تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات

به نام خداوند بخشنده مهربان


به منظور مشاهده پست بهترین مراجع و منابع مهندسی برق به اینجا بروید
برای مشاهده پست راهنمای پروژه کسر خدمت به اینجا بروید
برای مشاهده پست های کنکوری به اینجا بروید
 
به منظور اطلاع و ارسال درخواست مشاوره اختصاصی شغلی و تحصیلی، لطفا از طریق پیام مستقیم به اینستاگرام یا لینکدین زیر اقدام فرمایید:

 instagram.com/farrokhkarimi

linkedin.com/in/farrokhkarimi


تذکر 1: کپی برداری از این پست فقط و فقط با ذکر منبع مجاز است.

تذکر 2: بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد (ص) و آل محمد می باشد.

تذکر 3: در صورت وجود سوال یا نظر مرتبط با همین مطلب لطفا در نظرات همین پست مطرح فرمایید و منتظر پاسخ باشید. لطفا از ارسال سوالات تکراری و بیهوده پرهیز فرمایید. کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال می شوند پاسخ داده نخواهند شد. جهت دریافت پاسخ و ارتباط بیشتر مشخصات کامل و صحیح خود را درج نمایید.

پیشنهاد: قبل از اینکه درباره کنکور دادن و درس خواندن و فقط دانشگاه رفتن تصمیم بگیرید پیشنهاد می کنم کتاب "امکان" را مطالعه کنید. برای دریافت این کتاب می تونید به اینجا مراجعه کنید.

در این پست سعی شده است تا سوالات مهمی که در ذهن دوستان است پاسخ داده شود. قابل ذکر است که مطالب ذکر شده در این پست حاصل تجربیات شخصی بنده و راهنمایی بهترین اساتید است. به منظور ارتباط بیشتر می توانید به سربرگ ارتباط و درباره من مراجعه کنید.

به دلیل اهمیت برنامه ریزی ابتدا با این موضوع گفتگو را شروع خواهیم کرد. برنامه ریزی یکی از مهمترین عوامل موفقیت در زندگی شغلی، زندگی روزمره و کنکور است. برنامه ریزی هدفمند و مناسب می تواند شخص را بیش از پیش به سمت پیروزی و موفقیت سوق دهد. با این حال همیشه یک برنامه ریزی مناسب از دغدغه های انسان است. در ادامه روش کلی یک برنامه ریزی مناسب ارایه خواهد شد.

 

توجه: تا سال 1394 کنکور کارشناسی ارشد در بهمن ماه برگزار میشد از سال 1395 به بعد کنکور در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

مراحل انجام یک فرایند زمان بر
 
مرحله اول: هدف گذاری
هدف گذاری مهمترین مبحث در ابتدای برنامه ریزی برای انجام یک فرایند است. به طور مثال اگر قصد انجام یک پروژه را دارید باید ببینید که هدف شما از انجام ان پروژه چیست و در اینده چه کارهایی می توانید توسط ان انجام دهید و چه مزایایی از ان عاید شما می شود. یا اگر قصد شرکت در کنکور را دارید باید علت های موجهی برای این تصمیم خود ارایه کنید. توصیه می کنم اگر بدون هدف و صرفا تحت تاثیر جو سال اخر دانشگاه بودن قصد شرکت در کنکور را دارید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. بیشتر داوطلبان بدون هدف به سمت کنکور خیز بر می دارند و در نهایت با شکست مواجه می شوند. تعدادی از داوطلبان با قصد کسب شغل بهتر به سمت کنکور و مقاطع بالاتر حرکت می کنند در صورتی که کار و تحصیل در ایران دو معقوله جدا از هم هستند و تحصیلات تکمیلی تضمینی برای کسب یک شغل و جایگاه اجتماعی بالاتر نیست. در پایان باید ذکر کنم قبل از شروع یک فرایند زمان بر مثل کنکور اهداف خود را بررسی کنید و بر طبق انها تصمیم بگیرید در غیر اینصورت بخشی از بهترین زمان عمرتان را از دست خواهید داد و موفقیت را درک نخواهید کرد. علاوه بر ان تعیین هدف دانشگاه خوب و متوسط و یا دانشگاه ازاد و سراسری باید جزو اصلی هدف گذاری شما باشد زیرا برای هر کدام از اهداف ذکر شده میزان تلاش خاص خود احتیاج است.

مرحله دوم: تصمیم گیری و اراده
حال که اهداف خود را برای انجام یک فرایند زمان بر و سرنوشت ساز بررسی کرده اید، وقت تصمیم گیری و اغاز به کار است. اگر در اهداف خود مصمم هستید و از اینده ان اطمینان دارید با توکل بر خدای عزوجل هر چه سریع تر دست به کار شوید و کار امروز را به فردا مسپارید. اما اگر در اهداف خود تردید دارید یا از موفقیت امیز بودن ان اطمینانی ندارید در تصمیم خود تجدید نظر کنید و بیشتر بر روی ان تامل کنید. ذکر این سخن که یک ساعت تفکر بهتر است از هفتاد سال عبادت است نیز خالی از لطف نیست. در پایان باید ذکر کنم که اهداف صحیح در صورتی که با اراده راسخ و توکل بر خدا همراه شوند همواره با تلاش مستمر به موفقیت ختم می شوند.

مرحله سوم: مشاوره و اطمینان
مشاوره و نظر خواهی از افرادی که تجربه موفقیت امیزی از فرایند مورد نظر را سپری کردند نیز همواره می تواند پشتوانه ای برای حرکت صحیح به سمت موفقیت باشد. پستی که در حال مطالعه ان هستید سعی در ارایه بهترین و بی نقص ترین مشاوره به شما را دارد پس در ادامه همراه باشید.

مرحله چهارم: انتخاب منابع مناسب
پس از اطمینان از صحت تصمیم گرفته شده نوبت به شروع فرایند و انتخاب ابزار لازم برای انجام ان است. شک نکنید انتخاب ابزار مناسب در ابتدای هر کاری از عوامل اصلی رسیدن به موفقیت است. برای مثال اگر قصد انجام یک پروژه را دارید در خرید ابزار و قطعات مورد نیاز تامل کرده و عجله نداشته باشید، گاهی اوقات عجله در خرید و معامله خسارت های جبران ناپذیری به انسان وارد می کند. برای شرکت در کنکور نیز مهمترین گام در شروع کار انتخاب منابع مناسب است.
توجه: برای اشنایی با بهترین مراجع و منابع مهندسی برق به اینجا بروید.

مرحله پنجم و مراحل میانی: عزم راسخ و عملکرد بی نقص
حال که شرایط و ابزار مورد نیاز برای انجام فرایند مورد نظر را در اختیار دارید بهتر است تمامی افکار غلط و منفی را از خود دور کرده و با اراده راسخ و استعانت از پروردگار متعال به سمت موفقیت حرکت کنید. همواره در نظر داشته باشید که فرصت اشتباه کردن را ندارید، در تصمیم گیری هایتان راهنمایی و مشاوره را در نظر داشته باشید.

مرحله پایانی: به پایان رساندن و ناامید نشدن
قطعا هر عملکردی در انتظار عکس العمل و نتیجه ای مطلوب است. باید در نظر داشته باشید که مشکلات همیشه در مسیر زندگی و اهداف مهم قرار دارند و افرادی موفق می شوند که از پس انها برایند. بنابراین تصمیم خود را به پایان برسانید و به موفقیت برسید و هیچگاه ناامید نشوید (لاتقنطوا من رحمتة الله). هر گاه خسته شدید به قله موفقیت فکر کنید و بدانید که مسیر زیادی تا رسیدن به ان ندارید. الا بذکر الله تطمئن القلوب...

توجه: در نظر داشته باشید که کنکور و ادامه تحصیل همیشه عامل رسیدن به موفقیت نیست. هر کسی توانایی های منحصر به فرد خودش را دارد، بنابراین باید انها را شناسایی کند و با توجه به توان و استعداد ذاتی و اکتسابی خود به سمت پیروزی گام بردارد.

سوال: ایا می توانم موفق شوم یا نه؟
پاسخ: سوالی است که همه با ان مواجه می شوند و همواره در پی یافتن پاسخ به ان هستند. باید ذکر کنم که انسان اشرف مخلوقات است و خواستن برای او برابر با توانستن است. افراد موفق هیچگاه وقت خود را با این سوال بیهوده تلف نمی کنند و زودتر از ان رد می شوند و حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام می دهند پس شما نیز مثل افراد موفق عمل کنید و به این سوال توجه نکنید، که در صورت عملکرد صحیح و بی نقص قطعا موفق خواهید شد. به عبارتی این سوال همان مرحله دوم (تصمیم گیری) است که مادامی که شما تصمیم خود را بگیرید یعنی خواسته اید و در نتیجه خواستن، توانستن است. البته در خواسته هایتان باید توانایی ذاتی و اکتسابی خود را در نظر داشته باشید که اگر بدون درنظر گرفتن انها تصمیم گرفته باشید، تصمیم شما خواسته مستحکمی نبوده و این گام را اشتباه برداشته اید.

سوال: دانشجوی دانشگاه ازاد یا کارشناسی ناپیوسته بوده ام  و پایه ضعیفی داردم ایا میتوانم دانشگاه سراسری خوب قبول شوم یا نه؟
پاسخ: پاسخ این سوال با سوال قبلی یکسان است و پاسخ به این سوال را با مثالی از اینجانب تکمیل می کنم. در اینجا ذکر این نکته لازم است که در مطلب نوشته شده قصد تعریف از خود وجود ندارد و صرفا برای راهنمایی و اطلاع دوستان گرامی نوشته شده است. خود من نیز فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته (البته از بهترین دانشگاه ها یعنی دانشگاه فنی شهید شمسی پور تهران و دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان) بودم و با در نظر گرفتن مطالب ذکر شده در این پست همواره در تصمیمات خود مصصم بودم و به سمت موفقیت حرکت کردم و ابن در حالی بود که در دانشگاه بسیاری از دروس از جمله ریاضی مهندسی را نداشتیم که بدون کلاس رفتن و صرفا با مطالعه صحیح و عمیق بهترین منابع به یادگیری انها برای کنکور پرداختم و نتیجه گرفتم. علاوه بر ان در انجام پروژه های سخت هیچگاه سرد نشدم و با سماجت بیشتر تا موفقیت حرکت کردم. بهترین دوستان من نیز همین طور هستند. پس هنگامیکه دیگران توانسته اند شما نیز خواهید توانست...

 
زمان بندی
 
در طی انجام مراحل یک فرایند زمان بر مثل انجام یک پروژه یا امادگی برای کنکور زمان بندی مهمترین عامل برای یک عملکرد صحیح است. اگر در حال انجام یک پروژه هستید زمان تحویل کار و پارامترهای مورد نیاز برای تحویل را در نظر داشته باشید.
در اینجا به ارایه یک زمان بندی کلی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت. با توجه به دسته بندی انجام شده شرایط خود را بسنجید و طبق ان عمل کنید.
در پایان نیز قابل ذکر است که بهترین موقع برای شروع هر کار وقتی است که شما تصمیم قطعی می گیرید و بقیه ی عملکرد به تلاش صحیح و مداوم شما بستگی دارد.

دانشجویان:
دانشجویان داوطلب کنکور به دوسته سال پایین و سال اخر تقسیم می شوند که برای هر کدام زمان بندی منحصر به فرد ارایه شده است.

دانشجویان سال پایین:
این دسته از داوطلبان شامل دانشجویان ترم های پایین و سال های اول هستند که احتیاج به مطالعه کنکوری ندارند و صرفا باید با مطالعه عمیق کتاب های مرجع و درسی به همراه جزوات مناسب به یادگیری بنیادی مطالب بپردازند و تا سال اخر دانشگاه به همین روند ادامه دهند و پس از ان طبق زمان بندی دانشجویان سال اخر عمل کنند. معمولا این دسته از داوطلبان موفق تر از سایرین عمل خواهند کرد زیرا تفکری اینده نگر دارند.

دانشجویان سال اخر:
دانشجویان سال اخر بسته به پایه علمی باید طبق زمان بندی فصلی و برنامه نحوه مطالعه مربوط که در ادامه ذکر شده است عمل کنند. البته این دسته از دانشجویان بهتر است از تابستان شروع کنند و ترم بهمن خود را تا می توانند سبک بردارند.


فارغ التحصیلات:
داوطلبان فارغ التحصیل به چند دسته تقسیم می شوند که برای هر کدام زمان بندی منحصر به فرد ارایه شده است.

داوطلبان بدون مشغله:
این دسته از داوطلبان غیر از کنکور مشغله دیگری ندارند و بسته به پایه علمی باید طبق زمان بندی فصلی و برنامه نحوه مطالعه مربوط که در ادامه ذکر شده است عمل کنند.

داوطلبان شاغل و یا متاهل:
این دسته از داوطلبان به دلیل وجود مشغله های متفاوت بهتر است از تابستان شروع کنند و طبق
زمان بندی تابستان عمل کنند تا با کمبود زمان و تداخل برنامه ها مواجه نشوند. دور اول مطالعه دروس باید تا قبل از شروع زمستان به پایان رسیده باشد و پس از ان طبق زمان بندی زمستان عمل کنند.

داوطلبان در حال خدمت سربازی:
این دسته از داوطلبان نیز باید از فصل تابستان شروع کنند و طبق
زمان بندی تابستان عمل کنند تا با کمبود زمان مواجه نشوند. بهترین زمان مطالعه برای این دوستان ساعات استراحت در اسایشگاه و همچنین روز های تعطیل و مرخصی می باشد.


زمان بندی فصلی:
زمان بندی فصلی نوعی زمان بندی است که متناسب با دسته بندی داطلبان مختلف برای  فصل های مختلف سال در نظر گرفته شده است.
توجه: ممکن است هنگامی که این مطلب را مطالعه می کنید موعد زمان بندی مناسب شما رد شده باشد. با این حال با توجه به اینکه هر زمانی می تواند بهترین موقع برای شروع باشد در صورتی که تصمیم قطعی گرفته اید از همان زمان و طبق زمان بندی مربوطه اما بصورت فشرده تر شروع کنید.
توجه داشته باشید که زودتر شروع کردن منجر به خسته شدن و دلزدگی و دیرتر شروع کردن منجر به کمبود وقت در انتهای کار خواهد شد. بنابراین بهتر است با توجه به شرایط خود بهترین موقع برای شروع را انتخاب کنید.


- داوطلبان ضعیف: شروع از تابستان
- داوطلبان متوسط و سال دومی: شروع از پاییز
- داوطلبان قوی: شروع از
زمستان

زمان بندی تابستان:
این زمان شروع برای داوطلبان ضعیف و پرمشغله مناسب است. بخش اعظم این فصل باید به بر طرف کردن مشکلات پایه ای در دروسی همچون ریاضیات پایه (مثلثات، اعداد مختلط و قطبی ها، مشتق و انتگرال، توابع چند متغیره، معادلات، لاپلاس و  ...) و مدارهای الکتریکی (قوانین مداری و ...) و دروسی که داوطلب احساس ضغف می کند پرداخته شود. علاوه بر ان یکی از دروس مورد علاقه داوطلب باید در برنامه قرار گیرد تا همواره مشوق داوطلب برای ادامه مسیر باشد. این دسته از داوطلبان پس از تابستان باید طبق زمان بندی پائیز عمل کنند.

زمان بندی پائیز:
این زمان شروع برای داوطلبان متوسط که دارای ضغف پایه نیستند مناسب است. علاوه بر ان داوطلبان ضعیف پس از برطرف کردن مشکلات پایه ای خود در تابستان طبق برنامه این فصل عمل می کنند. در فصل پاییز بهتر است دور اول مطالعه همه ی دروس به پایان برسد تا دور دوم مطالعه به همراه دوران تسلط نسبی و رفع اشکال در زمستان و همزمان با ازمون های ازمایشی انجام شود. داوطلب باید به مطالعه عمیق مطالب بپردازد و در صورت وجود مشکل در یادگیری از ان رد شود و ان اشکال را در زمستابرطرف کند. البته این مسئله شامل مطالب پایه و اصلی نمی شود چون یادگیری انها بر ادامه روند مطالعه تاثیرگذار است. داوطلبان در فصل تابستان طبق برنامه نحوه مطالعه که در ادامه ذکر شده است باید بخشی از تست های اخر فصل کتاب ها را بررسی کنند. این دسته از داوطلبان پس از پائیز باید طبق زمان بندی
زمستان عمل کنند.

زمان بندی زمستان:
این زمان شروع برای داوطلبان قوی و داوطلبانی که تا به اینجا به یادگیری و مطالعه پرداخته اند و ضعف های اولیه خود را برطرف کرده اند مناسب است. در فصل زمستان که ازمون های ازمایشی نیز به طور منظم برگزار می شوند باید در هفته اول به مطالعه، مرور و رفع اشکال و هفته دوم (هفته قبل از ازمون ازمایشی) به تست زنی و تسلط نسبی پرداخته شود. در این فصل تمام مطالب باید کامل خوانده شود و هیچ اشکالی باقی نماند. علاوه بر ان تمام تست های مبحثی اخر فصل کتاب ها باید تا پایان پاییز و طبق برنامه نحوه مطالعه که در ادامه ذکر شده است بررسی و زده شود.

پس از زمستان وارد دوران جمع بندی خواهیم شد.

دوران جمع بندی (عید نوروز و بهار):
ضمن عرض خسته نباشید خدمت داوطلبان گرامی، اگر طبق زمان بندی ذکر شده در بالا عمل کرده باشید تا به اینجا مشکلات علمی خود را برطرف کرده اید و تست های مبحثی اخر فصل کتاب ها را بررسی کرده اید. در دوران جمع بندی که از
عید نوروز تا روز کنکور ادامه دارد باید به بررسی و رفع اشکال تست هایی که غلط زده بودید یا نزده بودید بپردازید. علاوه بر ان باید با زدن تست های تالیفی و گرفتن ازمون های شبیه ساز کنکور در منزل، خود را بیش از پیش به تسلط کامل برسانید. امید انکه با برنامه مناسب و صحیح نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

توجه: درباره بهترین زمان کلاس رفتن باید عرض کنم که تابستان و پاییزبهترین موقع برای کلاس های امادگی کنکور ارشد است. تعدادی از داوطلبان که خیلی زود کلاس می روند با اتمام کلاس به تسلط خوبی می رسند، اما پس از کلاس
با خیال اینکه در ان درس استاد شده اند مطالعه و یادگیری ان درس را رها می کنند و در ادامه که با مشغله بیشتری روبرو می شوند نیز نمی توانند به خوبی روی ان کار کنند. همچنین بسیاری از داوطلبان کلاس ها را به زمستان موکول می کنند اما به خاطر مشغله دانشگاه (برای ان دسته افرادی که هنوز دانشجو هستند) و ازمون های ازمایشی نمی توانند به خوبی ان درس را به تسلط برسانند و علاوه بر ان به فرایند یادگیری و تسلط دروس دیگر صدمه می زنند. اما اگر به پشتکار خود اطمینان دارید هر زمان می تواند زمان مناسبی باشد. در پایان باید ذکر کنم بهتر است در هر ترم برای یک کلاس امادگی ارشد ثبت نام کنید و از ثبت نام چند کلاس همزمان خودداری کنید در غیر اینصورت فرصت کمتری برای یادگیری و تسلط در درس های مذکور خواهید داشت.
 
نحوه مطالعه و انجام فرایند صحیح
 
نحوه مطالعه نیز یکی از دیگر بخش های مهم است. سعی کنید همواره هنگام مطالعه به عمق مطلب فرو روید و صرفا از مطالعه سطحی فرمول ها و روش ها بپرهیزید، مفاهیم فصول مختلف را با هم مقایسه کنید و روابط هر فصل را برای خود تحلیل و اثبات کنید در صورت امکان سعی کنید یک سوال را به چند روش مختلف حل کنید و روند نوشتن و حل مساله را برای خود خلاصه و پاکیزه کنید، یعنی سعی کنید از نوشتن بخش های اضافی پرهیز کنید و از همان ابتدا به مرتب نویسی عادت کنید. علاوه بر ان تاریخ مطالعه و بخش های مهم را در کنار کتاب یا جزوه علامت بزنید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در کنار مطالعه مداوم نیز باید به تغذیه مناسب، خواب به موقع و کافی، تفریح سالم و ورزش رسیدگی کنید. در ادامه دو سوال پر تکرار را پاسخ خواهیم داد.

سوال: برای قبولی در یک دانشگاه خوب روزی چند ساعت باید مطالعه کنم؟
پاسخ: این سوال یک سوال کلیشه ای است که اکثر افراد با ان دست و پنجه نرم می کنند. پاسخ کلی این سوال این است که برای مطالعه در روز زمان و بازه خاصی وجود ندارد و داوطلب باید سعی کند بهترین راندمان خود را اجرایی کند و از تک تک لحظات استفاده مفید ببرد. ممکن است به خاطر انجام یک کار اداری یا مراجعه به پزشک نتوانید یک روز به مطالعه بپردازید اما روز دیگر را کاملا درس بخوانید. یا اینکه ممکن است یک روز حوصله مطالعه و سر و کله زدن با درس را نداشته باشید! پیشنهاد می کنم در چنین مواقعی درس را کنار گذاشته و با ورزش، مهمانی رفتن و ... روحیه خود را بازسازی کنید، البته این حالت روحی نباید برای شما عادت شود به نحوی که هیچگاه حوصله درس خواندن نداشته باشید. در پایان باید ذکر کنم که سعی کنید از زمان های مرده خود مثل زمان معطل بودن در مطب پزشک یا یا بانک و یا زمان کم حوصله بودن هم استفاده مفید ببرید. این زمان ها را می توانید برای مطالعه و مرور لغات زبان یا انجام کارهای معمول روزمره صرف کنید.

سوال: چه تعداد درس در روز باید مطالعه کنم؟
پاسخ:
این سوال پاسخ خاصی ندارد. اما در نظر داشته باشید که باید تنوع در مطالعه را در دستور کار خود قرار دهید تا دچار یکنواختی نشوید و سر جلسه بهتر بتوانید از درسی به درس دیگر بروید. مد نظر داشته باشید که در طول هفته به طور یکنواخت باید به مطالعه همه دروس بپردازید تا روند یادگیری در انها مختل نشود و علاوه بر ان پیوستگی مفاهیم حفظ گردد تا دچار فراموشی و دلزدگی نشوید. به عنوان استثنا گاهی اوقات می توانید زمان بیشتری را برای دروس مهمتر و دروسی که در انها بیشتر ضعف دارید اختصاص دهید تا در پیشرفت دروس نیز متعادل عمل کنید. مطالعه دو درس در  روز حالت تعادل این سوال است اما مد نظر داشته باشید که بهتر است پس از اتمام بحث در حال مطالعه و یک استراحت کوتاه درس بعد را شروع کنید.

خلاصه نویسی:
خلاصه نویسی نیز یکی از مهمترین بخش های مطالعه است که اکثر داوطلبان روش صحیح انرا نمی دانند. در اینجا یک روش نوین در خلاصه نویسی که خود من از ان استفاده می کردم را به شما نیز پیشنهاد می کنم. در این روش شما باید در همان جزوه یا کتابی که دارید خلاصه نویسی را انجام دهید، به این صورت که مفاهیم مهم و روابط اصلی را با ماژیک های High lighter و مداد علامت بزنید و نکات بیشتر را با مداد در حاشیه کتاب بنویسید. نکته مهمی که در این روش باید به ان توجه کنید این است که کتاب ها وسیله ای برای رسیدن شما به موفقیت هستند، بنابراین نباید از خط خوردگی یا علامت گذاری در انها اجتناب کنید ولی در عین حال نیز باید پاکیزگی و مرتب بودن جزوه ها و کتاب ها را هم در نظر بگیرید. علاوه بر مفاهیم مهم و روابط اصلی بهتر است نقاط شروع و پایان مطالعه خود را با ذکر تاریخ در همان کتاب ثبت کنید. حسن اصلی این روش خلاصه نویسی که خود من انرا انجام می دادم این است که دیگر زمانی برای نوشتن مطالب صرف نخواهید کرد (مخصوصا اگر در نوشتن جزوه، دارای وسواس قشنگ نویسی باشید) و علاوه بر ان اینکه خلاصه ها همیشه در دسترس شما هستند و به راحتی می توانید در هنگام مطالعه به انها مراجعه کنید.

مرور و تست زنی:
سعی کنید در هنگام مطالعه روزانه به حل مثال و تمرین و مهمتر از ان مقایسه و بررسی بپردازید و پس از اتمام مطالعه مدت کوتاهی را به مرور مطالب خوانده شده بپردازید، این کار باعث می شود که فرایند تثبیت مطالب در حافظه بلند مدت شما بهتر طی شود. علاوه بر ان پس از عبور از یک فصل انرا رها نکنید و در بازه های چند هفته ای به مفاهیمی که در خلاصه نویسی علامت زدید سری بزنید و برای بازیابی داده ها و جلوگیری از فراموشی چند تست از ادامه تست های اخر فصل بزنید. درباره تست زنی در منزل نیز همانطور که قبلا ذکر شده است باید در فصل پاییز تعدادی از تست های اخر فصل مبحثی را بررسی کنید و در زمستان این فرایند را تکمیل کنید و هیج تستی را فروگذار نکنید. نکته مهمی که در اینجا قابل ذکر است روشی است که بنده برای تست زنی در منزل استفاده می کردم. نکته اینجاست که از ابتدای فصل زمستان و همزمان با ازمون های ازمایشی باید فرایند تست زنی خود را محدود کنید تا کم کم سرعت بیشتر و دقت بیشتر برای تست زنی برای شما به یک عادت تبدیل شود. برای اینکار شما باید تست ها را بصورت بسته های 12 تایی یا مضاربی از 12 و در مدت زمان 36 دقیقه ای (برای بسته های 12 تایی) و در ادامه در مدت زمان های کمتر از 36 دقیقه (مثلا 24 دقیقه ای)  بررسی کنید و انها را در یک دفترچه ثبت کنید و پس از تست زنی با احتساب نمره منفی درصد گیری کرده و به بررسی عملکرد خود بپردازید. حتما توجه داشته باشید که تست های نزده و غلط زده ی نکته دار را در همان کتاب علامت بزنید تا برای دوران جمع بندی به مرور و رفع اشکال انها بپردازید. غیر از این باید کنار اخرین تست بررسی شده در همان کتاب یک علامت بزنید تا در تست زنی بعدی از ادامه همان تست شروع به تست زنی کنید و دچار فراموشی نشوید.

یک نکته مهم: هیچ گاه خودتان را به خلاصه ها وابسته نکنید و همواره سعی کنید فرایند مرور را با تست زدن انجام دهید. اینکار باعث می شود تا بهتر بتوانید ضعف های خود را شناسایی کنید و مهمتر از ان اینکه وقتی مرتکب یک اشتباه شوید و پس از ان در پی برطرف کردن ان بروید بهتر می توانید از تکرار اشتباه و فراموشی رها شوید.

نکته دیگری که در تست زنی در منزل به ان اشاره می کنم این است که در صورت امکان در هفته ی قبل از ازمون ازمایشی یک ازمون مبحثی شبیه ساز کنکور از خود بگیرید (در صورتی که در ازمون های موسسه بینش شرکت کنید می توانید سوالات سال قبل موسسه را بصورت فایل کار در منزل از پورتال دریافت کنید). این کار باعث می شود که شما با تسلط بیشتری در ازمون های ازمایشی شرکت کنید و فرایند مطالعه و یادگیری خود را افزایشی کنید.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ازمون ازمایشی اول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا Base مطالعه شما را رقم می زند و به عبارتی تا انتها نیز در محدوده همان رنج خواهید ماند و به نسبت ان باید به تلاش برای پیشرفت و بهبود نتایج بپردازید. بنابراین سعی کنید برای ازمون اول خود را به مطلوب ترین سطح ممکن برسانید.

یک نکته مهم: با توجه به اینکه استفاده از ماشین حساب در ازمون مجاز نمی باشد سعی کنید همواره محاسبات را خودتان و در صورت امکان ذهنی انجام دهید و به هیچ وجه سراغ ماشین حساب نروید. این کار باعث می شود تا بتوانید خود را از استفاده ماشین حساب در جلسه کنکور بی نیاز کنید.

جلسه کنکور:
به عنوان بخش پایانی این پست فقط ذکر می کنم که در جلسه کنکور (ازمایشی و اصلی) هر گونه انرژی منفی را از خود دور کنید و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید و علاوه بر ان تا می توانید از شانسی زدن و بی دقتی های بچه گانه بپرهیزید. مطمئن باشید هر کس به اندازه تلاش صحیح خود نتیجه خواهد گرفت و پس از ان نیز سرنوشت را باید به خدا بسپارید. در ادامه چند پست دیگر درباره مطالعه زبان، ازمون های ازمایشی و دوران تسلط و جمع بندی نوشته خواهد شد. به سایت تلکامپ سر بزنید. تا کنکور همراه شما خواهیم بود...
 

با احترام           

فرخ کریمی         

نظرات (۱۷۳)

با سلام و خسته نباشید

بسیار عالی بود ...

خیلی ممنون ...

سلام مهندس میتونم بپرسم شما ارشد کدوم دانشگاه درس خوندید؟رتبتون چند بود؟
پاسخ:
باسلام
پلی تکنیک، 117
سلام سوال منو جواب نمیدین مهندس؟ پرسیده بودم رتبه ارشد و دانشگاه محل تحصیل ارشدتون چی بود؟باتشکر.
پاسخ:
باسلام
جواب دادم که!
۱۷ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۴۵ حسین عرب بیگی
سلام مرسی بخاطر راهنمایی هاتون اجرتون با زهرا(س). من پایم ضعیف هست وازالان میخوام شروع کنم واسه گرایش کنترل. خواستم ببینم ازمون ازمایشی هم برم یانه؟ وکدوم موسسه ازمونای برقش بهتر ومفیدتر است. باتشکر
پاسخ:
باسلام
ازمون ازمایشی مزایای خیلی زیادی داره، بهتره که ثبت نام کنی.
فعلا نظری نمیدم ولی شاید در اینده یه پست درباره ازمون ازمایشی بگذارم
موفق باشید
باسپاس
با سلام و خسته نباشید.
مطالب خیلی خوب و کامل بود.
۲۵ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۱۵ سیدرضاموسوی صالحی
باسلام وخسته نباشید
خیلی ممنون ازراهنمایی هایتون
سلام اگه میخوام روحیه ام واسه درس خوندن قوی تربشه یاروحیه ام راحفظ کنم بایدچکارکپنم ؟خواهش میکنم کمکم کنید
پاسخ:
باسلام
همیشه در مسیر جاهایی هست که ادم یکم سرد میشه یا اینکه خسته میشه ولی باید به قله نگاه کنی و بدونی که تا هدف مسیر چندانی باقی نمونده.
با مطالعه دروسی که بهشون علاقه داری و روشون مسلط هستی میتونی روحیه بگیری و اینو هم باید بدونی که درس های سخت هم جزو سرفصل های کنکور هستند و اونارو هم باید در کنار دروسی که بهشون علاقه داری بخونی. به هدفت بنگر...
بعضی وقت ها ادم خیلی خسته میشه، در این مواقع استراحت یک یا چند روزه میتونه ادم رو ریکاوری کنه. عید نوروز زمان مناسبی برای استراحت کسانی است که مدتی است دارن مطالعه می کنند؛ علاوه بر اون زمان مناسبی هم هست برای کسانی که تازه میخوان شروع کنند.
باسپاس
سلام ببخشیدکه دوباره مزاحم شدم 
میخواستم بدونم آزمون 94کارشناسی ارشددولتی رشته مهندسی برق قدرت کی 
ثبت نام آن شروع میشه؟آیااین آزمون زمان آن هرسال تغییرمیکنه یاثابته؟خیلی ممنون ازمحبتاتون.
سال نومبارک
پاسخ:
باسلام
ثبت نام معمولا در پاییز و ابان ماه انجام میشه و کنکور هم هر سال بصورت سراسری در زمستان و بهمن ماه برگزار میشه.

درود بر شما..ممنون از مشاوره کامل و دقیق و هوشمندانه شما..
سوالم اینه که اگه قرار باشه تا آخر تابستان یک دور تمام درس ها را تمام کنیم پس در واقع باید در هر ماه 33درصد از هر درسی را خوانده باشیم که میشه 8درصد در یک هفته.میخواستم بدونم این نوع برنامه ریزی درسته که مثلا 8درصد هر درس رو مشخص کنیم و طبق اون برنامه کل هفته رو بچینیم؟
یعنی معین کنیم که هر روز باید چه مبحثی را خواند؟
فکر اینکه در تابستان باید کل درس ها را خواند کمی استرس زاست!
پاسخ:
باسلام
درود بر شما. سوال خوبی است چون سوالی است که در ذهن اکثر داوطلبان هست.
برنامه ریزی باید انعطاف پذیر باشه؛ یعنی داوطلب باید بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و ازش لذت ببره، یعنی باید توی اون برنامه قدرت مانور داشته باشه و بر فرض مثال اگر از برنامه عقب افتاد کل برنامه ریزی و اهداف فردی به هم نریزه که روحیه از دست بره. با این تعریف برنامه ریزی درصدی که شما مطرح فرمودید نقض میشه، چون شما خوتونو محدود می کنید به همون سرفصل و رغبتی به فراتر رفتن از ان ندارید و یا بدتر از اون اینکه اگر از برنامه عقب بیافتید کار شما فشرده، سخت و ناامید کننده میشه.
ممکنه شما در یک سرفصل ضعیف باشید و نتونید به موقع ازش رد بشید و در سرفصل دیگری  قوی باشید و با مطالعه کوتاه به تسلط برسید. پس احتیاج به برنامه ریزی انعطاف پذیر دارید.
نوعی از برنامه ریزی که من اسمشو برنامه ریزی انعطاف پذیر گذاشتم اینه که داوطلب در بازه زمانی مشخص برای خودش اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین کنه و بر طبق اون عمل کنه. علاوه بر اون باید بخشی از زمان را برای فعالیت های روزمره، ورزش، تفریح و زمان های از دست رفته در نظر بگیره. زمان از دست رفته بخشی از برنامه ریزی است که صرف انجام کارهای معوقه می شود. مثلا شما باید تعین کنید تا اخر هفته پیش نیاز ها رو مطالعه کنید و تا اخر ماه n فصل از کتاب رو مطالعه کنید و به تسلط نسبی برسید. در نهایت هدف بلند مدت شما به پایان رساندن کامل و بی عیب و نقص کتاب ها در پایان تابستان باشد.
با این حال اگر شما نتوانید تا پایان تابستان سرفصل ها را تمام کنید چیزی از ارزش های شما کم نشده است و در پاییز فرصت برای ادامه کار وجود دارد. اما اگر این هدف را در پاییز در نظر بگیرید به دلیل مشغله و وجود ازمون و جمع بندی و ... فرصت چنین حرکتی را نخواهید داشت.

شما باید خوتونو باور داشته باشید و اراده کنید که میتونید. در انتها می بینید که چه مسیر پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته اید و انرا به انتها رسانده اید. فقط در تمام مسیر راسخ و استوار باشید و دست از تلاش برندارید.
باسپاس
خیلی ممنون از راهنماییتون.چیزی که من از گفته های شما فهمیدم :
یعنی منظور شما اینه که مثلا برای درسA که 12 فصل داره میام هدف بلند مدتم رو تمام کردن 4فصل در تیر ماه قرار میدم و هدف کوتاه مدت هم میشه هر هفته یک فصل..حالا اگه تونستم این 4فصل رو در تیر تمام کنم که فبها..و الا به ماه بعد موکول میشه.. 
پاسخ:
بله.
فقط کسی که میخواد با این برنامه پیش بره نباید مشکل پایه ای داشته باشه وگرنه زمان بیشتری رو باید صرف کنه.
با سلام
من دانشجوی الکترونیک دانشگاه آزاد هستم و این ترم فارق التحصیل میشم. میخوام امسال کنکور ارشد شرکت کنم. در دوران دانشگاه واحد های درسی رو خوب و اکثرا با نمرات بالا پاس میکردم ولی حس میکنم پایه قوی ندارم چون در دوران دانشگاه بیشتر جزوه خون بودم و کتاب های مرجع مطالعه نمیکردم به جز الکترونیک 1و2 که کتاب دکتر میر عشقی رو خونده بودم البته نه کامل. این ترمم خیلی سبک هست و فقط چهار واحد دارم که دو تاش آزمایشگاه و یکی درس معارف هست بنابراین وقت آزاد زیادی دارم. من خیلی برام مهمه که ارشد در یک دانشگاه خیلی خوب قبول شم و میخوام پیشنهاد شما رو بدونم که چه طور باید در این فرصت باقی مانده تا تابستون یه پایه علمی لازم بسازم تا زیاد از سایرین عقب نمونم و اذیت نشم؟ لطفا درس هایی که لازم هست پایه خوبی داشته باشیم رو بفرمایید؟ بعد بنظر شما معقول هست که در این فرصت سراغ کتاب های مرجع برم یا اینکه از یه جزوه خوب و کامل استفاده کنم بهتر باشه؟ اگر معرفی کنید ممنون میشم
سوال آخرم هم این هست که از نظر شما اصلا کسی با وضعیت من میتونه خودش رو تا روز کنکور در سطح آمادگی بالایی آماده کنه؟ 
با تشکر از وقتی که برای کمک به ما می گذارید
پاسخ:
باسلام
در همین پست مشاوره برقی تمامی سوالات شما پاسخ داده شده است. لطفا با دقت بخوانید.

اگر توجه داشته باشید تا کنکور چهار فصل و نزدیک به 10 ماه فاصله دارید. توی این مدت میشه یه دنیا رو متحول کرد، چه برسه به این که بخوای یه کنکور معمولی که جزویی از مراحل زندگی هست رو پشت سر بذاری.
موفق باشید.
با سلام مجدد
ممنون از اینکه پاسخ دادید.
من پست مشاوره را کامل خوانده ام و میخوام نهایتا تا اواسط این ماه یعنی حدود یک هفته دیگر مطالعه برای رفع مشکلات پایه ای رو شروع کنم.شما فرمودید بهتره دروسی مثل ریاضیات پایه و مدار و درسی دیگر که علاقه داریم رو تو این دوره مطالعه کنیم.ولی من متوجه نشدم در این زمان نه چندان زیاد آیا باید این دروس از کتاب های مرجع مطالعه شوند یا بهتره از جزوه استفاده شود؟ آیا استفاده از جزوات کلاسی کفایت میکند؟ چون من میترسم در این مدت زمان نشه کتاب های مرجع رو کامل مطالعه کرد و نمیخوام این زمان با ندونم کاری از دست بره.اگر جزوه یا مراجع مناسب صرفا برای حل ضعف پایه ای را معرفی کنید ممنون میشم
با تشکر
پاسخ:
باسلام
شما سعی کن تا پایان بهار این مشکلات رو برطرف کنی، یعنی همین اول کاری زیاد به خودت فشار نیار که دل زده بشی.
اینکه از روی کتاب بخونی یا جزوه هم بستگی به خودت داره.
با سلام و تشکر بابت مطالب بسیار مفیدتون
دانشجوی ترم 6 کارشناسی قدرت هستم.چون معدل کارشناسیم خیلی جالب نیست تصمیم گرفتم در 3 ترم پایانی کمی آن را جبران کنم.از طرفی هم کنکور رو درپیش داریم.میخواستم بدونم اگر روند کنکورم رو به ترم 8 و بعد از اون بندازم مشکلی پیش نمیاد؟ضمنا ارشد تصمیم دارم به کنترل تغییر گرایش بدم و میخواستم بدونم در حال حاضر خوندن چه دروسی رو برای کنکور پیشنهاد میکنید؟
باتشکر
پاسخ:
باسلام
درباره زمان شروع و دروسی که بهتره اول بخونید توضیح داده شده. فقط اینکه چون میخوای تغییر گرایش بدی بهتره زودتر به فکر اون دروسی که جزو سرفصل های دانشگاهتون نبوده ولی جزو سرفصل های کنکور هست باشی.
سلام و ممنون از راهنمایی شما
من در برنامه ریزی مشکل دارم.برنامه ریزی من به این صورته که کل روز رو به بازه های دوساعته تقسیم میکنم و با توجه به کار هایی که باید انجام بدم از قبل یک برنامه کامل برای اون روز مینویسم و ساعات کافی هم برای استراحت در نظر میگیرم.ولی علارغم اینکه برخی روزها خیلی خوب به همه کارها عمل میکنم بعضی اوقات اصلا نمیتونم بهش عمل کنم و کل روز رو از دست میدم.
سوالم اینه که آیا این روش برنامه ریزی درسته؟اشتباه من کجاست؟
پاسخ:
باسلام
این برنامه ای است که بعضی از دوستان و تعدادی از مشاوران اکادمیک رواج می دهند و به نظر بنده کاملا غیر کاربردی و صرفا اکادمیک است. شما نباید خوتون رو با دقایق و اینکه چند ساعت باید درس بخونید و چند ساعت خوندید و چند ساعت دیگه باید بخونید درگیر کنید وگرنه تمام وقت و فکرتون صرف این مسایل میشه و تمرکزی روی سرفصل ها نخواهید داشت. شما فقط باید برنامه ریزی داشته باشید، اونم یه برنامه ریزی مفید. شما یک بار این پست را کامل و با دقت بخون بعد اگر سوالی بود من در خدمتم.

سلام مهندس جان

یه سوال داشتم :شما فرمودید که خودتان را درگیر ساعت برنامه ریزی نکنید ،من مدتها درگیر این موضوعم که چکار کنم و یه نظمی به برنامه ام بدهم مثلاً بر اساس فصول مشخص کنم یا مثلاً بگم امروز 3 ساعت مغناطیس دارم و باید بخونم  وتا هرجا پیش رفتم میخونم ودر جلسه بعد از ادامه مبحث قبلی شروع کنم

ضمناً مغناطیس رو پاس نکردم و بین کلاس مغناطیس عبدالعالی و باغستانی موندم کدوم رو برم

دوستام میگن عبدالعالی حال و حوصله دیگه نداره برای درس دادن !موندم چکار کنم

پاسخ:
باسلام
بستگی به خودتون داره. اگه با روشی که دارید پیش میرید مشکلی ندارید و بازده داره همون رو ادامه بدید. در غیر این صورت روش مطالعه تون رو تصحیح کن.
مغناطیس تا خود آدم علاقه و پیش زمینه نداشته باشه، کلاس هم نمیتونه کاری کنه براش. حالا هر کلاسی که میخواد باشه. چندان تفاوتی نیست.

سلام مهندس جان ممنون بابت جوابتون

منظورم این بود که شما میگید درگیر ساعات برنامه ریزی نکنید ،متن بالا رو هم خوندم واقعاً متوجه نشدم که من چه جوری باید برنامه منظم داشته باشم.؟

پاسخ:
باسلام. خواهش می کنم.
منم واقعا نمی دونم چطوری به شما بگم که یه برنامه ریزی منظم داشته باشید. هر کس برنامه و خلقیات خودش رو داره. اصلا یه چیزی رو از من به یاد داشته باش:
بهترین کسی که می تونه برای یه نفر برنامه ریزی کنه خود فرد است، البته باید علم و آگاهی نسبت به کاری که می خواد انجام بده داشته باشه. خب این علم و آگاهی رو در پست بالا برای شما بیان کردم، دیگه بقیه اش با خودته. بعضی از دوستان میرن پیش مشاور و مشاور برنامه ای که طرف مقابل علاقه یا علمی نسبت بهش نداره بهش میده و در پایان اون شخص نمی تونه برنامه رو اجرا کنه و دلسرد و مغموم میشه. ختم کلام بگم که سعی کن خودت با توجه به اون چیزایی که متوجه شدی یه برنامه منسجم داشته باشی. مطمئن باش که موفق تر خواهی بود.
سلام مهندس جان
من پاییه ریاضی خیلی خیلی ضعیفه  فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد هستم  برای شروع ریاضی مهندسی چه کتابی رو پیشنهاد میکنید؟ کتابی که به زبان ساده نوشته شده باشه
 مشکلات اساسی  من هم  مشتقات و انتگرال ها است
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:
باسلام
کتاب برای مشتق و انتگرال زیاد هست.
ریاضی رو با کتاب های نصیر شروع کنید.
سلام  فکر نمی کردم جواب بدید ممنون 
توضیح بیشتر:
من ترم اخرم باهنر شیرازم مانند شما فنی حتما دانشگاه خیلی خوب واسه ارشد می خوام بیارم به یاری خدا

از ریاضی می خوام صرف نظر کننم اما آمار رو می خونم.سیگنال رو هم کلا کنار می گذارم.
در درس کنترل خطی تقریبا خوبم ماشین هم همین طور مدار بد نیست (خیلی وقته نخوندم)  الکترونیک هم اصلا تا حالا نخوندم اما واسه ارشد می خونم زبان رو هم زیاد قوی نیستم یعنی ضیف هستم اما تنها تخصصی رو می خوام هر روز بخونم.
لصفا حتما راهنمایی کنید.
خیلی خوشحالم از این که یه هنرستانی هست که راهنماییم کنه 

لطفا جواب دهید مهندس

پاسخ:
باسلام
اگر از ریاضیات صرف نظر کنی یعنی از کنکور صرف نظر کردی... خوندن آمار و احتمال هم چندان توصیه نمیشه. سیگنال هم یکی از درس های مهم کنکور است و کنار گذاشتنش باعث میشه از بقیه عقب بیافتی.
در کل ریاضیات و مدار رو باید کامل و بی عیب و نقص بخونی و در کنارش زبان رو هم برای پیشرفت خودت بخونی که توی کنکور هم بتونی ازش استفاده کنی همچنین با توجه به گرایش مد نظر خوندن سه درس از دفترچه دوم لازم و کافیه.
سلام استاد
من تو این زمان مانده تا کنکور با این شرایط ریاضی رو از کجا شروع کنم.لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:
لطفا سوال تکراری نپرسید. سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
کامنت های دیگه این پست و پست بهترین منابع رو بخونی متوجه میشی.
با سلام
بنده فارغ التحصیل دانشگاه آزادم و پایه ضعیفی دارم. در طول یک ماه گذشته تقریبا ریاضی پایه و مساءل قوانین مداری مشکلاتش رو حل کردم
من قبلا برنامه ریزی کردم که از اول تابستان درس هارو موازی با هم بخونم ولی روش فکر کردم و با دوستان دیگه هم مشورت کردم به این جمع بندی رسیدم که در  تابستان ممکن نیست که تمام دروس رو موازی هم خوانده و به پایان برسونم حد اقل با پایه ی درسی خودم. به نظرتون اینکه میگن بهتره نهایتا 4 درس درصد آور به همراه زبان در تابستان تمام بشه و در پاییز درسهای دیگر به همراه مرور این درس ها به برنامه اضافه شود برنامه مفیدی هست؟ اگر با این برنامه موافق هستید بفرمایید بهتره کدام دروس در تابستان جای بگیره؟ 
پاسخ:
باسلام
برای شما که پایه ضعیف دارید میتونه مناسب باشه.
زبان، ریاضی و مدار به همراه دو درس ضریب چهار از دفترچه دوم باید در تابستان خونده بشه و در صورت امکان بقیه در پاییز.
۲۶ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۱ مجید شریفی
سلام وخسته نباشید.بنده کارشناسی ناپیوسته برق قدرت از دانشگاه ازاد نجف ایاد هستم و باتوجه به اینکه سال 92 رفتم خدمت یکم از فضای درس دور شدم و برا همین حدودا از دوماه پیش درس خوندن رو شروع کردم که به امید خدا کنکور ارشد امسال رو شرکت کنم .قصدم این هست که همون گرایش قدرت رو ادامه بدم و چون به plc  و کلا اتوماسیون صنعتی علاقه دارم گرایش کنترل رو هم به صورت شناور شرکت کنم و شانسمو امتحان کنم اما توی درس تجزیه وتحلیل که یکی از دروس اصلی کنترل هست خیلی ضعف دارم.الان شدیدا دچار سردرگمی هستم و نمیدونم کنترل رو هم شرکت بکنم یا نه!لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
باسلام
شما موقع ثبت نام شاخه برق رو انتخاب می کنید که الکترونیک، قدرت، مخابرات، کنترل، مهندسی پزشکی و مکاترونیک گرایش های اون هستند و کنکورشون هم یکی هست فقط ضریب دروس هر رشته فرق میکنه.
سلام مجدد
ممنون از پاسختون
فرمودید دو درس ضریب چهار انتخاب کنید که طبیعتا برای من الکترونیک و سیگنال هست. این از برنامه تابستان... برای پاییز اگر بخوام کنترل رو از کتاب مهندس رضایی بخونم آیا میرسم تمامش کنم؟  چون کتاب خیلی حجیمیه( البته با این احتمال که مجبور میشم مغناطیس که وقت گیر هست رو حذف کنم) 
در غیر اینصورت نظرتان چیست که مغناطیس کلا حذف شود و بقیه دروس موازی هم در تابستان خوانده شود؟ آیا با پایه ضعیف اجرا شدنی هست؟ 

پاسخ:
آفرین، خیلی سخته که کنترل یا مغناطیس که دروس سنگینی هستند رو در پاییز به جایی رسوند (مگر اینکه پیش زمینه خوبی داشته باشید) ، دروس دیگه هم دروس مهمی هستند که بهتره در تابستان استارت بخورند (البته ارزش دروس دفترچه دوم برای گرایش های مختلف فرق داره)؛ حالا ممکنه تا آخر تابستان نتونید همه مباحث رو تموم کنید اما دیگه مطمئن هستید که تا اواسط پاییز جمع میشن و به سراغ تسلط مطلق و جمع بندی بنیادی میرید و علاوه بر اون آزمون هارو هم با شرایط بهتریی شرکت می کنید.
در کل فکر خوبیه و با پایه ضعیف ولی تلاش و عزم راسخ به راحتی امکان پذیر است.
موفق باشید.
ممنون از پاسختون
احتمال بهترین برنامه برای من همین هست چون مشغله ی دیگری جز کنکور ندارم فقط بحث همون تلاش و اراده هست که با توکل به خدا انشاالله امکان پذیر هست.
فقط یک سوال دیگه در مورد نحوه چیدمان برنامه دارم اینکه اگر ریاضی رو دو درس در نظر بگیریم(آمار حذف) کلا 6 درس دارم با زبان که هر شب باید خوانده بشه.دو درس در هر روز برنامه ریزی شود خوبه؟پیشنهادتون خواندن کدام دروس در هر روز است؟
با تشکر
پاسخ:
برنامه خوبیه، خودم هم از همین برنامه استفاده کردم. صبح ها بعد از کمی نرمش و ورزش دروس سنگین اما مورد علاقه و عصر ها که انرژی ات کمتر شده دروس سبک رو بخون اوقات خالی و شب ها رو هم روی زبان برنامه ریزی کن. به این صورت هر درس دو الی سه بار توی هفته مطالعه و مرور میشه که توی بازه های یک الی دو روز درمیان برنامه تکرار میشه. جمعه ها رو هم برای استراحت یا جبران برنامه های عقب افتاده استفاده می کنید.

اینو هم باید بگم که مشاورهای خصوصی کلی پول ازتون می گیرن و یه برنامه نامناسب به شما ارائه میدن اما بنده بصورت رایگان و در راه رضای خدا بخش کوچکی از بهترین برنامه ریزی کنکور ارشد برق رو برای شما بیان کردم. امید که بتونید به نحو احسن اجرا کنید و موفق بشید.
پس در هر روز 2 الی 3 درس برنامه ریزی می کنم
واقعا از راهنمایی های شما سپاسگذارم.میدونم فرد موفقی مثل شما کلی مشغله درسی و کاری باید داشته باشه و اینکه بدون چشم داشتی تجربیاتش رو در اختیار دیگران میزاره خیلی ارزشمنده.از خدا میخوام که پشت و پناهتون باشه و به موفقیت های بی شمار برسید.مطمئنا خیلی از کسانی که به این سایت سر میزنن دوست دارن راهی که شما برای کنکور رفتید رو طی کنن و به موفقیت مشابهی برسن.با آرزوی موفقیت برای همه دوستان
سلام.طاعات و عبادات قبول حق
در مورد تست زنی سوال داشتم میخواستم بدونم در دور اول مطالعه تست هایی رو که غلط زدیم یا نزدیم پاسخ های تشریحیشون بررسی بشن و یاد بگیریمشون؟ یا کاری باهاشون نداشته باشیم و بزاریم برای دور دوم؟

پاسخ:
باسلام
سوال خوبیه. بهتره تست هارو به صورت بسته ای بزنید و پس از اون تک تک تست هارو بررسی کنید. روش حل و تکنیک های جدید تست هایی که نزدید رو یاد بگیرید و اشکال کار تست هایی که غلط زده بودید رو برطرف کنید. هیچ ایراد و اشکالی رو برای دور دوم نگذارید در غیر اینصورت فرصت خود را از دست داده اید. دور دوم برای تسلط مطلق است.
به نام خدا.باسلام وعرص ادب.وآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما.من درترم بهمن94-93موفق شدم درسم رو در رشته کارشناسی پیوسته قدرت دانشگاه آزاد تموم کنم.وتصمیم دارم ان شاا... از ابتدای تابستون برای آزمون ارشد بخونم.پایه ضعیفی دارم اما خداروشکر هوش واستعدام بالاست وبخاطر یه سری مشکلات کارم به دانشگاه آزادکشیده شد.قصدم تسلط بر زبان،ریاضیات،مدار،ماشین،کنترل خطی وبررسی هست واز مغناطیس وآمار میخوام صرف نظر کنم. اگر در روز دو درس رو بخونم وبرای مثال پس از تموم شدنشون درحدود یک ماه یاکمتر سراغ دو دو درس دیگه برم شما می پسندید؟اگر می پسندید کدوم دو درس رو درمرحله اول،مرحله دوم ومرحله سوم تاپایان تابستون باهم انتخاب کنم.ممنون میشم اگربهم کمککنید.
"یاعلی"
پاسخ:
باسلام
احتیاج به پسندیدن بنده نیست!
توضیحات داده شده کامل است. تصمیم گیری با خودتونه.
سلام
از دیروز شروع به خواندن کتاب ها کردم ولی سرعت پیشرفتم خیلی پایینه مثلا امروز حدود 3.5 ساعت مدار از کتاب مدرسان شریف خواندم ولی فقط 20 صفحه جلو رفتم یا مثلا ریاضی مهندسی از کتاب آقای مومن زاده تو 2.5 ساعت فقط 7 صفحه خواندم.نمیدونم مشکل از کجاست اینکه عادت نکردم یا اینکه وسواس زیادی دارم.با این سرعت حتی نصف کتاب ها رو تو تابستون بزور میرسم بخونم...
پاسخ:
اگر با علاقه و جدیت مطالعه کنید این مشکل به مرور زمان حل خواهد شد.

سلام

من فارغ التحصیل لیسانس مکانیک شریف هستم. قصد دارم در کنکور ارشد یرق کنترل شرکت کنم. با توجه به اینکه در بعضی دروس کنکور برق اصلا دید ندارم مثل ماشین و الکترونیک و در دو درس سیگنال و مدار تا حدودی آشنایی دارم ولی نه کامل.

ولی در دروس ریاضیات و کنترل و زبان تسلط خوبی دارم.

به نظرم هم بعیده بتونم یه دور کل درسها رو در تابستان بخونم (طبق برنامه تابستان که گفته اید). 

هدفم قبولی در بهترین دانشگاه های تهران هست.

 با در نظر گرفتن شرایط خاص من به نظر شما اولویت بندی و زمان بندی برای مطالعه چطور باشه؟ 


در آخر هم از شما به خاطر سایت خیلی خوبتون تشکر میکنم.

پاسخ:
باسلام
اگر مکانیک شریف بوده باشید پس ریاضیات خوبی دارید. درس سیگنال که تقریبا همون ریاضی مهندسی است. دروس مدار و کنترل هم زیر مجموعه ریاضیات و یک حالت خاص از درس سیگنال و سیستم هستند (سیستم های خطی تغییر ناپذیر با زمان - LTI - که همون قوانین ریاضیات با دید برقی اند) . پس این دروس رو با پیش زمینه و مطالعه خودتون می تونید به یه جایی برسونید.
اما الکترونیک و ماشین دروس تخصصی تری هستند که بیش تر نیاز به دید برقیه الکترونیکی یا قدرتی دارند و شاید به راحتی نتونید باهاشون کنار بیاید. باید بهشون علاقه داشته باشید و در این صورت کلاس می تونه به شما کمک کنه. اگر هم علاقه ندارید بهتره از یکیشون که ضریب سه داره صرف نظر کنید و با دیگری دست و پنجه نرم کنید (البته این برای شرایط کلی است).
موفق باشید.
۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۵ روح اله غفاری
سلام،خسته نباشید.
بابت سایت و اطلاعات خیلی خوبتون ممنون.
فارغ التحصیل جهاد دانشگاهی یزد تو رشته برق قدرت سال92 هستم و از سربازی برگشم و میخوام برا ارشد همون گرایش قدرت بخونم.کتاب معادلات دیفرانسیل نصیر رو اینترنتی خرید کردم.میخواستم ببینم خوندش کافیه یا ریاضی مهندسی نصیر آقای کریمی هم رو بخرم. راستش ریاضیم یه کم ضعیفه و نمی دونم کتاب ریاضی مهندسیش چند تا صفحه هستو میتونم بخونم یا نه .اصن وقتمو برا ریاضی مهندسی کنار بذارم یانه....
لطفا راهنمایی کنید....
بازم ممنون....
پاسخ:

باسلام

کتاب ریاضی مهندسی رو حتما بگیر و براش وقت بگذار.

نگران نباش اگه تلاش کنی میتونی بخونیش.
یه درصد خواستیم ها......
پاسخ:
به جای فکر کردن به این چیزا به مطالعه و مسیر موفقیت فکر کنید...
عرض سلام و خسته نباشید..
من دانشجوی کارشناسی پبوسته دولتی هستم  این ترم درسم تموم شده و تازه میخوام شروع کنم واسه ارشد بخونم...یعنی قرار بود از بعد از ماه رمضان شروع کنم که برنامه ام تغییر کرد و میخوام کم کم استارت بزنم.. فقط پایه ام قوی نیست و بعضی مباحث که ضعیفم.! واسه همین هم یه کم روحیه ام رو باختم راستش! اما دیگه خیلی مصمم شدم که عای بخونم و دیگه هرچی خدا بخواد! فقط میترسم اشتباهکنم...یعنی راه خوندن رو اشتباه برم...نمیدونم فهمیدین یا نه؟
..و اینکه نمیدونم از چه درسی شروع کنم؟.. این استارته سخته برام...میتونید کمکم کنید؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
باسلام
متن بالا رو دقیق و چند بار بخون خودت متوجه میشی. بعد برای خودت یه برنامه منسجم بریز. سوال تکراری هم نپرس، فقط اولش سخته...
با سلام
ببخشید ایا تاثیر معدل دانشگاه های مختلف مثل شمسی پور یا باهنر با دانشگاه هایی مثل صنعتی شریف یا تهران یکسان در نظر گرفته می شود؟
پاسخ:
باسلام
خیر. ضریبی حدودا بین 0.9 تا 1.1 دارد.
سلام علیکم.
باتشکر از حوصله و وقتی که میزارید.
می خواستم ببینم امکانش هست درباره رشته ابزاردقیق صنعت نفت اطلاعاتی در اختیارم بدید.
باتشکر
پاسخ:
باسلام
متاسفانه اطلاعات چندانی ندارم.
با سلام
دانشجوی ترم هفت مخابراتم.برنامه ریختم تا 15 شهریور که دانشگاه ها شرو میشن 6 درس رو تموم کنم.بعدش برا دوره و مطالب نخونده وقت بذارم.ولی خیییلی وقتم کمه.مثلا روزی 100 صفه باید ریاضی مهندسی 80 صفه مدار بخونم که نمیشه به نطرتون چکار کنم.تو دور اول سوال های سراسری رو حل نکنم؟؟می ترسم دور اولم طول بکشه و به دوره نرسم.در ضمن تقریبا 20 روزه که شرو کردم و از هرکتابی حداقل 50 صفحه رو خوندم.
خیلی ممنون
پاسخ:
باسلام
برنامه شما بسیار فشرده است و مسلما اجرای آن بسیار مشکل و مستلزم وجود پیش زمینه قوی است. نکات زیر را در نظر بگیرید.

- اجبار نیست که حتما تا قبل از 15 شهریور تمام مباحث رو مطالعه کنید، چون پس از آن تا کنکور بسیار فرصت دارید.
- اگر مطالعه دقیق و مفهومی باشه خیلی بهتر از این است که سریع و بی دقت باشه.
- دور اول را حتما همراه با حل تمرین و تست پیش بروید (حتی اگر تعداد تست های زده شما کم باشد)، سپس دور دوم (پاییز) را به رفع اشکال و حل تست های بیشتر بپردازید.
- سعی کنید دور اول را با کیفیت بیشتری بخونید، حتی اگر مطالعه شما بیشتر از زمان در نظر گرفته شده به طول بیانجامد فرصت برای تکمیل روند مطالعه و جمع بندی وجود خواهد داشت.
موفق باشید
سلام.
اگزر امکانش باشه در مورد انتخاب گرایش هم توضیحی بدید!
من الان ترم 6 الکترونیک رو تموم کردم و می خوام باری ارشد اماده بشم.....الان موندم برم الکترونیک یا قدرت!
اول یه سوال تو بازار کار از یهمهندس الکترونیک چه انتظاری دارن؟؟؟به نظر من می اید که بتونه یه پروزه با میکرو arm انجام بده یا با fpga . ولی تا حالا هیچ درسی در این زمینه نداشتیم!!!!!!!!ترم 7 قراره یه درس با عنوان میکرو داشته باشیم ..... بعد 7 ترم!!!!! 
من در مورد اینا خودم یه اطلاعاتی ذارم! که کل اونا رو از سایت ها یاد گرفتم!
این ترم آخر درسی داشتمیم به اسم الکترونیک قدرت.......این شاخه خیلی خیلی گستره است و کاربردی! به خاطر این درس می خوام برم قدرت به عشق این جور چیزا
    ولی یکم شک دارم اونم این حرفه که با الکترونیک راحت تر می شه برای دکتری اپلای کرد!
ولی خداییش وقتی زمینه کاربردی این دوتا رو مقایسه می کنم زمینه تحقیقاتی الک قدرت بیشتر این جور نیست؟؟؟


به طور خلاصه من می خوام به سمت قدرت برم ولی به میکرو و الکترونیک وفادار بمونم!!!! 

یکم مشاوره می خوام؟چه خطر هایی جلو راهمه؟به چه چیز هایی باید دقت کنم؟

خیلی ممنون

پاسخ:
فقط در همین حد بدونید که باید به دنبال علاقه خودتون برید و به شایعات گوش نکنید. هر کس با علاقه و حساب شده پیش بره حتما موفق میشه.
سلام
برای خوندن درس کنترل بنظرتون برای فهم بالاتر باید اول مدار1و2 مدرسان را تموم کنیم بعد بریم سرش یا همه درس ها موازی بره جلو؟
پاسخ:
باسلام
به نظر من در کنکور ارشد برق این دو تا درس یه جورایی همنیاز همدیگر هستند. البته میشه جدا هم مطالعه بشن، ولی هر چی جلوتر برید می بینید که نقاط مشترک زیادی دارن.
سلام
من درس هارو خوب میخونم ولی تو تست زنی بعضی از دروس خصوصا مدار و ریاضی مشکل دارم. مثلا بعضی اوقات پیش میاد حتی 7-8 تا تست پشت سر هم  نمیتونم به جواب آخر برسونم جز اینکه مثلا شبیهش رو قبلا حل کرده باشم. واقعا اینجور موقع ها عصبی میشم و استرسم میره بالا که چرا نمیتونم به جواب برسم. بعضی ها میگن این طبیعیه و با یه دور مطالعه تو تابستون نمیشه انتظار زیادی داشت. میخواستم بدونم به نظر شما شرایط من طبیعیه؟  چکار کنم که از این استرس و دلسردی بیام بیرون؟ 
با سپاس
پاسخ:
باسلام
احتمالا شما عمیق مطالعه نمی کنید و بیشتر به حفظ کردن و مطالعه روش های مرسوم می پردازید! سعی کنید با علاقه و کوشش بیشتری پیگیر باشید و مشکلات اساسی خودتون رو برطرف کنید. در این صورت به امید خدا و به مرور زمان برطرف خواهد شد.
موفق باشید
نمیدونم شاید اینطور باشه ولی من مدار رو از روی مدرسان میخونم و از یک فصل هیچ مطلبی رو جا نمیزارم.تمام مثالهای تشریحی کتاب رو هم حل میکنم ولی باز تو تست های کنکور یک سوالاتی هست که مشابهش تو متن کتاب نبوده یا تشابه ضعیف داشته.بیشتر رو همونا مشکل دارم.البته عمده این سوالات مال کنکور های سالهای دور مثلا 84-85 به قبل هست که بیشتر مشکل دارم.نمیدونم شاید مولف کتاب بیشتر تمرکزش در درسنامه رو بر اساس کنکور های سال های اخیر گذاشته یا به قول شما باید عمیق تر مطالعه کنم.بهرحال امیدمون به خداست...
ممنون
پاسخ:
باسلام
خب معلومه که همه ی روش ها و سوالات رو نمیشه داخل متن جا داد، اونا بیشتر برای آموزش هستند. اصلا شما باید توانایی حل سوالات جدید و ابتکاری رو پیدا کنید.
چند سالیه که فاز سوالات مدار تغییر کرده است و مولف هم بر همین اساس کتاب رو ویرایش کرده. با این حال باید خیلی عمیق تر و کاربردی تر مطالعه بشه.
سلام ببخشید من تمام پست ها و کامنت هارو خوندم ولی هنوز سوالم اینه که ایا میتونمکتابهای سیگنال و ریاضی رو فقط جلد اول بخونم و بجای جلد دوم که تست های تالیفی و پیشرفته هست از تست های کنجور های سالهای قبل استفاده کنم  و اینکه ایا درسته که هرروز یه درسو بخونم و توی چهار ماه تمامش کنم و دوماه اخرو فقط تست بزنم و خلاصه هامو بخونم ممنونم بابات کمک هاتون
پاسخ:
سلام
فقط خوندن جلد اول کافی نیست. تست های جلد دوم هم همون تست های سالهای گذشته هستند.
روشی که گفتید اصلا مناسب نیست. شما باید برای تداوم امر مطالعه و پیوستگی مباحث دائما تست بزنید و تمرین حل کنید. البته در زمان شروع تست زنی کمتری احتیاج است و بیشتر به تمرین و تثبیت احتیاج است.
شما پست مشاوره برقی رو درست مطالعه نکردید زیرا اگر مطالعه کرده بودید ابهامات شما برطرف میشد.
سلام مجددد فکر میکنم سوالم رو اشتباه پرسیدم منظورم اینه که چهار ماه اول ستست های درون کتاب رو بزنم و دو ماه اخر فقط تست
مدار مدرسان
الکترونیک اسناد اسلام پناه
کنترل خطی استاامین رضایی  پوران پژوهش
سیگنال و ریاضیات انتشاراتنصیر 
زبان۵۰۴

تست های درون این کتابها کافی نیست یدنیا ممنونم بابات صبوری و پستای خوبتون
پاسخ:
باسلام
در روند مطالعه و آموزش علاوه بر تست های درون متن، بخشی از تست های آخر فصل نیز بهتر است بررسی شود.
سلام
من توی ریاضی مهندسی به علت پایه ضعیف خیلی خیلی کند پیش میرم.تقریبا هر روز 1.5 از روی کتاب آقای مومن زاده میخونم. بخش های متوسط که 1.5 ماهه باید تموم بشه تازه نصف شده فکر میکنم تا پایان تابستان فقط نصف کتاب رو بتونم بخونم. میخواستم بدونم اگر نصفش هم باقی بمونه میرسم بعد از تابستون موقع مناسبی جمعش کنم؟ یا عقب میمونم خیلی؟ 

پاسخ:
شما تلاشتون رو بکنید و سعی کنید با علاقه و انرژی بیشتری مطالعه کنید.
سلام 
من کلاس مدار و کنترل شیراز دکتر شیرین آبادی رو دارم میرم مدارم خوبه و کاملا مطالب رو میفهمم سر کلاس ولی کنترل خیلی خیلی ضعیفم به طوریکه تقریبا چیزی سر کلاس متوجه نمیشم الان با توجه به اینکه کنکور عقب افتاده بهتر نیست من یه کتاب مرجع  یا یک کتاب کنکوری خوب رو همزمان با جزوه به عنوان یه پیش زمینه مطالعه کنم؟؟؟ اگر آره  از بین کتابهای نایس / کو ویا اوگاتا کدوم رو بخونم  ؟ 
مرسی
پاسخ:
باسلام
با توجه به زمان بیشتری که در حال حاضر دارید فکر بدی نیست. هر سه خوبند. نایس حرفه ای تر و اوگاتا اکادمیک تره.
سلام
با توجه به تغییر زمان برگزاری ارشد برنامه مطالعاتی چه تغییراتی باید بکنه؟ اگر لطف کنید یک پست در مورد نحوه جهت دادن برنامه برای اون افرادی که برای تابستان برنامه چیده بودند بزنید ممنون میشیم
پاسخ:
باسلام
منتظر باشید. بزودی...
با سلام و سپاس بابت وقتی که به پاسخگویی اختصاص میدهید.
دو تا سوال داشتم
1-من حدود یکسال پیش (ترم 4) کتاب مبانی پروفسور رضوی رو تا اول فیدبک یه دور کامل مطالعه کردم،الانم میخوام کتاب دو جلدی استاد اسلام پناه رو برای کنکور بخونم؛آیا لازمه دوباره کتاب پروفسور رضوی رو مرور کنم یا نه؟ آخه به نظرم کتاب استاد اسلام پناه خیلی کامل هست،ممنون میشم اگه با پاسختون بهم دلگرمی بدید.
2-میشه بگید الان که کنکور افتاده اردیبهشت کتاب استاد اسلام پناه رو نهایتا تا کی یه دور کامل مطالعه کنم؟
پاسخ:
باسلام
بهتره یه مروری داشته باشی.
منتظر باشید.
باسلام وعرض ادب.ببخشید باقطعی شدن برگزاری آزمون ارشد در اردیبهشت ماه سال آینده لطفا بفرمایید روش پیشنهادی شما برای مطالعه چیست؟
(http://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=12&id=2164)
پاسخ:
باسلام و تشکر بابت اطلاع رسانی.
به زودی از طریق همین پست برنامه مناسب معرفی خواهد شد.
سلام استاد
من از مهر تازه دانشجو میشم.می خوام درس تحلیل مهندسی مدارو پیشخوانی کنم.شما چه کتابی پیشنهاد میدید که آموزش خوبی داشته باشه
پاسخ:
مناسب ترین و کامل ترین کتاب از دکتر جبه دار است.

سلام آقای مهندس برای مشاوره پیام فرستادم خدمتتون جوابی دریافت نکردم.

باتشکر

پاسخ:
باسلام
چه سوالی؟

برای آگهی مشاوره و ارسال اطلاعات  شخصی از طریق ایمیل و تلفن و...جهت مشاوره

پاسخ:
باسلام
اطلاعات شما ثبت شده و رزرو شدید. منتظر باشید. برنامه مشاوره برای پاییز تدوین شده است.
باسپاس
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۵ مجید شریفی
سلام آقای مهندس.من اسفند سال گذشته خدمتم تموم شد و تصمیم گرفتم که برای ارشد بخونم از اونجاییکه پایه ریاضیات ضعیفی دارم و چندین ماه هم از فضای درس و دانشگاه دور بودم بعد از عید تقریبا از اواسط اردیبهشت ماه با تهییه یکسری منابع درس خوندن رو شروع کردم و چند هفته ی اول هم همه چیز خوب و طبق برنامه پیش رفت اما بعدش رسیدم به دوران  افت و خیز و ساعتای درسی گاهی طبق برنامه و گاهی کمتر از حد انتظار بود!به جایی رسیدم که احساس کردم دارم درجا میزنم و هرچی میخونم پیشرفتی حاصل نمیشه و کم کم کلا سرد شدم و الان دو هفتس که ااعتماد به نفس و انگیزه ی لازم برای خوندن ندارم مخصوصا از وقتی که شنیدم کنکور ارشد افتاده اردیبهشت سال بعد و این پروسه طولانی تر میشه!خیلی دوس دارم بخونم و ادامه تحصیل بدم  اما نگاه اطرافیان و سوالای هرروزشون که سرکار میری یا نه و ... هم اذیتم میکنه !یه جوارایی بین سر کار رفتن و درس خوندن گیر کردم ،نمیدونم چیکار بکنم لطفا راهنمایی کنید....
پاسخ:
باسلام
در قالب متن نمی تونم شما رو کامل راهنمایی کنم.
فقط می تونم بگم که یه بار دیگه با دقت همین پست رو مطالعه کن و یه برنامه ریزی منسجم و با انگیزه انجام بده.
درباره نگاه اطرافیان هم برای چندمین بار میگم که نباید تاثیر پذیر باشید. نظر دیگران گاه گمراه کننده و اشتباه است. با این حال یکبار دیگه در هدف خودت تجدید نظر کن. سوال دیگه ای بود بنده در خدمتم!
با سلام
ببخشید.ظاهرا قرار بود لطف کنید و پستی درباره آزمونهای آزمایشی بذارید.به شدت نیاز به اطلاعاتی درباره کیفیت سوالات و جامعه آماری اونها دارم

با سپاس
پاسخ:
باسلام
خیلی وقته که این پست رو نوشتم! میتونید مراجعه کنید.
درود فراوان
جناب کریمی یه سوال داشتم خدمتتون:من تابستون تقریبا 70 درصد جلد اول دروس رو مطالعه کردم و الان میخواستم مجدد برنامه ریزی کنم گفتم چه بهتر که برنامه با آزمونا جور باشه ولی حساب که کردم فهمیدم اواخر بهمن اصلا نمیتونم به برنامه آزمونا برسم و من میمونم و 30درصد مباحث خوانده نشده و آخرای محدوده کنکور..یکم گیج شدم که چیکار کنم..توصیه شما در این مورد چیه؟
پاسخ:
باسلام
خب اینم همون چیزیه که من توی متن نوشتم دیگه.
یه بار دیگه متن پست مشاوره برقی رو بخون.
۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۴ میلاد پرتوی
سلام و عرض ادب
و قدردانی از جنابعالی به خاطر پاسخگویی به تک تک سوالات
استاد من پاپه ام متوسط به پایین هست و فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته هستم با توجه به اینکه متاسفانه هیچگاه از روی علاقه در دانشگاه آزاد درس نخوندم از این بابت برای خودم متاسفم 
اما با توجه به پشتکاری که دارم تونستم صاحب چندین اختراع بشوم که هیچوقت به ثبتشون فکرنکردم
برای همین خواستم ارشد بخونم بعد
فقط یه سوال آیا میرسم تموم کنم یا نه ؟
تنها اساسی ترین مشکلم ریاضیاته والسلام ؟
میخوام دو ماه بهش اختصاص بدم به نظر جنابعالی این کار درسته؟
منتظرم
پاسخ:
باسلام
طرح ها رو همین الان هم میتونی ثبت کنی.
شما شروع کن و به موفقیت و روزهای خوب فکر کن و تمام  تلاشت رو بکن و روی نتیجه چندان حساس نشو.
دو ماه کمه. با تلاش صحیح و مستمر میتونی مشکلات پایه ای رو حل کنی.
موفق باشید
۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۱ میلاد پرتوی
سلام مجدد ممنون بابت انرژی مثبتی که به من دادید
باتوجه به تغییر زمان کنکور ارشد استراتژی جدید مطالعه رو کی قرار میدین؟
ویه سوال آیا مدار یک و مدار دو استاد زرگر رو به موازات هم بخونم یا اول یک بعدا دو؟
پاسخ:
باسلام
سوال اول که توی همین پست نوشته شده. چون برای اولین باره که توی این زمان داره برگزار میشه یه سری چیزها هنوز قاعده خاصی به خودش نگرفته.
سوال دوم هم فکر نکنم بتونی جفت رو با هم و با کیفیت پیش ببری. اگر پایه قوی داشته باشی میشه ولی اگر نداشته باشی بهتره اول مدار یک رو بخونی تا شرایط مطالعه مدار دو رو پیدا کنی.
با سلام خدمت شما آقای کریمی و ممنون به خاطر سایت عالیتون
من ترم 5 رشته برق-الکترونیک هستم تابستونی که گذشت تصمیم گرفته بودم که درسای عمومی کنکور ارشد رو بخونم وحتی اون کتابایی که معرفی کردین رو هم خریده بودم 
  کلی برنامه ریزی کرده بودم اما  روزای تابستون یکی پس از دیگری گذشتو بالاخره تموم شد و حتی 10% برنامه ریزیمو هم انجام ندادم
الان خیلی عذاب وجدان گرفتمو نمیدونید این ی ماه اول ترم 5رو چطوری گذروندم
خیلی دوست دارم ارشد تو یکی از دانشگاه های خوب تهران قبول شم
سطح من هم جوریه که تا الآن فقط در حد امتحانای دانشگاه دولتی درس خوندم و در حد کنکور تاحالا نخوندم
با توجه به تجربه ای که تو مشاوره دارین میخواستم بدونم یک تابستون زمان کافی برای جمع کردن درسام در حد قبول شدن در دانشگاه های تهران هست؟
 
پاسخ:
باسلام
سوال رو بصورت واضح مطرح نکردید و بنده دقیق متوجه نشدم که منظور شما چیه؟ ترم 5 کارشناسی پیوسته هستید یا ناپیوسته؟
به هر حال زمان های سپری شده گذشته و شما باید به فکر ادامه راه باشید. فرض کنید که تازه شروع کردید و با عزم راسخ و برنامه ریزی صحیح پیش برید امید به اینکه به اهدافتون برسید.
موفق باشید
باسلام دوباره خدمت شما
ترم 5 کارشناسی پیوسته هستم 
پاسخ:
خب ترم 5 که زوده که. هنوز خیلی از دروس کنکوری رو پاس نکردید. سعی کنید درس ها رو اصولی و اساسی بخونید. همین.
با عرض سلام وادب
من ترم سه برق قدرت هستم و از این ترم شروع کردم به خوب خوندن درس های ارشد برق. ...
یه مشکلی که واقعا تا این مدت منو کلافه کرده انتخاب منبع مناسب برای درس مدار 1 هستش! از مدرسان شریف گرفته تا جبه دار و رهیافت حل مسئله دیانی! هر روز یکی از این کتاب ها رو میخونم اما اصلا این یک ماه و نیم هیچی یاد نگرفتم! !شما برادری در حق من کنید و یک کتاب که باعث بشه مدار رو بسیار خوب یاد گرفت معرفی کنید. ..
پاسخ:
باسلام
بخش مدار بهترین مراجع و منابع سایت رو بخون. سعی کن یکی رو انتخاب کنی و با همون پیش بری. از این شاخه به اون شاخه پریدن فقط وقت تلف کردنه. من مدرسان شریف رو به شما پیشنهاد می کنم.
سلام آقای کریمی مرسی از سایت خوبتون.
من از منابعی که تو سایتتون گذاشتید استفاده میکنم
تازه شروع کردم برای قبولی تو دانشگاههای روزانه شهرستان میشه
درس های مدار ریاضیی مهندسی معادلات ماشین بررسی زبان بخونم قبول میشم ؟
من خیلی پایم ضعیف درس مغناطیس و کنترل و آمار میشه نخونم و به درس های دیکه بیشتر وقت بزارم؟
پاسخ:
باسلام
همون ریاضی و مدار و ماشین و بررسی رو خوب بخونی و با تسلط مطلق بری سر جلسه و به بیش از نیمی از سوالات پاسخ بدی بهترین دانشگاه ها قبولی.
مرسی از راهنماییتون

استاد با توجه به منابعی که معرفی کردید از بین 3 درس کنترل مغناطیس آمار به نظر شما کدوم راحتر میشه خوند و بهتر میشه تو کنکور تست زد؟
پاسخ:
باسلام
هر کدوم که پیش زمینه بهتر و علاقه بیشتری داشته باشید و با تسلط به سراغ سوالاتش برید.
با سلام و با تشکر از پاسخگویی شما
درست است کنترل برای ما که کنترلی هستیم بسیار مهم است ولی شما می بینید که کنترل چقدر سخت شده است و درصدها غالبا متفی و زیر ده درصد رسیده.با اینحال وقت گذاشتن برای ان درست است؟ در حالی که هنوز دروس دیگر هم به تسلط نرسیده ام و اشکالات زیادی دارم.حس می کنم نمی تونم دیگه.الان تمام روزم به ان ان شش درس سپری می شود.نمی دونم چی کنم !!!اگه میشه راهنمایی کنید.مرسی
پاسخ:
با این اوصاف همین راه رو پیش برو.
چون اواسط راه هستی و تغییر دادن استراتژی مساوی با جاده خاکی رفتن است.
اگر فقط برای کنترل می خونی باید دروس ضریب چهار دیگه و بعدش ضریب سه این گرایش رو مسلط بشی و درصد خوبی ازشون کسب کنی.
سلام استاد پس از یک ماه درس خوندن تازه از 4تا درس 1فصلشو بزور تموم کردم اونم تازه تستای آخرشو نمیتونم حل کنم... در ضمن من پایم خیلی ضعیف...
روزی 7ساعتم میخونم-سرعت مطالعه من ضعیف یا اکثرا شرایط منو دارن؟
استاد راهنمایی کنید خیلی نگرانم
پاسخ:
باسلام
اکثر اونایی که پایه ضعیفی دارن همینجور هستند. ولی خب باید یه جا دیگه این ضعف رو کنار بزنید و با قدرت و سرعت بیشتری پیش برید. باید با اشتیاق بیشتر و بصورت مفهومی تری مطالعه کنید.
سلام استاد.بنده گرایش قدرت هستم (هنرستانی هم بودم و ریاضیم یکم ضعیفه)و درس خوندن برای ارشد رو از تابستون با درسهای معادلات و ماشین به ترتیب با کتاب های نصیر و مدرسان شروع کردم اما نه به صورت جدی ، فقط دو فصل از ماشین و دوفصل از معادلات رو تونستم تموم کنم اما از اول مهر منسجم تر و با برنامه بیشتر مطالعه رو ادامه دادم و در کنارش مدار و ریاضی مهندسی (با کتاب های مدرسان و نصیر )هم اضافه کردم . درس مدار رو دوفصلشو تموم کردم و از هفته اینده فصل بعد شرو میشه اما توی درس ریاضی مهندسی اوضاع زیاد خوب پیش نمیره و مطالب سنگین تر از اونچیزی هست که فکرشو میکردم.طبق برنامه هم از اول آذر ماه بررسی سیتم و کنترل خطی رو شرو میکنم و از دی ماه هم در آمار رو با توجه به اینکه زیاد به ریاضی مهندسی امیدی ندارم شرو میکنم بلکه آمارو احتمالات بتونه سختی ریاضی مهندسی رو برام جبران کنه تو کنکور.حالا سوال من اینه استاد با توجه به مواردی که گفتم آیا وقت میشه زبان رو هم بخونم؟یا حذفش کنم؟چون زیاد زبان کار نکردم و فک میکنم درس زمان بری هست برا همین موندم که قیدشو بزنم یا بخونمش.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.


پاسخ:
باسلام
شما فقط دارید درس های جدید رو به درسهای نخونده قبلی اضافه می کنید. یه سری درس رو با توجه به گرایش ات انتخاب کن و بصورت هدفمند و همزمان همونارو ادامه بده. درس امار هم هیچ دردی از شما دوا نمی کنه.
باسلام.
من سه یا چهار بار فصل دو کتاب کنترل خطی پوران پژوهش رو سعی کردم با تمرکز بالا مطالعه کنم که خداروشکر  متوجه شدم.و الان هیچ مشکلی باهاش ندارم و بسیار لذت بخشه.

آقای کریمی من در مطالعه درسام، درس خاصی رو نمیگم شاید همشون،بعضی از مباحث رو چون متوجه نمیشم،چندبار ممکنه مطالعه کنم تا اخرش که متوجه بشم ،بعدی که متوجه شدم احساس میکنم علاوه بر یادگیری اون مبحث ،من تا حدی بخاطر زیاد خوندن کلا حفظ شدم مبحث رو.
میخواستم بگم این حالت مشکل ساز نیست در تسلط من؟
پاسخ:
باسلام
خب شما بیشتر به جای یادگرفتن حفظ میشید مطالب رو. سعی کنید همون بار اول و نهایتا دوم (که بعد از مطالعه دور اول انجام می شود) عمیق و مفهومی مطالعه کنید که هم احساس تسلط کاذب نداشته باشید و هم وقت کمتری تلف کنید.
موفق باشید
سلام 
ببخشید یه سوالی داشتم من ارشد مهندسی پزشکی آزاد قزوین قبول شدم الان هم 26 سالم هست و مشمول خدمت هستم. به نظر شما ارزش داره که بهمن برم ثبت نام کنم دانشگاه قزوین رو یا نه برم خدمت؟؟؟
بین مهندسی پزشکی آزاد قزوین و وزارت بهداشت کدوم رو پیشنهاد میدید؟؟؟
( اینم بگم که من ارشد الکترونیک تهران جنوب بودم و انصراف دادم به دلیل جو دانشگاه و علاقه ای که به رشته ام نداشتم الان دیگه میترسم برم قزوین و پشیمون بشم و فرصت انصراف هم ندارم دیگه)
پاسخ:
باسلام
سوال اول که یه تصمیم مهمه و همین طوری من نمی تونم یه نظر کلی بدم و تصمصیم اش با خودته.
سوال دوم هم بعد از دانشگاه های تراز اول وزارت علوم دانشگاه های وزارت بهداشت خوب هستند.
با سلام و تشکر از مطالب بسیار کاربردیتان
2 درخواست داشتم از خدمتتون:
1-در صورت امکان در این فرصت محدود باقیمانده از ثبت نام آزمونها توضیحی در مورد گرایشهای ارشد برق بدهید.
2- آیا تنها با خواندن 3 درس مدار و الکترونیک در حد 40 درصد و زبان 30 درص می توان شبانه ی یکی از دانشگاههای تهران رو قبول شد؟
با تشکر
پاسخ:
باسلام
1- متاسفانه در حال حاضر فرصت انجام این کار را ندارم ولی احتمالا برای انتخاب رشته مطالبی درباره دانشگاه های برتر و گرایش های مختلف بنویسم.
2- اصلا از این فکرها نکنید. اکثر افرادی که به این صورت فکر می کنند جزو دسته افرادی هستند که هدف مشخصی ندارند و در آینده نمی توانند به اهداف خود برسند زیرا قبولی در ارشد مسئله ای نیست که با ترفند خاص یا تقلب به سرانجام برسد و علاوه بر آن کنکور اصلا چیزی نیست که قابل پیش بینی باشد و بتوان گفت که مثلا فلان درس رو انقدر درصد بزنم. شما با وارد شدن به مقطع ارشد در دانشگاه های عالی و دانشگاه های خوب مستقیما وارد بحث تحقیقات و کارهای پژوهشی خواهید شد که شدیدا به دانش قبلی از جمله محاسبات ریاضیاتی و کد نویسی و زبان وابسته است.
پارسال دوستانی بودند که با همین افکار در کنکور شرکت کردند و انتظار قبولی داشتند اما با بوجود آمدن تغییراتی در ظرفیت ها و انتخاب رشته های داوطلبان هیچ جا قبول نشدند و یه ضد حال اساسی خوردند. به علاوه بر فرض مثال که با چنین روشی هم کسی بتونه قبول بشه، پس از اون به محض ورود به مقطع ارشد به دلایل گفته شده کم خواهد آورد و دلزده خواهد شد.
موفق باشید.
سلام از منوی کناریه سایت پیغام گذاشتم به دستتون نرسید؟
پاسخ:
سلام
خیر
با سلام و خسته نباشید
برای اینکه در گرایش برق کنترل فرد موفق و باسوادی باشم علاوه بر matlab&simulink باید با چه نرم افزارهای دیگری آشنا باشم؟
زبانم را چگونه قوی کنم و از کجا شروع کنم؟
برنامه نویسی بلد نیستم خیلی نیاز است؟اگر نیاز است از کجا شروع کنم؟

با تشکر از راهنمایی و پاسخگویی جنابعالی
پاسخ:
باسلام
نرم افزار های این گرایش رو نمی شناسم. ولی اگر یه کنترلی PLC هم بلد باشه اونوقت می تونه یه کاری برای خودش دست و پا کنه و اگه نرم افزار های جدید مرتبط با کنترل دیجیتال رو هم بلد باشه اونوقت می تونه سوادش رو به عرصه عمل برسونه.
سلام،من دانشجوی ترم یک کارشناسی ناپیوسته هستم و هنرستانی بودم .. هدفم برای ارشد یکی از دانشگاه های تهرانه(کنکور 96)
چون دوست ندارم به هیچ عنوان ریسک کنم توی این زمینه و حتما میخوام قبول بشم، میخوام از پایان همین ترم درس هایی مثل معادلات و مدار رو که پاس کردم برای کنکورم بخونم ، بنظرتون فکر خوبیه؟  ضعف پایم توی ریاضی چون احتمالا سرعتم رو پایین بیاره میخوام این کارو بکنم...
پیشاپیش ممنون

پاسخ:
باسلام
خیلی خوبه
با تشکر از پاسخگویی شما .در مورد سوالات زیر هم یه راهنمایی بفرمایید.خیلی ممنون
زبانم را چگونه قوی کنم و از کجا شروع کنم؟
برنامه نویسی بلد نیستم خیلی نیاز است؟اگر نیاز است از کجا شروع کنم؟



پاسخ:
زبان معقوله ساده ای نیست که همینطوری بگم شما اینکارو بکن. بستگی به هدف شما داره که بخواهید یه متن رو ترجمه کنید یا بخواهید یه متن رو بنویسید یا بخواهید صحبت کنید. هر کدوم از اینا خودش یه برنامه ای می خواد. بصورت کلی میگم که شما باید دایره لغاتتون رو افزایش بدید و سعی کنید با اونا جمله بسازید و لغات مختلف رو با مترادف و متضاد و اجزای صحبت (Parts of speech) یاد بگیرید. در عین حال باید با شخص دیگری هم مکالمه کنید تا فقط یک بعدی پیش نرید.
برنامه نویسی هم که جزو لاینفک است. زبان سی رو با نرم افزار متلب یاد بگیرید.
با عرض سلام و خسته نباشید و با تشکر از راهنمایی های جنابعالی
همان طور که اطلاع دارید ثبت نام دانشگاه ازاد شروع شده است .من قصدم دانشگاه سراسری است ولی ازاد هم شرکت می کنم ان شاالله .در گرایش برق کنترل از بین واحدهای دانشگاهی زیر کدام ها بهتر هستند ؟و اگر بخواهم ان ها را به ترتیب قرار دهیم ترتیب ان ها چگونه باشد بهتر است؟
واحد تهران جنوب/واحد تهران شمال/واحد تهران مرکزی/واحد شیراز/واحد علوم و تحقیقات/واحد مشهد
با تشکر از راهنمایی شما
پاسخ:
باسلام
اول دانشگاه شهر خودتون. بعد علوم تحقیقات و تهران جنوب. بقیه هم در حالت کلی ارزش نداره.
سلام 
آقای کریمی اگه ممکنه یه کم در  آزمون کارشناسی ارشد که دروس تخصصی با معدل در مجلس تصویب شد توضیح بدین ممنون میشم ؟؟؟
پاسخ:
ممکن نیست.
باسلام وخسته نباشید
ببخشید من الان بین انتخاب درس زبان وکنترل به مشاوره نیاز دارم.با توجه به اینکه وضعیت ربانم افتضاحه ونمره کنترلم با مهندس رضایی(نویسنده ی پوران پژوهش)16شده بود.واگر بخوام هم کنترل بخونم فقط رو 5 فصل اولش سرمایه گذاری میکنم.به نظرتون کدوم صلاحه

پاسخ:
باسلام
زبان رو که باید یه فکری براش بکنی. چون اگر هم قبول بشی ولی زبان بلد نباشی در میمونی و نمی تونی کار علمی و تحقیقاتی انجام بدی. اما با این اوضاع اگر وقت اضافه داری و به نظر خودت می تونی کنترل رو به جای خوبی برسونی این کار رو انجام بده.
موفق باشید
باسلام خدمت استاد بزرگوار
استاد من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی هستم خیلی تو مطالعه م کندم این ترم با توجه به زیاد بودن حجم و سنگینی درسا به خاطر کند خونیم خیلی دارم ضرر میکنم مثلا گاهی اوقات برای خوندن یک صفحه یک ساعت وقتم گرفته میشه یه جوری دچار وسواس شدم بعضی وقتا که سعی میکنم تند بخونم همش به این فکرم که مطلب رو یاد گرفتم یا نه !! پایه درسیم هم تقریبا متوسطه و معدلم ۱۸ هست .
یه راهی بهم معرفی کنید تا بهتر و باکیفیت در عین حال سریع درس بخونم 
خیلی متشکرم
پاسخ:
باسلام
مساله خیلی کلی است و اینجا و به این صورت امکان راهنمایی و یا ارائه راهکار وجود نداره. سعی کنید یه بار به دقت پست مشاوره برقی رو بخونید. اونوقت به یک سری از اشتباهات خودتون پی می برید.
۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۷:۵۴ پژمان نوروزی
سلام
بنده دارای لیسانس برق قدرت هستم از دانشگاه آزاد با معدل 17.02
وبرای ارشد ثبت نام کردم و برنامم اینه که تو این زمان باقی مونده فقط دو کتاب بررسی و ماشین مدرسان رو بخونم تا این دو درس رو خوب بزنم  چون میخوام گرایش سیستم های قدرت قبول شم ضمنا فرزند جانباز چهل و پنج درصد هستم به نظر شما چقدر شانس قبولی دارم؟ آیا اصلا برنامم یا منابعم درسته؟ با توجه به پایه ای که دارم؟ البته بررسیم خیلی بدک نیست و عالی نیست ولی خوبه لطفا راهنمایی بفرمایید امیدم چمران اهوازه که قبول شم با این دو درس و معدلم
پاسخ:
باسلام
اگر دروس مذکور را بالای 50 درصد بزنید و نمره علمی لازم رو کسب کنید با توجه به سهمیه ای که دارید احتمال قبولی در دانشگاه چمران رو دارید. اما مشکل اصلی پس از قبولی است چون نه زبان ،نه ریاضیات ، نه مدار و نه ... رو بلدید و نمی تونید درست پیش برید.
سلام 
آقای کریمی کنکور ارشد هم از سال آینده مثل دکترا خواهدشد یعنی مصاحبه میکنن یا خبر ندارین؟؟؟
ممنون میشم اگه یه کم توضیح بدین.
پاسخ:
باسلام
اگر تغییراتی وجود داشته باشه از سایت سازمان سنجش و اخبار سراسری اعلام میشه. تا الان که خبری نبوده و بعیده که همچنین طرحی اجرایی بشه.
سلام.خسته نباشید...
آقای کریمی آیا حذف بعضی دروس برا خوندن ارشد مشکل داره؟مثلا دو درس؟

پاسخ:
باسلام
بستگی داره.
باسلام. فارغ التحصیل کارشناسی برق قدرتم. در زمینه اشتغال به راهنمایی نیاز دارم. چطور میتونم ازتون کمک بگیرم؟
پاسخ:
باسلام
همینجا میتونید بپرسید.
باسلام و وقت بخیر.راهنمایی میخوام در زمینه اشتغال.کارشناسی برق قدرت دولتی دارم.بین شاخه های مختلف که برای کار وجود داره کدوم زمینه رو پیشنهاد میکنید؟ plc، تابلوهای صنعتی،میکروکنترلرهاو... 
کاری که برای یک خانم مناسب باشه و آینده خوبی داشته باشه. (ضمنا در استان شمالی کشور هستم.روحیه کار فنی رو دارم واز اون جهت مشکلی ندارم) 
مراکز فنی وحرفه ای برای شروع خوبه یا مراکز خصوصی برم؟ نظرتون راجع به مجتمع فنی تهران چیه؟
پاسخ:
باسلام
هر جا که علاقه دارید مشغول به کار بشید. همین!
باسلام و عرض خسته نباشید...
آقای کریمی برا ریاضی عمومی1و2 فرمودید مدرسان شریف با نصیر بهتر هست،ولی ذکر نکردید کدومش برا پایه ضعیف مناسب هست برا خرید؟ممنونم میشم راهنمایی کنید.
تشکر
پاسخ:
باسلام
همه چیز ذکر شده است.
با سلام و خدا قوت
ممنون از مطالب مفیدتون
من فارغ التحصیل رشته برق امسال قصد کنکور ارشد رو داشتم و از تابستون شروع کردم اما از مهر تا الان به دلیل یه سری مشکلات از درس فاصله گرفتم ، الان می خوام دوباره شروع کنم اما میخوام یه برنامه مفید و فشرده با بازده خوب داشته باشم ...
نیاز به راهنمایی دارم 
ممنون میشم راهنمایی کنید که برای مشاوره به کدوم قسمت سایت مراجعه کنم
پاسخ:
باسلام
اصلا متن این پست رو خوندی؟ یا نخونده اومدی سوال پرسیدی! سوالاتی که توی ذهن شما هست در همین پست پاسخ داده شده اند.
۱۴ دی ۹۴ ، ۰۰:۰۷ محمد امیر
با سلام و خسته نباشید.می خواستم اگه امکان داره یه برنامه درسی برا یک ماه و نیم بعد از عید پیشنهاد بدید. من از مهر ماه شروع به خوندن کردم.ممنون.
سلام 
وقتتون بخیر
من دانشجو هستم.در تابستان کمی برای ارشد مطالعه کردم.اما در طول ترم آن را رها کردم.اما پایه به نسبت خوبی دارم
اگر ممکنه راهنماییم کنید که باید رو چه درسایی برای ارشد مخابرات سرمایه گذاری کنم. 
خیلی ممنون
پاسخ:
باسلام
باید روی درس های ضریب 4 و 3 گرایش مخابرات که توی دفترچه موجود است و در سایت نیز درج شده سرمایه گذاری کنید.
با سلام و خسته نباشید.
من مدتی هست دارم برا ارشد (برق کنترل)درس میخونم،خیلی هدفمندانه دارم درس میخونم و انتظار خروجی مطلوبی از خودم دارم(درواقع میخوام نهایت تلاشم را بکار بگیرم)،من با دو درس زبان و ماشین مخصوصا ماشین اونطوری که انتظار دارم پیش نمیرم،میخواستم بپرسم ایا حذف دو درس (زبان و ماشین)برای نتیجه مطلوب مشکل ساز نیست؟یا بشینم و هر طوری شده مطالعه کنم؟(واقعا با خوندنشون مشکل دارم مخصوصا ماشین که واقعا علاقه ندارم ولی با بقیه دروس هیچ مشکلی ندارم)
پاسخ:
باسلام
بدون شناخت نمیشه نظری داد اما در حالت کلی زبان رو کنار نگذارید ولی انرژی بیشتر را روی ریاضی و مدار صرف کنید. اگر تسلط خودتون در دروس تخصصی دیگر را در حدی میبینید که میتونید کمبود درس ماشین رو توسط اونا جبران کنید بهتره این درس رو حذف کنید چون با فرض مطالعه هم نمیتونید نتیجه ای بگیرید چون علاقه ای بهش ندارید. علاوه بر آن فرصت تسلط بیشتر در دروس دیگر هم از شما گرفته میشه.
بله درست میفرمایید ، فقط من منبع زبان رو طبق راهنمایی شما انتخاب کردم،اگه راه حل یا پیشنهاد مناسبی برا خوندن بهتر زبان دارید ممنون میشم راهنمایی کنید.
باتشکر مجدد.

پاسخ:
پیشنهاد که زیاد هست ولی در اینجا نمی گنجه! فقط سعی کن لغات رو درون متن یاد بگیری و باهاشون جمله بسازی و اونارو با مترادف و متضاد هاشون یاد بگیری.
خیلی ممنونم...
خدا میدونه که همیشه دعاتون میکنم،مجددا خیلی متشکرم.
پاسخ:
خواهش می کنم
وقت کردید نکات کلیدی رو هم مطالعه بفرمایید.
موفق باشید
سلام استاد من تقریبا از دوهفته پیش شروع کردم به درس خوندن و گرایش قدرت هستم میخوام معادلات وزبان ومغناطیس رو نخونم آیا با درسای دیگ میتونم جبران کنم پایم هم متوسط هست
پاسخ:
باسلام
اگه علم غیب داشتم حتما بهت می گفتم که می تونی یا نه. اما الان فقط می تونم بهت بگم که با توجه به زمان باقی مونده مغناطیس و زبان رو حذف کن ولی معادلات رو حذف نکن و با توجه به بقیه دروس تلاشت رو بکن. امید به خدا.
سلام. من فارغ التحصیل رشته فیزیک هستم و تمایل زیادی برای ادامه تحصیل در زمینه برق رو دارم. میخواستم بپرسم که از نظر شما این کار امکان پذیره؟ اگه جواب مثبته میشه خواهش کنم من رو راهنمایی کنین؟ مرسی
پاسخ:
باسلام
ممکنه چون احتمالا پایه ریاضی و فیزیک قوی دارید ولی سخته چون خیلی از درس های برقی رو پاس نکردید. شما شروع کنید به مطالعه اگه سوالی بود من در خدمتم.
موفق باشید
مرسی که جواب دادین. من ریاضیات فیزیک که مشابه همون ریاضیات مهندسی هست رو پاس کردم. هم چنین الکترونیک 1 و 2، معادلات دیفرانسیل، الکترومغناطیس رشته فیزیک که فکر نمیکنم کم از الکترومغناطیس برق داشته باشه. حالا به نظر شما من چه مدت طول میکشه بتونم دروس گرایش الکترونیک رو بخونم؟ البته برای کنکور سال 96. ببخشید که دوباره مزاحم شدم و ممنون بابت پاسخگویی به سوالات
پاسخ:
باسلام
بستگی به تلاش و استعداد خودتون داره. اگه مصمم باشید می تونید برای کنکور 96 برنامه ریزی کنید و به نتیجه خوب فکر کنید.
موفق باشید
سلام ممنون از راهنمایی های شما
من گرایش قدرت هستم و در کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک قدرت میخوام قبول بشم.بنظرتون بجز درس زبان که میتونم ایشالله درصد بالایی بگیرم در چه درسهایی سرمایه گذاری بیشتری انجام بدم؟
پاسخ:
باسلام
توی قدرت همش مهمه. ریاضی و مدار که دستگرمی هستند و برای همه گرایش ها مشترک اند. ماشین و کنترل بسیار مهم هستند چون ضریب چهار هستند. بعد از اون بررسی هم از اهمیت بالایی برخورداره چون توی قدرت رقابت تنگاتنگه و مثله الکترونیک و مخابرات و کنترل نیست که ضرایبش مثله هم باشه و رتبه هاشون توی رنج هم بیاد (واسه این گرایش ها ظرفیت یه جورایی چند برابر میشه یعنی ممکنه کسی که رتبه اش 300 کنترل شده در اصل همون 100 واقعی کنترل باشه چون خیلی های دیگه هستند که مخابرات یا الک شرکت کردن ولی رتبه شون توی همون کنترل از 300 کنترلیه بهتر شده و قصد ادامه دادن توی کنترل هم ندارن).
مغناطیس رو میتونی نادیده بگیری و کاستی اونو با زبان جبران کنی (البته این گفته فقط برای شما است و به دیگران توصیه نمی شود). هر چند که مدیریت کردن زمان دفترچه اول واسه سه تا درس کامل کار بسیار دشواریه.
به هر حال اگر قصد قبولی توی سه تای اول یعنی شریف، امیرکبیر و تهران رو دارید باید این چیزا رو در نظر بگیرید.
موفق باشید
باسلام و عرض خسته نباشید بابت سایت خوبتون
فارغ التحصیل برق گرایش مخابراتم از دانشگاه آزاد و قصد شرکت در ارشد مخابراتو دارم
امروز دوم اسفنده و روزها به سرعت شب میشن پس تا شب کنکور وقتی نمونده
من خیلی وقت نیست با شما و مشاوره های عالیتون آشنا شدم .
خودم از مشاوره هایی که از برخی افراد گرفتم و تجربه خودم از کنکور پارسال اطلاعات جامعی از منابع و ... داشتم واز مهرماه شروع به خوندن کردم الان که با شما آشنا شدم از منابع خودم اطمینان حاصل کردم و از ماشاوره هاتون استفاده کردم به بهترین شکل.
زبان-ریاضی-معادلات-مدار-کنترل-الکترونیک-تجزیه دروس انتخابی من هستن برا کنکور و تسلط نسبی روی همشون دارم برخی زیاد و بعضی کمتر
ماه بهمن تا الان مشغول خوندن کنکورهای سالهای گذشته شدم و سوال به سوال پیش میرم و هر چهار سالی یه آزمون جامع مدرسان پارسالم رو میدم در منزل
فروردین را برای مرور و جمع بندی نهایی گذاشتم
به هرحال راندمان من هرروز بالا نیس بعضی وقتا خیلیم کمه
خواهشم اینه لطف کنید نظرتون رو بهم راجع به برنامه ای که دارم بدین تا در فرصت باقی مانده اشتباه پیش نرم.
این رو هم بگم من سرفصلی را حذف نکردم و همرو مطالعه کردم تا اونجا که در توانم بوده
با تشکر که وقتتون رو به من دادین
یا علی

پاسخ:
باسلام
خوبه ولی دیگه باید تسلط مطلق رو در خودتون ایجاد کنید.
توی همین پست نوشتم که دقیقا باید چیکار کنید. یه بار دیگه نکات گفته شده رو مرور کنید.
عید نوروز رو از دست ندید.
موفق باشید
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۳۱ بابک رستمی
سلام و وقت بخیر مهندس.
من دانشگاه اراک رشته برق قدرت درس میخونم.و میخوام برای ارشد گرایش کنترل رو انتخاب کنم .از خیلی ها پرسیدم که نظرشون راجع به کنترل چطوریه و هرکسی ی نظری میده(راجع به بازار کارش منظورمه).میخواستم که نظر شما رو هم بدونم؟دقیقتر که بگم منظورم اینه که برای یک ارشد کنترل کار خوبی پیدا میشه یا اینکه باید حتما تا دکتری برم؟

پاسخ:
باسلام
به نظر من بازار کار به توانایی و زرنگ بودن فرد بستگی داره. در کل بازار قدرت بهتر از کنترل است.
با سلام و عرض تبریک گویی سال نو , آرزومنده سالی پر از خوشی و سلامتی بی پابان برای شما دوست عزیز.

سوال: باتوجه به تجربه جنابعالی استاد محترم , من میخواهم ارشد برق قدرت شرکت کنم, ایا نظر شما در مورد سه ازمون تسلط سازمان سنجش چگونه است؟. با تشکر
پاسخ:
باسلام
سال نو شما هم مبارک
درباره آزمون آزمایشی سازمان سنجش اطلاعی ندارم، چون شرکت نکردم. آزمون های جامع به منظور جمع بندی و کسب تسلط برای کنترل استرس در آزمون اصلی است. تفاوت چندانی در موسسه نیست ولی سعی کنید در آزمون های جامع موسسات برتر شرکت کنید.
موفق باشید
سلام آقای کریمی
اگه کسی توی درس الکترونیک صفر باشه با کلاس استاد باغستانی 
میتونه این درس رو یاد بگیره
پاسخ:
باسلام
حتی اگه زیر صفر هم باشه میتونه تا صد هم پیش بره!
باعرض سلام وخسته نباشید.بنده ترم اخر گرایش مخابرات هستم بعداز اتمام امتحانات پایان ترم قصد دارم واسه ارشد بخونم البته چون دردانشگاه غیرانتفاعی تحصیل کرده ام و دروس تخصصی مو بانمره های خیلی پایین پاس میکردم و پایه علمی م درهیچ درسی قوی نیست و قصد دارم دانشگاه دولتی خوب قبول بشم  لطفا برای درس ریاضی مهندسی ومدار و الکترونیک و سیگنال و کنترل کتابهایی بهم معرفی کنیید که  کاملا روان و قابل فهم باشد.باتشکر
پاسخ:
باسلام
پست بهترین منابع و مراجع رو مطالعه کنید.
سلام.
برا زبان عمومی سوال داشتم مجددا.
در قسمت منابع لغت کدومو بگیرم؟(میخوام یه کتاب بخونم )
در قسمت منابع دستور زبان هیچ سطحی بگیرم؟(سطح من خییییییلی ضعیفه،میخوام زبان رو یاد بگیرم،ممنون میشم راهنمایی کنید)
با سپاس از سایت بسیار خوبتون.
پاسخ:
باسلام
برای لغت به ترتیب باید کتاب های 504 و EWT و 1100 و GRE و 601 رو بخونید که برای کنکور ارشد تا EWT کافیه.
برای دستور زبان هم کتاب های Grammar in use سطح مقدماتی رو بخونید.
سلام.خسته نباشید.
طاعات و عبادات مورد قبول حق باشه ان شالله.
بعضی اساتید نظرشون بر این هست که تمرینهای کتابها حتما حل شود چون از تمرینها سوالات کنکور طرح میشود،میخواستم نظر شما را در این خصوص مطلع شوم؟ایا درسته یا در خصوص بعضی افراد صادق هست؟
خیلی متشکرم.
پاسخ:
باسلام
خیلی ممون، همچنین شما.
طراح ها معمولا سعی می کنند سوالات جدیدی طرح کنند که تا به حال توی کنکور های سال های گذشته مطرح نشده. معمولا هم از تمرین های انتهای فصل کتب رفرنس ایده می گیرن. خصوصا دروسی مثله کنترل، الکترونیک، سیگنال و مغناطیس که هر سال چند تست مشابه تمرین ها و مثال های کتاب های مرجع شون میشه دید. اما مشکلی که هست اینه که توی فرصت اندک شاید یه داوطلب نتونه روی سوال های مرجع سرمایه گذاری کنه، بنابراین همون کتب منبع کنکوری برتر که معمولا از کتب رفرنس و تجربیات مولف الهام گرفتند کافی هستند.
خیلی متشکرم...
پس نظر شما هم بر این هست که اگه داوطلب وقت داشته باشد  از تمرین کتب رفرنس بهره بگیره!؟
برای پیش زمینه ی قوی درس الکترونیک،جزوه ی اسلام پناه رو پیشنهاد میکنید یا باغستانی؟وهمچنین برای درس کنترل،جزوه ی دکتر شیرین ابادی؟
من با هیچکدوم از این اساتید نداشتم ولی برای پیش زمینه باید جزوه های خوبی رو پیدا کنم.
ممنونم از اینکه پاسخگوی سوالات هستید
باتشکر فراوان.

پاسخ:
خواهش می کنم.
بله اگر فرصت کافی داشته باشید و تست های کنکور رو هم بررسی کرده باشید تمرین های پیشرفته می تونن مناسب باشن، هر چند که دیگه اون موقع به حدی رسیدید که دیگه احتیاجی به بررسی کردنشون نیست!
درود
در مورد سطح دانشگاه ها سوال داشتم
من رتبه 1300 ارشد 95 الکترونیک رو اوردم..بین دانشگاه های شهید رجایی صنعتی شیراز و شاهد اولویت با کدام هست؟؟
پاسخ:
درود
اگر ساکن شیراز و حومه هستید: شاهد، صنعتی شیراز، رجایی.
اگر ساکن تهران و حومه هستید: شاهد، رجایی، صنعتی شیراز.
سلام...
اقای کریمی اگه لطف کنید سوال را پاسخ دهید ممنون میشوم.
بین رشته مدارهای مجتمع الکترونیک و افزاره های میکرو و نانو الکترونیک، کدومشون از لحاظ بازار کاری و ادامه تحصیل بهتر است؟
کلا کدوم یک از این ها تو ایران ازجهات مختلف برتری داره؟

با تشکر
پاسخ:
باسلام
در گرایش الکترونیک اول دیجیتال، بعدش آنالوگ (مدار مجتمع) و بعد گرایش های دیگه و در نهایت هسته ای.
تشکر از پاسختون
اگر امکانش هست در مورد مهندسی پزشکی و آینده اون توضیح بدین.و اینکه ارزش داره در اولویت های بالاتری نسبت به سایر گرایش ها قرار بدم؟
خیلی در این زمینه گیجم و توضیحات ضد و نقیضی در مورد مهندسی پزشکی شنیدم
پاسخ:
باسلام
گرایش بسیار خوبیه و جزو علوم روز محسوب میشه، ولی تولید علم و تکنولوژی در ایران هنوز به سطحی نرسیده که بتونه از این علم به نحو احسنت بهره مند بشه و به همین دلیل بیشتر نیاز های این حوزه در ایران توسط مهندسین الکترونیک و مخابرات برطرف میشه. در نتیجه از لحاظ کاری در ایران ضعیف تر از الکترونیک، مخابرات و قدرته. ولی از لحاظ اکادمیک و شرایط اپلای کردن وضعیت بهتری داره، البته در صورتی که یک دانشگاه خوب باشید. الان امیرکبیر و دانشگاه تهران بهترین دانشگاه ها در زمینه بیوالکتریک هستند. اگر رنک دانشگاه ها توی این گرایش رو هم بخواهید به این ترتیبه:
از لحاظ کیفیت: امیرکبیر، تهران، شریف.
از لحاظ برند: شریف، تهران، امیرکبیر.
قابل ذکره که بگم اگر کسی توی این گرایش بتونه ایده پرداز و کارآفرین باشه و خودشو به هیئت علمی بودن و استخدام شدن و اپلای کردن محدود نکنه می تونه به قله های موفقیت برسه. خود من با اینکه الکترونیک دیجیتال بودم ایده ها و طرح های زیادی رو توی این حوزه اجرا کردم و ایده ها و طرح های بیشتری در حوزه های روز تکنولوژی دنیا دارم.
موفق باشید
سلام
جناب مهندس یه سوال در مورد کد رشته های دارای شرایط خاص داشتم اینکه اگر در یکی از این کدها قبول بشیم و بریم برای مصاحبه و در مصاحبه رد بشیم چی میشه؟بر عکس این قضیه چی؟
پاسخ:
باسلام
کد رشته های شرایط خاص رو چند برابر ظرفیت شون و بر اساس انتخاب رشته داوطلب و قبولی های سال های گذشته دعوت می کنن به مصاحبه.
اگر دعوت نشید که هیچی یعنی شانس قبولی شما در اون کد رشته صفره.
اگر دعوت بشید و نرید هم اون کد رشته از لیست شما حذف میشه و شانس قبولی شما در اون کد رشته صفر میشه و کاری به انتخاب های دیگه نداره.
اگر دعوت بشید و برید و رد بشید مثل حالت قبل خواهد بود.
اگر دعوت بشید و برید و قبول بشید جزو کد رشته های شما محسوب خواهد شد و اگر قبل از آن انتخابی رو پذیرفته نشده باشید همون انتخاب رو پذیرفته خواهید شد.
سلام.من کارشناسی مهندسی پزشکی خوندم ب علت نبود کار ب خصوص واسه خانوما دراین رشته میخوام الک یا مخابرات برم ب نظرتون واسه استخدام دولتی کدوم بهتره؟وکدوم زیرگرایشش
پاسخ:
باسلام
قبلا هم عرض کرده بودم که برای استخدام دولتی نیازی به تحصیلات تکمیلی نیست. اگر به فکر استخدام هستید فعلا ادامه تحصیل رو رها کنید و سعی کنید جایی مشغول به کار بشید و پس از اون در صورت امکان متناسب با شغلی که دارید ادامه تحصیل بدید. اگر هم استخدام اولویت اصلی شما نیست به دنبال علاقه تون برید.
بعدشم کی گفته برای مهندسی پزشکی کار نیست! و کی گفته برای خانم ها کار نیست! محض اطلاع میگم که بدونید: حدود 6000 نفر از 9000 نفر پرسنل یک شرکت خصوصی بزرگ ایرانی که من چند تا پروژه براشون انجام دادم خانم بودند. توی قسمت R&D هم تا دلتون بخواد خانم های تحصیل کرده از رشته ها، گرایش ها و دانشگاه های مختلف وجود داشت.
موفق باشید
سلام.آخه من امسال ارشد شرکت کردم رتبم حدود 200 شده و میخوام انتخاب رشته کنم .واسه کار هم مرتبط با رشته (م پزشکی)جایی پیدا نکرده بودم.ازونجایی ک کار فنی رو دوس ندارم میخام در استخدامی ادارات قبول شم مثلا در شرکت گاز یا وزرات های مرتبط.واسه همین سوالم اینه که الک برم برای این منظور موفق ترم یا مخابرات؟؟ از توجه و پاسخگوییتون واقعا ممنونم
پاسخ:
باسلام
چقدر دنبال کار رفتید که پیدا نکردید! شما خودتون باید بخواهید کار کنید. اصلا کار آفرینی کنید.
وقتی که کار فنی رو دوست ندارید چرا می خواهید توی حوزه فنی ادامه تحصیل بدید.
باز هم گفتم استخدام اداراتی که گفتید ارتباط مستقیمی با مدرک و تحصیلات تکمیلی نداره و تحصیلات کارشناسی کفایت می کنه.
ولی با اینکه رتبه خوبی کسب کردید باز هم جا داره که تفکری درباره ادامه راه خودتون داشته باشید.
در این شرایط برای شما الک و مخابرات چندان تفاوتی نداره، چون کارشناسی مهندسی پزشکی بودید و هرکدوم از گرایش هارو وارد بشید پیش نیاز می خورید. شاید مخابرات هم یه کم براتون سخت تر باشه. در کل رتبه هر کدوم که بهتر شده همون رو در نظر بگیرید.

من از یکی اساتید شنیدم با این که اکثرا سیستم رو نسبت به میدان ارجح میدونن اما میدان بازار کار بهتری داره.ب نظر شما ترتیب الویت های گرایش مخابرات چیه ؟ بازم ممنون

پاسخ:
اشتباه به عرض رسوندند.
الان سیستم از همه وضعیت بهتری داره. البته میدان و رمز هم شرایط بدی ندارند ولی خیلی تخصصی تر و High Tech هستند و برای اولی کارهای بزرگ ولی محدود وجود داره. دومی هم بیشتر فقط توی حوزه های نظامی جای کار داره.
ممنون از پاسخ شما
فقط یه ابهام واسم پیش اومد...شما گفتین اگه انتخاب بشید و نرید" کاری به انتخاب های دیگه نداره" یعنی انتخاب رشته ملغی میشه؟؟


پاسخ:
دیگه ساده تر و کامل تر از این که گفتم!
سلام.ازینکه وقت میذارین واسه پاسخها بسیار ممنونم.ب نظر شما خوبه ک گرایشو فدای دانشگاه کنم ینی میدان امیرکبیر رو ارجح بدونم نسبت ب سیستم علم وصنعت؟ با سپاس فراوان
سلام.ازینکه وقت میذارین واسه پاسخها بسیار ممنونم.ب نظر شما خوبه ک گرایشو فدای دانشگاه کنم ینی میدان امیرکبیر رو ارجح بدونم نسبت ب سیستم علم وصنعت؟ با سپاس فراوان
پاسخ:
باسلام
برید دنبال علاقه تون ولی در صورت علاقه مساوی قطعا میدان امیرکبیر بهتره.
باسلام و عرض ادب و احترام.
آقای کریمی اگه میشد راجع به نحوه ی مطالعه زبان راهنمایی میکردید خیلی عالی بود...
باتشکر
سلام .ممنون از راهنماییتون. تا چ رتبه ای قدرت فردوسی مشهد قبول خواهد شد؟ تا 400-500 میگیره؟
پاسخ:
باسلام
روزانه که اصلا ولی نوبت دوم شاید.
سلام.خسته نباشید.
میخواستم بپرسم تاثیرگذاری شرکت در ازمون برای داوطلب چقدر حائز اهمیت هست؟
شما شرکت در ازمون(موسسه دلخواه)چقدر پیشنهاد میکنید به داوطلبان؟
سپاس گزارم...


پاسخ:
باسلام
در این زمینه مطالب زیاد نوشتم. در آینده نزدیک نیز یه سری مصاحبه اختصاصی با رتبه های برتر کنکور که دوستانم هستند منتشر خواهم کرد. اونارو مطالعه کنید سوالاتون برطرف خواهد شد.
پس منتظر مطالبتون هستیم...
ان شالله خیلی زود بزارید که استفاده کنیم
ممنون از شما
سلام.وقت بخیر.
 قرار بود راجع به شرکت در ازمون و تاثیرگذاریشون مطالبی رو عنوان کنید،کی مطالب رو عنوان میکنید؟؟
تشکر
پاسخ:
باسلام
چنین قراری نبود. در ضمن در حال حاضر مطالبی نوشته شده است.
با عرض سلام و وقت بخیر
من رشته ی لیسانسم   مخابرات بوده و به احتمال خیلی زیاد ارشد مخابرات سیستم قبول خواهم شد  اما پایه ی تحصیلیم ضعیفه و معدل کارشناسیم 14 بوده. اما قصد جبران دارم. یعنی نمراتم توی دروس سیگنال یا مخابرات یک و دو و مخابرات بیسیم خوب بوده ولی توی دروش عمومی و سایر دروش خیلی پایین بود.
به نظر شما در این 2 ماه باقی مونده تا شروع سال تحصیلی جدید ، چگونه میتونم نقاط ضعف اصلیمو برطرف کنم ؟ یعنی سوال اصلیم اینه که چطوری میتونم در دوره کارشناسی ارشد ف دانشجوی خوبی باشم ؟ پیش نیاز های موفق بودن در دوره ارشد چیست ؟
با تشکر.
پاسخ:
باسلام
ریاضی مهندسی و امار مهندسی و نرم افزار متلب رو به همراه زبان توی این مدت باقی مانده تقویت کن.
سلام و تشکر بابت مطالب و راهنمایی های مفید
من کارشناسی مهندسی برق الکترونیک رو دارم و برای مهر هم برای ارشد دانشجو میشم
متاسفانه تو زبان سطح مطلوبی ندارم و قوی نیست و تو کنکور ارشد هم زبان رو نزدم
می خواستم راهنمایی کنید که از کجا و چه طور برای تقویت زبان شروع کنم، که هم راه درستی باشه و هم تو ارشد و قبولی دکتری از نظر زبان مشکلی نداشته باشم
ممنونم
پاسخ:
باسلام
قبلا به چنین سوالی پاسخ داده بودم به اون سوالات مراجعه کنید. اما در کل لغت رو از 504 واژه شروع کنید و بعد تافل و ایلس و 1100 و در نهایت GRE. برای دستور زبان هم از سطح مقدماتی تا پیشرفته رو به ترتیب باید پیش برید. Reading و Listening رو هم به ترتیب با خوندن متن و تماشا کردن فیلم بهبود بدید. اما Writing و Speaking احتیاج به تمرین و تلاش بیشتری داره که بحث اش از اینجا خارجه.
ممنونم از جوابتون
شما رفتن به موسسه های زبان ( در صورت تایید چه موسسه ای که تو شهرها شعبه داشته باشه) رو تایید می کنید؟
پاسخ:
موسسه های خوب توی همه شهر ها هستند. از کسانی که توی شهرتون کلاس رفتند بپرسید بهتره.
ببخشید من دروس کنکور را می خوانم ولی 40 -50 صفحه که جلو رفتم مطمئن نیستم که قبلی ها یادم مانده یا نه اخه مدام هم که نمیشه برگشت دوره کرد؟
سلام خدمت شما
من برای درس مدار الکتریکی طبق راهنمایی عالی شما مدرسان گرفتم
میخواستم بپرسم که اگه فصل 'تبدیل لاپلاس' رو کامل بخونم و مسلط بشم نیاز هست که فصل 'مدارهای مرتبه اول' و 'مدارهای مرتبه دوم' اون قسمت هایی که باید با معادله دیفرانسیل ، معادله مشخصه حساب کرد و مجهولات رو بدست آورد هم بخونم؟
خیلی ممنون از شما
پاسخ:
باسلام
بله احتیاج هست. دلیل اش مفصله!
موفق باشید
سلام.وقت بخیر

من هم ارشد میدان مالک اشتر قبول شدم هم سیستم شاهد. خودم به میدا علاقه مندم ولی میگن اسم و رسم سیستم بیشتره دانشگاهش معتبرتر.
اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید
با تشکر
پاسخ:
باسلام
اول مبارک باشه. به نظر من مالک اشتر از شاهد بهتره، چون هم امکاناتش بیشتره و هم اینکه جاش به نسبت شاهد که ته تهرانه بهتره. من جای شما بودم به دنبال علاقه می رفتم.
سلام . 
جناب کریمی من امسال تقریبا دو ماه برای ارشد خوندم و مهندسی پزشکی علوم تحقیقات تهران قبول شدم الان با توجه به اینکه سرباز حین خدمت هستم و 26 سال هم دارم علوم تحقیقات رو برم یا نه؟ امکان اینکه دکتری بتونم دانشگاه دولتی (امیر کبیر یا شریف )پذیرش بگیرم هم هست ؟؟ و یه سوال دیگه اینکه سطح ریاضی چندان خوبی ندارم چه کتابی رو بخونم که ریاضیات ارشد لنگ نزنم؟
با تشکر
پاسخ:
باسلام
به نظرم خدمت رو تموم کنید بهتره. ارشد آزاد رو هر وقت بخوای می تونی بری. از دانشگاه های سطح پایین امکان قبولی دکتری در دانشگاه های سطح بالا خیلی کمه. ویدیوهای موجود در سطح وب رو ببین یا کتاب اروین کریزینگ رو بخون.
با سلام
من دروس کنترل و ریاضی و الکترونیک را کلاس ثبت نام کردم و حداقل 5 روز از هفته من را می گیره .مدار و سیگنال را خودم می خوام بخونم می خواستم ببینم این دو روز را مدار و سیگنال را با هم بخونم یا سیگنال را بزارم نزدیکای دی که کلاس ها تموم شد.
پاسخ:
درود
با همدیگه بخونید و به هیچ وجه مطالعه رو به دی موکول نکنید چون هنوز مشخص نیست امسال هم کنکور اردیبهشت برگزار میشه با به بهمن برمیگرده.
با سلام
بنده امسال برای دومین بار قصد شرکت در آزمون ارشد رشته برق رو دارم . مطالب نوشته شده توسط شما واقعا برام مفید بودن و خیلی از فرمایشاتتون رو بنده سال قبل تجربه کردم ! مثلا روزی که حوصله درس رو نداریم اصلا نباید سراغ درس رفت و باید ذهن و بدن خودمون رو ریکاوری کنیم .
یا اینکه در طول روز چند درس رو بخونیم که متاسفانه بنده تا بهمن روزی یک درس رو از صبح ساعت 8 تا عصر ساعت 7 میخوندم !!! به طوری که گاهی یک فصل رو در طول یک یا دو روز جمع میکردم ، اما بازدهی نداشت و بعد از مدتی به کل فراموش میشد ، اما از بهمن درس معادلات دیفرانسیل رو همراه با درس کنترل خطی با برنامه و منظم روزی 3 ساعت میخوندم و فردای آن روز مطالب روز قبل رو مرور میکردم و یه با ر روزنامه وار میخوندم ، واقعا جواب داد به طوری که هنوز هم بعد از حدود 7 ماه به یاد دارم مطالب رو و با یک مرور میتونم به تسلط نسبی برسم.
در کل واقعا ممنون بابت توضیحات و راهنمایی هاتون که به رایگان در اختیار همه گذاشتید ، طبق فرمایش مولای مومنان علی (ع) : زکات علم آموزش اون به دیگران میباشد .
با تشکر از شما
پاسخ:
درود
بله متاسفانه بسیاری از داوطلبان نکات گفته شده رو در نظر نمی گیرند و در پایان به نتیجه دلخواه خودشون نمی رسند. علاوه بر نکات گفته شده نکات کلیدی بسیاری هم در مشاوره اختصاصی گفته می شود. با این حال امیدوارم امسال اشتباهات قبلی را تکرار نکنید و نتیجه دلخواه خودتان را کسب کنید.
بدرود
سلام

من از ابتدای شهریور شروع کردم به خوندن باتوجه به احساس ضعف در همه ی درسا شروع به در س خوندن کردم و روزی سه  یا چهار درس رو میخوندم و به هر درس 2 ساعت اختصاص میدادم و هر یکساعت 10 دقه استراحت میکردم  و درسا هم سیستم و ریاضیات پایه (دبیرستان)و تجزیه ی سیگنالها والکترونیک و مدار . خودم هم وضعیت خودم رو میدونم که خیلی خیلی ضعیف هستم در ریاضیات و بقیه درسا و نیاز به تلاش زیادی  دارم ولی هرکاری میکردم از این دو ساعت مطالعه بیشتراز سه صفحه نمیتونستم پیش برم وتاالان هر درس حدود 30 صفحه بیشتر نخوندم وچون خیلی وسواس دارم  که همه چیزو کامل بفهمم والان هم کتاب ریاضیات عمومی ی1و2 مدرسان خریدم و ریاضی مهندسی مومن زاده ونصیر و معادلات نصیر هم به کتابام اضاف کردم ولی هنوز این ریاضیات رو شروع نکردم می خواستم ببینم باید با این شرایط سخت چکار کنم ؟و با اضاف شدن این سه درس  پرحجم و وقت گیر در کنار اون شرایط قبلی؟

و بعد وقتی دو ساعت وقت میزاشتم یرا هر کتاب و شب هم مرور میکردم دیدم همونایی هم که قبلا خوندم رو فراموش کردم و الان برگشتم دارم از ابتدای کتاب میخونم واز صفر و خیلی استرس واضطراب  دارم بعضی روزا که نکنه نتونم بموقع تموم کنم و میدونمم تموم نمیشه فقط امیدم باول خداست و راهنمایی های شما و کسانی که باتوجه به شرایط من  به من کمک میکنن هست که شاید معجزه ای بشه در من
 ویکی از دوستان بهم گفت هر درس رو بیشتر از 1ساعت نخون ولی از 4 تا کتاب شروع کن وبه شش یا هفت کتاب هات یعنی 7 ساعت در روز برسون یعنی مدار یکساعت وزبان یکساعت و اینجوری 
 چهار پنج روزه دارم به  این روش پیش میرم ولی همچنان نگران نرسیدن وتمام نکردن خوب درسا ومرور سر وقتشون هستم

خواهش میکنم بگید من چکار باید بکنم 
باتشکر از شما

پاسخ:
درود
چهار درس در روز برای شما زیاد چون تا میاید سرعت بگیرید سوئیچ می کنید. دو درس در روز کافیه. سعی کنید سرعت پیشرفت رو بیشتر کنید و رفع اشکال رو برای دور دوم مطالعه کتاب بگذارید. برای ریاضیات هم یک کتاب کافیه، مگه میخوای کنکور ریاضی بدی که کتاب ریاضیات سه تا انتشارات رو خریدی!
اول راه این مشکلات وجود داره که راهکارش رو توی همین پست مشاوره برقی گفتم ولی بیشتر از اون اینجا امکان توضیح دادن نیست.
اون دوستتون یا با شما مشکل داشته یا اینکه از روش صحیح مطالعه کنکور خبر نداشته.
یک بار دیگه مواردی که توی پست مشاوره برقی و پست های دیگر ذکر شده رو مطالعه کن.
بدرود

سلام مهندس 
راهنماییها خوبن و بسیار زیادن...
فقط یه مساله دارم
درصورتی که یه بحثی از کنکور مد نظر باشه و آن هم کنترل
یعنی رشته مقصد که باید برنامه ریزی ش واسش برق کنترل
که با ضرایب 
کنترل4
تجزیه 4
الکترونیک و ماشین 3
مدار و ریاضی 4
زبان 3

با وجود اینکه می دونم زبانم خوبه و تلاش بیشتر به عنوان پوینت مثبت

به نظر شما بر تجزیه و کنترل و مدار و زبان تمرکز کنم بهتر نیست؟

اینم بگم تقریبا 3 سال از درس اندکی فاصله گرفتم؟؟؟؟؟؟؟

چه پیشنهادی می تونین بدین؟

پاسخ:
درود
باید به این نکته توجه داشته باشید که زبان کنکور ارشد چندان ساده نیست. در ضمن شما باید همه دروس رو بخونید مگر اینکه یکی از دروس که واقعا باهاش مشکل دارید رو کم رنگ تر یا حذف کنید.
سپاسگزارم
فرمایش شما درسته
فقط چون مد نظرم یک رشته خاص هست
سوالم از این بابته مهندس؟

بعد وقت هم کم دارم
مشکل من همینه؟

الان ایا کل دروس نیاز هست یا دروسی که فقط ضریب دارند
سلام
یه چرخی توسایتتون زدم خیلی عالیه
من یه سوالی داشتم 
واسه ارشد بین گرایش ها کدوم ازهمه بهتره ومیشه بعدش باهاش کارکرد؟
من تازه میخوام شروع به خوندن کنم ولی هنوزتصمیم نگرفتم واسه کدوم گرایش بخونم.
باتوجه به تجربه ای که شما داریدمیشه لطفاراهنماییم کنید؟
پاسخ:
درود
بحث مفصلیه و شاید در آینده براش یه پست بنویسم.
بدرود
سلام.خسته نباشید...سوالم اینه درس کنترل خطی کتاب پوران پژوهش،فصل سوم فضای حالت هست،خواستم ببینم میشه از این فصله صرف نظر کرد؟
حجم کتابش خیلی زیاده
پاسخ:
درود
این فصل رو رد بشید. در انتهای کتاب در صورتی که وقت آزاد داشتید بخونید در غیر اینصورت احتیاجی نیست.
سلام.وقتتون بخیر...
سوالم اینه اگه برنامه ریزی به اینصورت باشه که هرماه 25درصد از کتابها مطالعه شه و طی چهار ماه تقریبا میشه یک دور کامل کتابها مطالعه شوند...این نوع برنامه ریزی بنظر شما مشکل داره؟؟؟که هر ماه 25درصد کتاب مطالعه شود
ممنونم
شاد و پیروز باشید
پاسخ:
درود
کلا غیر اصولی و غیر عملیه.
سلام 
من اونجور که دوست دارم متمرکز و محکم نمیخونم چون پایه ی درسیم ضعیفه و خودم میدونم باید خیلی سفت وسخت بخونم واگه  فقط روزی 10 یا 12 ساعت اونم خیلی با انگیزه ومحکم بخونم  قبول میشم وگرنه دانشگاه تهران که هیچی ... (دانشگاه ازادم  هم قبول نمیشم )
منم هدفم انشاالله تهرانه ، مهندس باید چکار کنم بعضی موقع ها هدفم رو گم میکنم انگار ی حسی میگه یه جای کارم و هدفم داره میلنگه چون بعضی ها میگن چرا پزشکی نخوندی ویا چیزای دیگه اولش بهش توجه نمیکنم ولی بعد به فکرم فرو میبره وچون شکست خوردم درش شاید بهش فکر نمیکنم و میگم اول این قبول بشم و اگه دوست داشتم اون هم اگه شد هدف اصلی بهش رسیدگی میکنم 
بااینکه من درسای الکترونیک و ریاضی مهندسی و تجزیه و کنترل  ومدار رو دوست دارم ولی نمیدونم چرا با این مشکل سردی و شکاکیت دچار میشم  میدونم فقط اگه باتمام وجودم بخونم و به سرعت پیشرفت میکنم ولی  چرا اینطوری هدفم خوب و واضح نیست . چطوری انقدر روش کار کنم و بیشتر ازاین میترسم انگار که اون چیزی که میخوام نباشه تو ارشد وچون من کارای الکترونیکی و طراحی مدار و کنترل یه چیزی رو دوست دارم خیلی و هم ارسال و انتقال و گیرندگی ولی همه رو باهم دوست دارم نه تک تک انگار 
و ممنون میشم رشته های الکترونیک و مخابرات رو تو ارشد اینکه به کجا میرسن و به چه شاخه هایی تقسیم میشن و باهر کدوم میشه چکار کرد تو عمل و به کجا ها پیشرفت دارن توضیح بفرمایین شاید مشکل من اینجا باشه 
 و با این شرایط به من کمک کنید شاید اون مصمم بودن رو پیدا کنم وشتابان و با علاقه و هدف واضح و حقیقی بخونم چون همه ی انرژیم را نیاز دارم
متشکرم از شما



پاسخ:
درود
سوال شما در قالب اینجا نمی گنجه و معمولا این مسائل برای افرادی که مشاوره اختصاصی میشن حل میشه که الان ظرفیت تکمیل شده.

درباره رشته ها:
*الکترونیک (به ترتیب ارزشمندی):
-دیجیتال: طراحی و ساخت پردازنده و مدارات دیجیتال، برنامه نویسی انواع پردازنده و پیاده سازی الگوریتم ها بر روی آنها، شبکه های پیشرفته، پردازش سیگنال (تصویر، صوت و ویدیو) و ... بهترین گرایش حال حاضر برق هست که از همه لحاظ عالیه.
-انالوگ: طراحی و ساخت پردازنده و مدارات آنالوگ، نیمه هادی و MEMS و ... گرایش خوبیه ولی به پای دیجیتال نمی رسه.
-نانو: طراحی و ساخت تجهیزات در ابعاد کوچک و MEMS و ... در ایران کاربردی نداره ولی برای اپلای مناسبه.
-نور: فتونیک و اپتیک و ... گرایش جذاب ولی ضعیفیه.
-هسته ای: بخش های الکترونیک مرتبط با گرایش های راکتور و ... با توجه به شرایط فعلی اصلا مناسب نیست.
* مخابرات (به ترتیب):
-سیستم: طراحی سیستم های مخابراتی، پردازش سیگنال و ... بهترین گرایش مخابراته که نزدیک به دیجیتاله .
-شبکه: طراحی و انالیز پروتکل های مخابراتی و ... گرایش خوبیه که بازار کار مناسبی داره.
-میدان: طراحی آنتن و ... گرایش بدی نیست ولی شرایط مناسبی نداره.
-رمز: امنیت و رمزنگاری و ... بیشتر نظامیه.
-نور: فقط دانشگاه تبریز داره و کیفیت چندانی نداره.

دوستان صاحب نظر اگر نظر دیگری در رابطه با گرایش ها دارند مطرح کنند.
ببخشید من جلد اول کتاب سیگنال نصیر را نصفش را خوندم و با توجه به این که چند تا کلاس نوشتم و داره شروع می شه فکر کنم نهایتا جلد اولش  را به زور تموم کنم حالا کلاس سیگنال تقدسی از اواسط دی شروع می شه به نظر تون چکار کنم تا اونوقت بخونم و برم کلاس یا کلا متوقف کنم؟
پاسخ:
بله بخونید.
باسلام واحترام
ممنونم از پاسختون وراهنماییاتون
خواستم نظر شما درباره ی دانشگاه های المان اگه اطلاعاتی داشته باشید بپرسم و چون من دارم میخونم که تو کنکور ارشد قبول بشم وبدون تحصیل در ایران برم اونجا و تمام هدفم شده این موضوع 
ومن با توجه به مشکلاتی نظیر ضعف شدید پایه ای که دارم در همه ی درسها وبیشتراز همه ریاضیات که نمیدونم برم از ابتدا ریاضیات عمومی رو تو برنامه بزارم و بخونم یا به هرجا که در دروس اصلی برخورد کردم کردم و بلد نبودم رجوع کنم واینکه با این شرایط 70 درصد جاها باید به ریاضیات عمومی مراحعه کنم شما چه برنامه  ای پیشنهاد میدین؟
و همچنین کند خوانی و به هم ریختگی برنامه  ای که دارم ممنون میشم اگه کمکی ویژه به من کنید و یا اگر امکانش باشه به بنده ی حقیر منت نهاده یا اینجا اگه امکانش هست یا با مشاوره ی خصوصی کمک کنید
متشکرم از زحماتتون

پاسخ:
درود
چند تا از بهترین دوست هام در حال حاضر آلمان هستند که یکیشون حسین گلستانی مولف کتاب سیگنال راهیان ارشده، خودم اطلاعات چندانی ندارم ولی اگر لازم باشه می تونم از اونا بپرسم. اما شما در این مقطع باید فقط به فکر کنکور باشید نه مراحل بعدی.
متاسفانه برای مشاوره اختصاصی بیشتر از ظرفیت تعیین شده فرصت کافی ندارم. مگر اینکه یک نفر از لیست خارج بشه. تنها چیزی که می تونم بگم اینه که توی یک برنامه یک یا دو هفته ای و ضرب العجل سعی کنید یک بار کل ریاضیات عمومی پایه رو مرور و دوره کنید و بعد با آمادگی کامل برید سراغ مطالعه و ادامه کار. در ضمن توی این بازه برنامه های قبلی رو هم باید همچنان ادامه بدید.
سلام.خسته نباشید...کتاب زبان تخصصی استاد تقوی کنی،فقط آزمون داره و جواب کلیدی،ترجمه متون  نداره اصلا...کتابش به همین شکل هست؟
شاد و پیروز باشید
پاسخ:
درود
این کتاب رو ندیدم. از خودشون می تونید بپرسید.
سلام وعرض ادب
ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین 
تشکر میکنم از شما
جناب مهندس من به یک پشتوان و هدایت کننده احساس میکنم با توجه به شرایطم نیاز دارم که طبقه بندی شده باشه اهداف.و از هر اهداف کوتاه مدتی نتیجه ای بگیرم وببینم پیشرفتهام روشاید اینجوری روحیه بگیرم و به یاری اول خدا وبعد هم شما من به مقصد و هدفم برسم 
ممنون میشم اگر به من اطلاع بدین که امیدوارم به امید خدا زیاد طول نکشه و بتونم فقط از شما کمک بگیرم

و درباره ی دانشگاه المان هم فک کنم از الان بفکرش باشم بهتره که حداقل زمان رو ازدست نداده باشم و بتونم دو راه رو همزمان بپیمایم و اگر زیاد سخت نباشه من مدارکمو از الان تا روز بررسی و تایید بفرستم وبهرحال اب پاکی رو رودستام بریزم البته من نمیدونم پذیرشاشون کی هست واینکه اصلا منو میپذیرن یانه و بخاطر همین میخواهم لطف کنین حداقل ایمیل ایشون رو داشته باشم که مزاحمتی برای شما نداشته باشم امابهرحال صلاح باشماست
یا علی مدد
پاسخ:
درود
قبلا هم سوالی با این مضمون پرسیده بودید که جواب داده بودم. منظورتون در این پست رو اصلا متوجه نشدم! شما برای ارشد می خواهید آلمان اپلای کنید یا میخواهید از طریق کنکور اقدام کنید؟
سلام 
می خواستم بدونم برای مشاوره سال بعد باید ثبت نام کنیم؟
با تشکر
پاسخ:
درود
الان که خیلی زوده ولی خب به موقع اقدام کنید تا مثل امسال ظرفیت پر نشه. زیرا به دلیل محدویت زمانی فقط با تعداد محدودی می تونم مشاوره اختصاصی داشته باشم.
بدرود
سلام
بله من برای ارشد میخواهم از دانشگاه های المان پدیرش بگیرم.
و دارم برای ارشد هم میخونم که اگر المان موافقت نشد حداقل کنکور ارشد ایران رو از دست نداده باشم و درش قبول بشم تا روزی که اماده ی رفتن و تحصیل کردن این گشور شوم .  و از این هم اطلاعی ندارم که با فقط قبول شدن در کنکور سراسری ارشد ایران هم میشه اونجا بورسیه گرفت یا رایگان تحصیل کرد یا نه  .
اما الان میخواهم با مدرک لیسانس  فعلا شانس خودمو برای پدیرش امتحان کنم برای یکی از بهترین دانشگاه های رایگان المان و اقدام کنم  و اگر قبول شدم که درکالج های اونجا حضور پیدا کنم .
اگر الان هم دارم میخونم برای اینکه از قافله عقب نمانم چون هدف من تحصیل هست چه ایران چه اونجا البته هرچند تا اونجایی که امکان داره دوست دارم در المان شروع به تحصیل کنم البته بادر نظر گرفتن شرایط و سبک وسنگین کردن وکسب اطلاعات اولیه و باتوجه به اینکه اونجا از صنعت بالاتری برخورداره و مثل ایران احتمالا اینهمه بی قانونی نیست بهتر راه رشد باز باشه و توجهاتی بهتر بشه
 و در ادامه بعد از تحصیلات تکمیلی و کافی هم وارد بازار کار احتمالا همون المان شوم و هم به تحصیل و تحقیق و پژوهش روی علمم بپردازم و چه شود  توکلت علی الله 
بهر حال این اهداف منه جناب مهندس 
و ممنون میشم اگر  بزرگتری بفرمایید و منو راهنمایی کنید


پاسخ:
درود
گرفتن پذیرش مبنی بر رزومه و پیش زمینه کارشناسی شماست. برای پاسخ دادن به این سوال به پیش زمینه شما احتیاج است.
در ضمن موفقیت در اینجا یا هر جای دیگر تا حد زیادی به خود شخص بستگی دارد. متاسفانه افکار عمومی به نحوی بایاس شده است که موفقیت را فقط در مکان های دور می بینند.
سلام...خسته نباشید
برا درس کنترل خطی از کتاب پوران پژوهش استفاده میکنم،برا تمرین بیشتر(مثال تالیفی)از چه کتابی میتونم استفاده کنم؟
مثال تو خود کتاب هست ولی میخوام بعضی مباحث رو زیاد تمرین کنم،تو کتاب خیلی مثال نیست
ممنونم از شما اقای کریمی
پاسخ:
درود
500 سوال 4 گزینه ای تالیفی نوشته دکتر هومن سجادیان انتشارات نصیر.
سلام .تشکر از شما 
من اهداف و انرژی هایی در خودم میبینم که متاسفانه برا شکوفاشدن در اینجا نتونستم مشکلاتم روپیدا کنم وتازه دارم متوجه میشم  و ایران ما این خاک مردان بزرگ به نحوی شده که به علم اهمیت نمیدن ودنبال ادم هایی که اماده هستن و روی کسی سرمایه گداری نمیکنن تاشکوفاش کنن  وهمه چی شده پول به نحوی که باهاش میشه جون یک ادم رو خرید .این نهایت فریاد بی قانونیه
واشاره ای کوچک میکنم که میگن اگر در خانه کس است یک حرف بس است   حتما دوستان میدونن و من فقط یاداوری میکنم اما پایه اساس ما تغذیه هست به طوری که حکیمان میگن غذای شما داروی شماست و داروی شما  غذای شماست
که همه ی مواد غذاییمان و سوپرمارکت هایمان  تمام مواد غذاییشان سم هست و میوه ها همش مواد و کود شیمیایی و برنامه هم برای تصحیح  ندارن فقط در حال زندگی میکنن و فکر اینده نیستن از من نشیده بگیرید بی طرف  ازمایش کنید مواد سوپر مارکت را واگر برا کسی مهم نیست فکر کنید اتفاقی نیفتاده 
خشک امد کشتگاه من در جوار کشت همسایه
بگذریم ...
حقیقتا برا درس زبان بعد از تحقیق نتیجه اینکه اگر  متن ویا یک داستان روبخونیم بهتر کلمات رو بخاطر می اوریم ومیخواستم بپرسم که بنظر شما خوبه من فقط ریدینگ های کنکور گذشته رو بخونم و بتونم بالای 30درصد بزنم؟ وممنون میشم اگر انتشاراتی اینهارو گرد اوورده باشه و معنی داشته باشه معرفی بفرمایید
ومن همچنان منتظر اطلاع شما برای مشاوره هستم



پاسخ:
درود
درسته که وضعیت نابسامان هست اما اگر کسی دانش داشته باشه و بخواد ازش کسب درآمد کنه می تونه مگر اینکه راهش رو بلد نباشه یا توانایی پیاده کردن اونو نداشته باشه. اگر طرحی دارید که توانایی پیش بردن اونو ندارید می تونید تلگرام یا اینستاگرام مستقیم پیام بدید تا راهنمایی تون کنم یا در صورت امکان به افراد مرتبط معرفی کنم.
برای زبان کتاب های پوران پژوهش و راهیان ارشد خوب هستند اما فقط متن های سال های گذشته کافی نیستند.
منظور از اطلاع چیه؟
سلام
من ممنون ومتشکرم ازشما وخرسند از اشنایی شما  فعلا که مهندس از اون حوزه اومدم بیرون هرچند داشتم باکارای ابتدایی مثل درست کردن ساعت با led باکارکردن بر روی gps وgsm کارمو تازه شروع میکردم ولی خب ...همیناهم نشد ودیدم براهمیناهم علمم نمیکشه البته gps را  با avr راه اندازی کردم با تقریبا ساده بودنشان.
خب من الان از اونا دست کشیدم والان میخوام ادامه تحصیل بدم و بافکر کردن وراهنمایی دوستان فهمیدم که من باید پله پله برم جلو وبا این پایه های ضعیف نمیشه وابتدااینا رو بسازم ودر تهران قبول بشم وبعد خودمو اماده کنم برا پیشرفت و فعلا خارج کشور رو لغو کردم و ودلم میخواهد بخونم وبیام تهران 
ومن از شما درخواست مشاوره ی خصوصی کردم که شما فرمودین فعلا تکیل هست و صبر کنید بهتون خبر میدم من جهت این پاسخ شما خدمتتون عرض کردم من منتظر اطلاع و خبرشما هستم و اگر خداخواست بعد از نظر خودش با کمک ر رهنمون های  شما تضمین شده تر وبدون اشتباه مسیر رو بپیمایم.چون واقعا بعضی موقع ها احساس میکنم اون جدیت و انسجام برنامه رو انجام نمیدم با توجه به شرایط من که باید چندین برابر تلاش کنم.
من واقعا خوشحال میشم شما به من کمک کنید در این فرصت اندک باقی مانده.


یارب نظر تو برنگردد   برگشتن روزگار سهل است
پاسخ:
درود
فرم مشاوره اختصاصی رو پر کنید و در توضیحات ظرفیت مازاد رو ذکر کنید.
سلام.خسته نباشید...
هنوزم میشه تو مشاوره اختصاصیتون ثبت نام کرد؟
پاسخ:
درود
مشاوره اختصاصی با توجه به محدودیت زمان بنده ظرفیت انگشت شماری داره که در حال حاضر تکمیل شده و به درخواست های جدیدی که از طریق فرم ارسال میشه پاسخ نمی دهم مگر اینکه ضروری باشه. شما هم از اونجا که مدت زیادی هست جزو کاربران سایت هستید و همواره سوال می پرسیدید می تونید فرم رو پر کنید اما عبارت مازاد ظرفیت رو در توضیحات ذکر کنید.
موفق باشید
بله حتما...خیلی سپاس فراوان...ممنونم اقای کریمی

سلام استاد مطالبتون عالی و فوق العاده بودن 
من لیسانس مهندسی پزشکی هستم و قصد دارم ازشد هم مهندسی پزشکی بخونم و 504 را کامل مسلطم و از الان با منابعی که شما معرفی کرده بودید شروع کردم به خوندن با توجه به اینکه پایه ی متو سطی دارم و وقتم هم کاملا آزاده:1) به نظرتون الان دیر شده؟2)نظرتون با اینکه یک یا دو درس مثل کنترل و مقدمه را حذف کنم چیه؟ببخشید سوالم طولانی شد 
در پناه حق
پاسخ:
درود
حداکثر تلاشتون رو بکنید. مقدمه ضریب یک داره و می تونید حذفش کنید ولی امسال کنترل برای شما ضریب چهار داره و حذف کردنش برای مهندسی پزشکی ها اشتباه محض است.
ببخشید استاد الان دیدم که مقدمه حذف شده ولی با این وجود نظرتون با حذف کنترل چیه؟
خدا به شما عمر باعزت بده که صادقانه به دانشجوها کمک میکنید از اینکه با وبلاگتون آشنا شدم خدارا شاکرم ...
پاسخ:
سوال شما پاسخ داده شده است.
موفق باشید
بله خیلی ممنون
سلام استاد....
من الان ترم ۶ هستم.به نظر شما چند واحد برای ترم ۷و ۸ بمونه ،مشکلی برای خوندن کنکور ایجاد نمی کنه....
باتشکر از شما
پاسخ:
درود
خب چنین چیزی مسلمه و خیلی ها هم با همین روش برای کنکور می خونن و موفق میشن. البته شما باید دروس سبک و ساده رو برای ترم های اخر بگذارید و ترجیحا کارآموزی و پروژه رو در صورت امکان بعد از کنکور انجام بدید.
خدایا اول خودت
یکی کمک کنه ... با وجود علاقه زیاد ولی دگ نمیتونم بخونم ...
سلام
می خواستم اگه ممکنه درباره ی شرط معدل و ورود به دانشگاه فقط با معدل اطلاعاتی رو در اختیارمون بذارید.
با تشکر.
پاسخ:
درود
نظرات قبلی رو جستجوی کنید به پاسخ سوالتون خواهید رسید.
سلام
من کارشناسی ناپیوسته بودم و الکترونیک خوندم امسال میخام کنکور ارشد بدم اما نمیدونم الکترونیک دیجیتال یا آنالوگ را انتخاب کنم . میشه هر دو گرایش را یجوری خوند؟ یا باید دوباره کنکور داد؟
پاسخ:
درود
قبلا هم با یه اسم دیگه پرسیده بودید ولی چون توی پست نامرتبط مطرح شده بود جواب ندادم.
شما باید توی یکی از این گرایش ها بر حسب علاقه تون قبول بشید و بعدش اگر استاد راهنماتون اجازه بده می تونید توی زمینه ای کار کنید که بین هر دو گرایش باشه.
سلام خیلی ممنون که جواب دادین.
به نطر تون من میتونم توی رشته آنالوک یا نیمه هادی دانشگاه های برتر کشور موفق شوم؟
پاسخ:
خواهش می کنم
اخه من که شما رو اصلا نه دیدم و نه میشناسم چطوری می تونم در این باره اظهار نظر کنم؟!
سلام.
با توجه به این که شما خودتون مهاجر بودبن و بعضی درس را نخوندین براتون تو امیرکبیر جبرانی همه ی درسا را گداشتن؟(جبرانی کدوم درسا را گداشتن)
ممنون میشم این سوال آخر من را هم جواب بدین.
پاسخ:
درود
من فقط ریاضی مهندسی و آمار رو پاس نکرده بودم (چون این دروس برای ما ارائه نمی شد!). البته ریاضی مهندسی رو خودم به تنهایی و بدون هیچ کلاسی خوندم و 47 زدم. آمار رو هم کنار گذاشتم ولی بعدا به شدت بهش نیاز پیدا کردم! تازه اینم باید بگم که همون دروس کنترل و سیگنال و مغناطیس رو هم بسیار جزئی به ما تدریس کرده بودند ولی باز هم خودم اونارو کامل خوندم و درصد های خوبی کسب کردم. بنابراین "خواستن توانستن است".
در پلی تکنیک فقط دروس مربوط به گرایش پیش نیاز هستند که برای الکترونیک دیجیتال فقط ریزپردازنده 1 جزو اوناست و از اونجا که خودم الکترونیک بودم و پاس کرده بودم پیش نیازی نخوردم.
جالبه براتون بگم که ترم یک رسیدن و رقابت کردن با دانشجوهایی که از دانشگاه های درجه یک قبول شده بودند برام سخت بود خصوصا اینکه بخشی از وقتم رو هم برای انجام پروژه های صنعتی و رقابت های ملی و بین المللی صرف می کردم. یک مشکل دیگه هم که توی مسیرم بود این بود که از اونجا که دارم توی زمینه پردازش سیگنال (تصویر و ویدئو) و هوش مصنوعی (بینایی ماشین) کار می کنم به آمار بسیار احتیاج پیدا کردم ولی باز هم عقب ننشستم و اون رو هم خودم خوندم. تا جایی که به بقیه رسیدم و حتی از اونها هم پیشی گرفتم و الان توی فکر اهداف بزرگ تر بعدی هستم :)
در آینده هم در وب پیچ شخصی که در حال طراحیش هستم و علاوه بر اون اینستا می تونید کارهای بنده رو ببینید و انشاالله در زمینه های علمی و مرزهای دانش بیشتر با دوستان در ارتباط خواهیم بود...
موفق باشید
بدرود
سلام.
من به تکنولوژی mems علاقه زیادی دارم اما چون مهاجر بودم میترسم گرایش نیمه هادی را انتخاب کنم شما بودید چه کار میکردین؟

پاسخ:
درود
نیمه هادی و ممز بحث جذاب و مقاله خیزیه و توی کشورهای توسعه یافته جزو علوم سطح بالا محسوب میشه اما در ایران هیچ کاربردی نداره. برای اپلای مناسب ولی برای کار کردن نامناسبه.
بدون شناخت نمی تونم نظری بدم و بستگی به نظر شخصی و علاقه و پایه خودتون داره.
سلام
من دانشجو های دکترای مثلا دانشگاه علم و صنعت را که میبینم گرایشان را میگن مدار سیستم . یعنی هم دیجیتال و مدار مجتمع را با هم خوندن؟
پاسخ:
خخخخخخخخخ
انقدر خنده دار بود که نمیشد نخندید :)
سلام
مدار سیستم در گذشته یکی از گرایش های الکترونیک بود که در حال حاضر به مدار مجتمع تغییر عنوان داده. در گذشته هم پرسیده بودید گفتم که چند گرایش با همدیگه در ارشد معنی نداره. لطفا یک سوال رو با عناوین مختلف مطرح نکنید!
در ضمن یک سوال درباره گرایش های الکترونیک و مخابرات پرسیده بودند می تونید به اون هم مراجعه کنید.
با سلام 
با توجه به اینکه بنده اهل اصفهان هستم می خواستم ببینم با رتبه تقریبا 2000کدام دانشگاه به ترتیب اولویت می تونم بیارم .البته فقط روزانه.
2-دانشگاه هایی که مصاحبه دارند هم می تونم بیارم
ممنون
پاسخ:
درود
با چنین رتبه ای دانشگاه های مصاحبه دار برای مصاحبه دعوت میشید. روزانه رشته های کم طرفدار دانشگاه های درجه دو هم شانس دارید.
سلام. خسته نباشید . رتبه ام 1400 الکترونیک شده.اصفهانی هستم.استاد بنده با جو مذهبی مشکلی ندارم  .فقط روزانه می خوام. استاد این مالک و شاهد از نظر سطح علمی نسبت به یزد و کاشان  و شهرکرد و صنعتی شیراز چه جوری اند؟  .ترتیبش از نظر سطح علمی چطوریه؟ هیچ کدام از اینا هم طراز با دانشگاه اصفهان هستند؟
پاسخ:
درود
مالک و شاهد دانشگاه های خوبی هستند..
سلام .
بنده مدار مجتمع مالک را به دلیل شانس استخدامی و همچنین سابقه و اعتبار بهتر دانشگاه مالک به شاهد ترجیح دادم ولی تو سایتش که رفتم دیدم پژوهشگاه ها و ازمایشگاه های زیادی درباره نانو داره ولی مدارمجتمع چیزی نداره .1-حالا اگه قبول شم کارهای تحقیقاتیم درباره نانو میشه؟ 
2-مدار مجتمع مالک هم خوب هست ؟3-یه عده می گن برا اپلای و.. محدودیت داره یه عده میگن نداره سردرگم شدم ؟ 
پاسخ:
درود
درباره مدار مجتمع از بچه های خودشون بپرسی بهتره. درباره اپلای هم نگران نباشید. هستند کسانی که از چنین جاهایی اپلای کردند.
خیلی ممنون بابت پاسخگویی تون مهندس ببخشید من یه سوال دیگه هم دارم در مورد کدنویسی و برنامه نویسی ای سی سوالم کمی کلی هست دقیقا آخرش اگه کامل یاد بگیریم چی میشه در نهایت برای دانش آموزان رشته برق پروژه درست میکنیم؟ و همین روال یعنی میگم پیشرفتی نداره چون من اینطور آدم ها تو شهر خودم زیاد میبینم که کافیه فقط براش یه زنگ بزنی هرچی پروژه بخوای برات 4 پنج ساعته میبنده با هزینه مثلا 80 تومن به بالا... تحویل میده خیلی هم مسلطه به انواع پروژه ها! 

پاسخ:
درود
اینی که شما میگید بیشتر بچه بازیه. کد نویسی و کار با ریزکنترلرها و ریزپردازنده ها خیلی فراتر از اون چیزیه که فکر می کنید و می بینید.
سلام جناب مهندس
من از اول مرداد شروع کردم به خوندن چهار درس الک مدار ریاضی مهندسی و سیگنال ولی سرعتم خیلی کمه بنظرم.با اینکه مشکل پایه ای ندارم چون سال ۹۵ کنکور شرکت کردم و از مشاوره های شما هم استفاده کرده بودم اما باز نمیدونم چرا انقدر سرعتم پایینه به طوری که مثلا ریاضی مهندسی فقط فصل فوریه مدار ۳ فصل الکترونیک ۴ فصل و سیگنال ۳ فصل رو خوندم یعنی تقریبا ۳۰ درصد سرفصل های هر درس. البته نکته ای که هست اینه که اینبار خیلی دقیق تر و پایه ای تر دارم میخونم و وسواسم کلا در مطالعه از قبل بیشتر هست و اینکه برخی از منابعم رو هم عوض کردم.
آبان هم میخوام معادلات و دیجیتال رو وارد برنامه کنم.بنظرتون تا پایان پاییز بتونم تمام کنم دیره؟
پاسخ:
درود
وقتی شروع می کنید سرعت کمه ولی اگر درست پیش برید رفته رفته سرعت و اشتیاقتون بیشتر میشه. اگر بخش زیادی از یک کتاب رو مطالعه کرده باشید عوض کردن منبع اصلا کار مناسبی نخواهد بود.. تا پاییز اگه بتونید تمام کنید که خیلی خوبه و زود هم هست و بقیه شو میذارید برای تسلط.
سلام،من برای کنکور ارشد 97 میخوام شرکت کنم. گرایش الکترونیک. خب ضریب 4 داره و خیلی درس مهمیه. من هم به این درس مسلط نیستم. برای مطالعه اش کتاب اسلام پناه رو بخونم کافیه؟ یا باید پارسه رو هم در کنارش بخونم؟ چون احساس می کنم کتاب پارسه مطالب اضافه بر سازمان زیاد گفته. و این که مفاهیم رو خوب منتقل نمی کنه. (البته نظر من اینه.) خیلی سخت و پبچیده مطرح کرده مباحث رو... اما اسلام پناه درسنامه هاش روان تر هست.
به نظر شما خوندن اسلام پناه برای من کفایت می کنه و می تونم با خوندنش درصد خوبی از این مبحث بگیرم؟
پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون.
پاسخ:
درود
پس از مطالعه کتاب فقط تست بزنید.
سلام آقای کریمی
 میخاستم یک مقدار با شما درد دل کنم
این روزها صحبتی در رسانه ها و بین مردم  مرسوم شده و همه خود را عقل کل می دانند و درس خواندن را نا محسوس مسخره می کنند

این حرف ها یکم انسان  را از هدفی که داره دلسرد می کنه.

مگر در این کشور همه باید برن سمت کار آزاد و یک مغازه بزنن

مگر این مملکت در آینده  دکتر و استاد دانشگاه و  کارآفرین تحصیل کرده  نمی خواهد؟

ای کاش این دانشگاه های الکی  نبودند و ارزش دانشگاه دولتی - دانشجو دولتی - فارغ التحصیل دانشگاه دولتی  حفظ میشد


راهی که من و امثال من انتخاب کردیم یکم طولانی و دشوار هستش ولی انشاالله به نتیجه های خوبی می رسه کافی است  به انسان هایی که این راه  را رفتن نگاه کرد و نتیجه ی درس خواندن را در ظاهر و باطن خودشان و زندگیشان درک کرد

به امید روزی که همگی جمله زیر را  بهتر درک کنیم و انتخابهای درستی داشته باشیم
(هر کسی را بهر کاری ساختن)


پاسخ:
درود
در حال حاضر ما بیشتر از اینکه به دکتر مهندس احتیاج داشته باشیم به تکنسین خوب احتیاج داریم..
بله، متاسفانه این دانشگاه های آب دوغ خیاری :) ارزش تحصیلات رو توی کشور ما کم کردن. اما با این حال دانشگاه های سطح آ هنوز اعتبار خودشون رو دارن.
الان کشور ما داره با مشکلاتی زنجیره ای دست پنجه نرم می کنه که کسی هم عین خیالش نیست :( از اونجا که بعد از فارغ التحصیلی امنیت شغلی خوبی وجود نداره دانشجوها رغبت نمی کنن درسشون رو تموم کنن (افرادی می شناسم که سال 7 کارشناسی یا سال 4 ارشد یا سال 8 دکتری هستن!!) یا اینکه همینجوری بی هدف میرن مقطع بعدی یا اینکه خوب هاشون اپلای می کنن و میرن. از اون طرف برای داشتن یه شغل خوب حتی توی دوران دانشجویی هم به پایان خدمت نیازه که اونم خودش یه داستان دیگه اس. نتیجه اینا میشه بالا رفتن سن ازدواج و به تبع اون افزایش ناهنجاری های جامعه...
موفق باشید
سلام آقاى کریمى 
مى خواستم خواهش کنم در مورد بازار کار برق مخابرات هم در ایران هم خارج خیلى روشن نه مثل اون چیزى که تو همه ى سایتا هست توضیح بدین.
من فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد شیراز هستم با معدل ١٥ من نه براى کنکور تلاشى نکردم نه در طول دوره ى کارشناسى اما واقعاً دلم مى خواد هر تلاشى که لازمه انجام بدم که تو رشته و گرایش خودم شاغل بشم در حاضر شاغل هستم اما غیر مرتبط با رشته ام تو کارم هم موفقم اما واقعاً دوس دارم تو زمینه ى برق به جایى برسم اما همه با توجه به خانم بودنم و بازار کار ایران مى گن بى خیال شو من حتى حاضرم مهاجرت کنم به تهران یا خارج و ادامه تحصیل بدم و تمام اون چیزایى که لازم هست و بلد نیستم وقت بذارم و هزینه کنم یاد بگیرم ولى موفق بشم. 
البته واقعاً ازتون خواش مندم  واقع بینانه و با توجه به مونث بودن راهنماییم کنین. ممنون.
پاسخ:
درود
به طور خلاصه مخابرات زیرگرایش و زمینه های مختلفی همچون مخابرات سیستم - شبکه مخابرات داده - مخابرات نوری - بی سیم - رمز - رادار - آنتن داره. توی ایران اکثرا کاربردهای نظامی به سمتشون رفتن و غیر از مخابرات سیستمی ها که بیشتر کارهای پردازش سیگنالی و مدارات مخابراتی کار می کنن بقیه زمینه هاش تقریبا فقط برای صنایع نظامی یا صنایع بزرگ خاص زمینه های کاری دارن. برای اپلای کردن معمولا چهار مورد آخر (خصوصا رمز و رادار) مشکل ایجاد کردند هر چند که مواردی هم بودن که تونستن پذیرش بگیرن. با این حال مخابرات نوری و شبکه های مخابرات داده وضعیت به نسبت بهتری دارند و به عبارتی میشه گفت در حال حاضر بهترین گرایش مخابرات سیستمه که هم زمینه های جالبی برای کار کردن داخل ایران و هم شرایط مناسبی برای اپلای کردن داره.
آقای فرخ کریمی دانشگاه های دولتی هم دست کمی از دانشگاه های آب دوغ خیاری ندارند !!!!! شما اگر یه سر به سایت topuniversities.com بزنید و رتبه بندی رو بر اساس رشته ی برق و الکترونیک مشاهده کنید ، می بینید که شریف که مثلا بهترین دانشگاه مهندسی برق ایران هست رنکش توی دنیا 300 و خورده ای هست در صورتی که طبق رتبه بندی این سایت که معتبر هم هست بالای رنک 150 اصلا دانشگاه به حساب نمیاد !!!!!

پس انقدر متوهم نباشید و خودتون رو با دانشجوها و فارغ التحصیل های رشته ی برق ام آی تی ، استنفورد و هاروارد مقایسه نکنید چون شریف امیرکبیر و ... در مقابل اینا هیچی نیست و با همون دانشگاه های اب دوغ خیاری هیچ فرقی نمیکنی  !!!!!

و من الله توفیق . 
پاسخ:
شما خوب ..!
سلام،خواستم بپرسم به نظر شما برای تسلط توی یک درس احتیاجی هست که تست های تالیفی و تستهایی که بالاتر از سطح کنکور طراحی شده مطالعه بشه یا این که مطالعه تست های سراسری و آزاد کفایت میکنه؟ چون من واقعا نمی رسم این حجم مطلب رو جمع کنم و از طرفی حتما هم دانشگاه روزانه میخوام. این هم تو پرانتز بگم که تا اینجا که مطالعه داشتم اوضاعم تو تست های کنکور مربوط به این مباحثی که خوندم بد نبوده. 
پاسخ:
درود
اول تست های کنکور رو کار کنید و در صورتی که روی اونا مسلط شدید و تست دیگه ای نداشتید برید سراغ تالیفی های خوب.
۱۶ آذر ۹۶ ، ۰۶:۱۸ پیمان محمدی
سلام 
میخواستم بدونم تاثیر درس سیگنال به روی تراز بیشتره یا ریاضی مهندسی؟ میخوام یکی اش رو صفر بزنم .  شرایط سختی دو درس برام برابره از بابت تاثیر روی تراز لطفا راهنمایی بفرمائید . با تشکر فرآوان 
پاسخ:
درود
بستگی به گرایشی که میخواید شرکت کنید داره.
۱۹ آذر ۹۶ ، ۰۰:۵۶ پیمان محمدی
عذر میخوام که اطلاعات سوالم ناقص بود. بنده گرایش الکترونیک شرکت میکنم. سپاس
پاسخ:
برای شما ریاضی مهمتر از سیگناله..
درود
عذر میخوام اطلاعاتی می خواستم درباره ی rt level design خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید.
 
پاسخ:
درود
یه نوع طراحی با VHDL برای بوردهای FPGA عه. اینجا جای توضیح دادن دربارش نیست. گوگل درباره اش جستجو کنید.
سلام
یه راهنمایی می خواستم از خدمتتون
من لیسانس الکترونیک رو بهمن 93 گرفتم و دیگه برای ارشد ادامه ندادم و این مدت هم هر چقدر این در و اون در زدم نتونستم کار پیدا کنم در این زمینه. حتی دنبال بازاریابی هم رفتم و جفت شرکتایی که براشون بازاریابی میکردم کلاهبردار از آب دراومدن. (چون من شهرستان زندگی میکنم و آگهی برای استخدام مهندس الکترونیک اصلا نیست که نیست. در صورتی که دوستام تو شهری مثل تهران با سواد دانشگاهی خیلی خیلی پایین تر از من مشغول به کار هستن تو همین رشته!) از طرفی برای ارشد امسال هم اسم نوشتم که سه هفته دیگه برگزار میشه ولی متاسفانه اصلا نرسیدم که بخونم. حالا قصد دارم برای آزمون سال بعد یعنی 98 شرکت کنم که بتونم تو یه شهر بزرگ قبول شم که خیالم از بابت کار راحت باشه حداقل.
اما همه ی این عوامل باعث شده خیلی بی انگیزه و ناامید و افسرده شم. گاهی وقتام حس میکنم شاید خیلی دیر شده باشه برای ادامه تحصیل! چون من 27 سالمه.
خواستم ازتون بپرسم به نظرتون ارزششو داره بشینم براش وقت بذارم؟ یا نه،برم دنبال یه هدف دیگه؟ واقعا کلافه شدم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

پاسخ:
درود
دیر که نشده ولی خب به موقع هم نیست.
متاسفانه الان مشکل اصلی نبود شغل مناسبه که باعث میشه افراد به فکر ادامه تحصیل بیوفتند. مگه صنعت ما چقدر به تخصص در سطح تحصیلات تکمیلی و دکتری نیاز داره؟! خیلی وقت ها مدرک کارشناسی هم کافی و حتی زیادیه. با بالاتر رفتن مدرک تحصیلی شاید کلاس کاری بالاتر بره ولی فرصت های شغلی کمتر میشه. پایتخت و شهرهای بزرگ از لحاظ کاری به نسبت شهر های دیگه وضعیت بهتری دارند ولی خب باید ببینی میتونی با دل کندن از زادگاه و خانواده ات کنار بیای یا نه؟ با توجه به مواردی که گفتم و شرایط خودت باید تصمیم بگیری.
با سلام.
من کنکور کاردانی به کارشناسی دارم.فنی بودم و پایه ضعیفی دارم.
برای خوندن مدار کتاب مدار مدرسان شریف رو پیشنهاد دادید..من رفتم تو سایت مدرسان شریف و 2 کتاب پیدا کردم...
1-کتاب تحلیل مدار های الکتریکی 1 و کتاب تحلیل مدار های الکتریکی 2
نویسنده: مهندس حسین نامی ـ دکتر مهرداد عابدی (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) ـ مهندس احسان عابدی
این کتاب روی جلدش نوشته کارشناسی ارشد-دکترا

2- کتاب تحلیل مدار های الکتریکی
نویسنده: مهندس حسین نامی
این کتاب یک جلدی هست و روی جلدش نوشته کاردانی به کارشناسی

کدوم کتاب رو پیشنهاد میکنید؟
میترسم کتاب اول مطالب رو کمی سخت بیان کرده باشه ولی کتاب دوم مطالب رو خیلی ساده و آسون بیان کرده باشه...نظر شما چیست؟
پاسخ:
درود
شما باید کتاب دوم رو بخونید.
تشکر بابت پاسختون..
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۵۸ علیرضا کایدنظامی
باسلام.
من دانشجوی ترم دو رشته برق هستم و هنوز گرایشم رو تعیین نکردم.
می خواستم ازتون بپرسم الان بهترین کاری (کار عملی ) که باید به عنوان یک دانشجو رشته برق انجام بدم چیه؟
وقت تابستان چگونه بگذرونم ؟  دوره خاصی برم ؟
اگه میشه راهنمایی کنید.
باتشکر
پاسخ:
درود
برنامه نویسی سی پلاس پلاس و مطالعه زبان انگلیسی مهمترین ها هستند.
غیر از اونا اگه فرصت داشتید یادگیری نرم افزار متلب و برنامه نویسی میکروکنترلرها هم میتونه مفید باشه.
بعد از اونا هم پایتون و لینوکس چیزایی هستن که بلد بودنشون خیلی به پیشرفت آدم کمک میکنه. انشالله توی تابستون در این زمینه ها دوره هایی رو توی دانشگاه های برتر کشور برگزار خواهم کرد که از طریق صفحه اینستاگرامم اطلاع رسانیشون خواهم کرد. دوست داشتید اونارو هم میتونید شرکت کنید.
سلام. خسته نباشید.
من دانشجو کارشناسی رشته برق ترم دو هستم. هنوز هم گرایش تعیین نکردم.
به نظر شما خارج از بحث دروس دانشگاه ، چه فعالیت هایی رو لازمه انجام بدم؟ مخصوصا در تابستون  چه دوره ها ، کلاس های شرکت کنم؟
 من اصلا نمی دونم باید چیکار کنم و دوست ندارم چهارسال درس بخونم و فقط مدرک بگیرم ؛ اگه میشه منو راهنمایی کنید.
ممنون
پاسخ:
درود
توی سوال قبلی جوابتون رو دادم. در کنار یادگیری هایی که گفتم بهترین چیزی که میتونه شما رو به هدفی که ذکر کردید نزدیک کنه کار کردن در کنار درس خوندنه. کار کردن در شرکت های مرتبط با رشته تحصیلیتون حتی اگه حقوق و مزایای چندانی هم نداشته باشن. اینجوری چند برابر چیزایی که توی دانشگاه یاد میگیرید به دانشتون افزوده خواهد شد.
بسیار سپاس گزارم از راهنمایی تون.
پاسخ:
خواهش میکنم موفق باشید.
سلام. خسته نباشید.
برای پیشرفت در حوزه بینایی ماشین و پردازش تصویر ( به غیر از کتاب های گنزالس و opencv ) شما چه کتاب و کارهایی را پیشنهاد میکنید؟ 
پاسخ:
درود
تا دلتون بخواد رفرنس هست. گوگل سرچ کنید.
۲۲ تیر ۹۸ ، ۲۰:۲۶ علی مرادی
سلام

1- چه گرایش برق در ارشد hi-tech حساب میشه و در کنار تحصیل در تهران ، بشه کار کرد در سازمان های مختلف ؟؟
پاسخ:
سلام
توی همه گرایش ها هم میشه های تک کار کرد هم میشه سمبل کاری کرد.

سلام وقتتون بخیر 

من دانشجوی کارشناسی مهندس پزشکی از پیام نور هستم می خواستم برای کنور۱۴۰۰‌ اماده بشم به امید خدا ارشد بیوالکتریک دانشگاه امیرکبیر یا صنعتی شریف قبول بشم من قصد دارم درس ریاضیات مهندسی و معادلات و کنترل خطی سیگنال و زبان بخونم به نظرتون وقت برای الکترونیک بزارم؟ و آیا منابعی که  که در منابع درس برق معرفی شدن به روز رسانی شده منظورم اینه ایا هنوز این منابع بهترین منابع ارشد میدونید؟

پاسخ:
سلام
نمیدونم ضریبش برای گرایش مد نظرتون چنده. اگه ضریبش پایین هست میتونی صرف نظر کنی ولی اگه ضریبش بالاست بهتره اینکارو نکنی.
منابع معرفی شده بهترین منابع هستند و میتونی نسخه های جدیدشو تهیه کنی.

سلام 

ضریبش ۳ هست.

یه سواله دیگه الان کتاب های کنکور به روز شدن منظورم چاپ ۹۹ امده؟

و به نظرتون کتاب ها رو خریداری کنم یا منتظر بشم چاپ جدید بیاد

پاسخ:
اگه جدیدا قرار تغییرات زیادی داشته باشن صبر کن در غیر این صورت منتظر نمون و با همون قبلیا شروع کن

سلام 

ببخشید خیلی سوال می پرسم🙏🏻

در مورد الکترونیک نگفتین به نظرتون بخونم یا نه ضریبش ۳ هست

و اینکه از کجا بدونم قراره تغییرات زیادی در کتاب ها اعمال بشه یا نه؟

لطفا راهنمایی کنید خیلی سر در گمم.

 

پاسخ:
ضریبش رو باید از توی دفترچه کنکور ببینی
تغییرات رو هم ناشر ذکر میکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه