تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات

جزوه ی ازمایشگاه کنترل خطی با نرم افزار متلب را که جزوه ی کامل و مناسبی است رو براتون گذاشتم.

با تشکر از استاد گرامی اقای امیر سالکی.

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید.

مشخصات فایل:

اموزش سیستم های کنترل خطی با نرم افزار متلب

نوشته: امیر سالکی

تهیه و تنظیم: فرخ کریمی (telecomp.blog.ir)

(نظر فراموش نشود)

لینک دانلود مستقیم:

دریافت
عنوان: اموزش سیستم های کنترل خطی با متلب (از مایشگاه کنترل)
حجم: 2.82 مگابایت

جهت دریافت حل تمرین این اموزش اینجا کلیک کنید.


پسورد فایل:
www.telecomp.blog.ir


لطفا از سایر قسمت های سایت دیدن فرمایید. (می توانید از طبقه بندی موضوعی بالای صفحه سمت راست استفاده کنید)

با تشکر 

فرخ کریمی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۶
تلکامپ - الکترونیک و کامپیوتر

ازمایشگاه کنترل

متلب

نظرات (۳۰)

سالاری،دمت گرم !
سلام خدا قوت بسار عالی ممنون از لطف شما 
آقا واقعا دمت گرم.من نمره 20 بهت میدم.به این میگن یه فایل آموزشی کامله کامل
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
می تونید به حل تمرین سیستم های کنترل خطی در همین سایت مراجعه کنید
با تشکر
سپاس فراوان
mercmerccccccccccccccccccccccccc
خیلی خیلی ممنون
دانشجو کارشناسی آسانسور هستم و این ترم آز کنترل خطی دارم . فایل را دانلود کردم نصب نمیشه البته عمر فایل طبق مشخصات که گذاشتید تموم شده ممکنه دوباره آپلود کنید . ممنون
پاسخ:
سلام
فایل کاملا سالم است و محدودیت زمانی ندارد.
برای اجرای ان باید از پسورد داده شده استفاده کنید.
با تشکر
ممنون بسیار بسیار عالی
کامل و جامع
سلام :)
فردا امتحان آزمایشگاه کنترل دارم. آموزشای زیادی داشتم ولی پراکنده بود و فرصت منم کم. واقعا اینو الان دارم میخونم خیلی خوشحالم دقیقا با همون نظم و ترتیب آزمایشا و با مطالب کاربردی. عالییییی.
خدا خیرتون بده :) کلی براتون دعا کردم.
موفق باشین.
پاسخ:
با سلام
خوشحالم که این اموزش به دردتون میخوره
برای تسلط بیشتر میتونید از فایل حل تمرین سوالات ازمایشگاه  کنترل خطی در همین سایت استفاده کنید
با سپاس
ممنون.موفق باشید
دستتون درد نکنه. عالی بود
با سلام
ممنون از لطف شما
در پناه خدا، موفق باشید.
۰۱ دی ۹۳ ، ۰۱:۲۹ علیرضاعراقی
سلام.باتشکر ازشما تازه دانلود کردم ولی میدونم مفیداست
با سلام من دانلود کردم ولی  هر کار  میکنم نصب نمیشه میگه فایل خراب  است لطفا راهنمای کنید با تشکر.
پاسخ:
باسلام
فایل اجرایی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
دوباره امتحان کنید و از رمز عبور تعیین شده برای دسترسی به فایل ها استفاده کنید.
باسپاس
سلام خسته نباشید
خیلی ممنون
سلام استاد.استاد لطفا این پیامو تایید کنید
***شارژ رایگان همراه اول ***
کد 75488198 را به شماره 205025 پیامک کنید و شارژ رایگان بگیرید.
من تا الان 40هزار تومان شارژ رایگان گرفتم.
استاد،شارژ برای دانشجو مانند هواست برای ریه
سلام تشکر از مطالبی که میذارید. داخل جزوه کنترل یک تمرین هست مربوط به توابع را به کسرهای جزیی بسط دهید و از پاسخ معکوس لاپلاس بگیرید.من هرکاری می کنم برنامه اخطار میده،میشه یه راهنمایی کنید که بتونم حلش کنم
با تشکر
پاسخ:
باسلام
دستور رو اشتباه نوشتید. به ارگومان های ورودی و دیگر پارامترها توجه کنید.
من به کسرهای جزئی بسط میدم،امکانش هست بگید چطوری باید از r,p,k لاپلاس معکوس بگیرم؟من حتی با استفاده از r,p,k تابع تبدیل رو تعریف می کنم وقتی میخوام از تابع تبدیل لاپلاس معکوس بگیرم اخطار میده 
Undefined function 'ilaplace' for input arguments of type 'tf'
اینم برنامه ایی ک نوشتم
clear all
clc
a=[5 3 6];
b=[1 3 7 0 12];
[r,p,k]=residue(a,b)
[num,den]=residue(r,p,k)
printsys(num,den)
c=tf(num,den)
syms s;
ilaplace(c)
لطفا راهنمایی کنید ممنون
پاسخ:
خب برنامه رو اشتباه نوشتی دیگه
تابع ilaplace بر روی حوزه فرکانس اعمال میشه. همه چیز توی آموزش ذکر شده است.
هنوز نخونده و هنوز هیچی نشده از کسی نخواه کدتو بنویسه یا درستش کنه. اگر میخوای خودت یاد بگیری کنکاش کن. دوباره بخون چی نوشته بعد بصورت اصولی برنامه رو بنویس. توی کامنت قبلی هم گفتم که به ارگومان های ورودی و توابع مختلف توجه کن.
دوست عزیز فکرکنم روزی که شما اعصابت خراب بوده سوال پرسیدم،من گشتم ولی نتونستم پاسخ مناسبی پیدا کنم،درمورد چیزی که اطلاع ندارید قضاوت نکنید،به هرحال ممنون که وقت گذاشتید توپید به ما،لطفا جواب ی بنده خدای دیگه رو اینطوری ندید همه مثل شما خدای متلب نیستن
پاسخ:
باسلام مجدد
حق با شماست شاید باید به شیوه دیگری راهنمایی می کردم. البته من اعصابم خرد نبود و ادعایی در نرم افزار متلب ندارم. در کل خواستم بگم که برای یاد گرفتن مهارتهایی چون برنامه نویسی متلب سعی و تلاش کنید و علاوه بر اون به مثال های حل شده در help متلب توجه کنید. می تونستم پاسخ سوال رو برای شما درج کنم ولی ترجیح دادم خودتون کد نویسی کنید تا یاد بگیرید و لذت کد نویسی و جواب گرفتن از برنامه رو بچشید. در انتها اگر ناراحت شدید پوزش می طلبم.
موفق باشید
سلام مجدد
اقا من به ناچار دوباره مزاحم شما شدم، من بعد از این که r,p,k را بدست آوردم باید به شکل (r/(s-p بنویسم و سپس از این کسرها لاپلاس معکوس بگیرم؟
پاسخ:
باسلام
شما دو تا روش پیش رو دارید:
1- ضرایب صورت و مخرج رو تعریف کنید و توسط دستور tf به تابع حوزه فرکانس تبدیل کنید. سپس توسط دستور ilaplace به حوزه زمان برید.
2- ضرایب صورت و مخرج رو تعریف کنید و توسط دستور residue به کسر های جزیی تجزیه اش کنید. بعد توسط دستور zpk به تابع حوزه فرکانس تبدیل اش کنید و در نهایت لاپلاس معکوس بگیرید.
سلام
ممنون که وقت گذاشتید پاسخ منو دادید.
ضرایب صورت و مخرج رو تعریف می کنم،بعد با استفاده از دستور residue به کسرهای جزیی بسط می دم، بهره ایی که می دهد بدون مقداره []،وقتی میخوام با دستور zpk تابع را تعریف کنم به خاطر k بهم اخطار میده.
من میخوام تمرین صفحه20 جزو رو حل کنم.
بازم ممنون دوست عزیز
پاسخ:
باسلام
باسلام. صفحه 20 نیست و صفحه 82 است.  طبق روش گفته شده هیچ مشکلی وجود ندارد. سعی کنید خودتون هم یه کم فکر کنید و تلاش کنید. سعی کنید عیب های برنامه ای که نوشتید رو برطرف کنید.
متشکر از اطلاعاتتون
بسیار عالی ممنونم
سلام
type سیستم و زمانهای صعود و نشست و plot کردن در صفحات جداگانه از چه دستوری استفاده کنیم.
همچنین طراحی کنترل کننده ای که پاسخ پله و حد فاز (pm) بهبود پیدا کند.
ممنون از سایت به روز و خوبتون.
پاسخ:
باسلام
جزوه رو بخونید.
سوالاتی که پرسیدید خودشون یک جلسه کلاس هست و امکان پاسخ دادن در این فضا وجود ندارد.
سلام
ببخشید که بازم مزاحم میشم قبلن هم گفتین که امکان پاسخ تو این فضا نیست ولی تا جایی که میشه راهنمایی کنید بعضی چیزا تو کتابتون نیومده اما خیلی مفید بود.

کنترل کننده ای که پاسخ پله و حَد فاز (pm) بهبود پیدا کند.
طراحی کنترل کننده با حاشیه فاز 50 درجه برای سیستم همچنین خطای حالت ماندگار بهبود پیدا کند.
این پروؤه درسی برام خیلی مهمه بازم  ببخشید از اینکه مزاحمتون شدم.
پاسخ:
باسلام
خواهش می کنم.
طراحی های عملی از روی نمودار های قطبی، بود، نایکویست و اندازه-فاز بررسی میشن. مثلا شما باید دیاگرام بود یک سیستم تعریف شده رو تعریف کنید و با توجه به مفاهیم حد فاز و حد بهره، فاز شروع، بهره DC و ... از روی شکل ها پارامترهایی که نیاز دارید مثل پایداری، پاسخ سریع و ... رو براورده کنید که براورده کردنش توسط تغییر مقادیر کنترل کننده هاست که این نوع بررسی معمولا در سیمولینک متلب انجام میشه. اینا همش مفاهیم کنترله که توی کتاب های رفرنس هست و این مفاهیم با پیاده سازی و شبیه سازی ترکیب میشن که میشه اون چیزی که شما میخواهید.
موفق باشید
سلام .چرا لینک دانلودش نیستش.وقتی میزنم دریافت جزوه دانلود نمیشه
ممنون دوست عزیز،لطف کردید.
باعرض سلام و ادب و احترام خدمت یکی از مهربونا...
استاد عزیز این جزوه ای که گزاشتیدو میتونیم برای کنکور ارشد بخونیم ؟ اخه کتابی ک معرفی کردید حجمش خیلی زیاده 
دقت کنید برای کنکور عرض کردم ممنونم منتظرم پاسختون هستم.
پاسخ:
درود
این جزوه بیشتر برای پروژه و کار هست نه برای کنکور. البته بلد بودنش توی یاد گرفتن عمیق مفاهیم برای درس و کنکور هم خیلی می تونه موثر باشه..

سلام

هنگامی که فایل را دانلود می کنم و پسورد می زنم خطا می دهد و پسورد را هم چدین بار چک کردم درست وارد میکنم. امکانش هست ایمیل کنید؟

پاسخ:
درود
فایل و پسورود درج شده مشکلی ندارن، قطعا پسورد رو اشتباه وارد میکنید

با سلام

ببخشید چجوری میشه با دستور zpk صفر یا قطب های مرتبه بالا تر از یک را نماش داد مثلا: 2^(s+1)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه