سوالات از 12 به 15 تا تغییر کرده است و پراکندگی بودجه بندی سوالات تغییر چندانی نداشته است. سطح سوالات متوسط رو به دشوار بوده است اما کسب درصد قابل قبول امکان پذیر بوده است.


- الکترونیک و سیستم های دیجیتال : از همان ابتدا که دفترچه ثبت نام کنکور منتشر شد این درس توجه داوطلبان را به خود جلب کرد. در این درس نیز با افزایش سوالات از 12 به 15 تا و اختصاص 6 سوال به سیستم های دیجیتال تغییرات چشمگیری را داشتیم ولی از قبل نیز قابل پیش بینی بود. نکته جالب وجود یک سوال از زبان توصیف سخت افزار در سوالات سیستم های دیجیتال است که نشان دهنده این است که سیستم های دیجیتال فقط شامل مدارات منطقی نیست و امکان طرح سوالاتی از ریزپردازنده ها و سیستم های نهفته وجود دارد. نکته دیگری که انتظار می رفت این بود که سوالی از بخش توان و الکترونیک قدرت مطرح نشده که از قبل نیز این موضوع مطرح بوده است. در سال های قبل داوطلبان از حذف درس مدار منطقی منع نمی شدند و حتی به بعضی از دوستان حذف این درس را توصیه می کردم؛ اما با تغییر بودجه بندی سوالات این ماده از آزمون و تخصیص بخش قابل توجهی از سوالات به این درس حذف آنرا به هیچ وجه (خصوصا برای افرادی که قصد قبولی در گرایش های الکترونیک و گرایش های وابسته را دارند) توصیه نمی کنم. سطح سوالات متوسط رو به دشوار بوده است اما کسب درصد قابل قبول از سوالات ساده و متوسط به راحتی امکان پذیر بوده است.


- ماشین های الکتریکی و سیستم های انرژی الکتریکی : این بند از آزمون نیز همچون الکترونیک و سیستم های دیجیتال دستخوش تغییرات مشابهی بوده است که با افزایش سوالات از 12 به 15 تا و ترکیب بودجه بندی به صورت 9 سوال ماشین های الکتریکی و 6 سوال سیستم های انرژی الکتریکی (که قبلا تحت عنوان سیستم های قدرت 12 سوال مجزا را به خود اختصاص می داده است) داوطلبانی که قصد قبولی در گرایش های برق قدرت را دارند را تحت تاثیر قرار داده است. سطح سوالات در این درس نسبت به سال های قبل تغییر چندانی نداشته است.


- سیستم های کنترل خطی : همچون سال های گذشته شامل 12 سوال بوده است. دشواری آن همچون سال های گذشته بوده است اما داوطبان می توانستند با دقت به سوالات ساده تر پاسخ بدهند و درصد قابل قبول مورد نیاز را کسب کنند.


- سیگنال ها و سیستم ها : این درس نیز همچون سیستم های کنترل تغییر خاصی را به خود ندیده است. تعداد سوالات آن همچون سال های قبل 12 عدد بوده و سادگی آن نیز همچون سال های قبل بوده است، به نحوی که کسب درصد بالا از آن قابل دستیابی بوده است.


- الکترومغناطیس : این درس که جزو دروس دلهره آور کنکور است نیز تغییرات خاصی نداشته است و شامل همان 12 سوال با دشواری های خاص خود بوده است. نکته قابل توجه این است که همچون سال های گذشته سوالاتی به چشم می خورند که به راحتی قابل حل هستند و می توانند درصد مناسبی را برای افرادی که با این درس دست و پنجه نرم می کنند به ارمغان بیاورند.


- مقدمه ای بر مهندسی پزشکی : بر خلاف انتظار این درس نیز تغییرات خاصی نداشته است و همچون سال های قبل شامل 12 سوال به سبک خاص خود بوده است.


در صورت وجود هرگونه سوال می توانید در بخش نظرات همین پست مطرح کنید. در صورت وجود سوال اختصاصی نیز می توانید از طریق دایرکت اینستاگرام به آدرس instagram.com/farrokh_karimi مطرح فرمایید.


در ادامه می توانید دفترچه سوالات را به صورت مستقیم دانلود کنید.


دانلود با لینک مستقیم: دریافت
حجم: 4.09 مگابایت
توضیحات: دفترچه سوالات کنکور ارشد برق 96


در صورت تمایل به شرکت در مشاوره اختصاصی به اینجا بروید.

نظرات (۴)

تشکر عالی بود
باسلام و خسته نباش
برای قبولی تو گرایش سیستم قدرت درس های سیگنال و الکترونیک و مدارمنطقی که ضریب 1دارند رو حذف کنم مشکل نداره؟رتبه 2 یا3 رقمی میشه اورد؟
الان من شروع کردم ریاضیات عمومی رو بخونم.
به نطر شماهمزمان چندتا درس رو بخونم؟یا ریاضیات ومعدلات رو بخونم تموم کنم بعد برم سراغ مدار و همزمان بقیه رو هم بخونم؟
ممنون
پاسخ:
درود
حذف کنید. بله؛ تک رقمی هم میشه!
درس ها بصورت موازی با هم.
با سلام خدت استاد گرامی .
الان من سردرگم شدم .از طرفی تو یه پست دیگه گفتید اگه برای دروسی که قبلا ضریب صفر داشت اما الان یک شده ،وقت کافی داشتید بخونید از طرف دیگه در جواب کامنت بالایی با قاطعیت گفتید نخونید!
و اصلا یه سوال اساسی تر .به فرض که تو یه درس تک ضریبی تبحر داشتیم.اصلا به صرفه هست سر آزمون براش وقت بگذاریم؟.چون حتی کارنامه 96 هم نشون میده مثلا برای مخابرات 10 درصد سیگنال ارزشش از 50 درصد کنترل کمتر نیس !
تشکر
پاسخ:
درود
گفتم اگر وقت کافی داشتید نه در شرایطی که آمادگی کافی ندارید و دروس اصلی رو هم به سرانجام نرسوندید. اونم به خاطر اینه که توی رتبه های خوب رقابت سنگینه و بعضا به خاطر یه سوال دانشگاه و گرایشت یکی دوتا بالا و پایین میشه..
سلام/درود ....بخش توان و الکترونیک قدرت منظورتون کدوم قسمته یکی از سر فصلهای الکترونیکه؟ میشه راهنمایی کنید تشکر...


پاسخ:
درود
بله یکی از سرفصل های الک یک و دو بود که از کنکور حذف شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه