تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات

سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته برق شامل 10 عنوان درسی می‌باشد (البته از آزمون اسفند 88، درس مدار منطقی و ریز پردازنده‌ها ویژه دانشجویان گرایش مکاترونیک نیز اضافه شده است) که تا آزمون کارشناسی ارشد 92 (بهمن 91) از هر درس به طور مساوی 15 سوال مطرح می شد. اما در آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 از تعداد سوالات کسر شده و از هر درس (غیر از زبان) به طور مساوی 12 سوال مطرح شد. به طور خلاصه این دروس را در ادامه معرفی می‌کنیم:


جهت مشاهده پست بهترین مراجع و منابع مهندسی برق به اینجا بروید.


جهت مشاهده پست مشاوره برقی (بهترین روش مطالعه کنکور) به اینجا بروید.


توجه شود که ترتیب عناوین دروس در این مطلب بر اساس ترتیب سوالات در کنکور کارشناسی ارشد برق (سراسری) است.


توجه: به سوالاتی که به صورت خصوصی ارسال شده اند پاسخ داده نخواهد شد. لطفا سوالات خود را به صورت عمومی ارسال کنید و یا از طریق ارتباط با ما اقدام نمایید.


« زبان عمومی و تخصصی »

این درس با ضریب (3) برای تمام گرایش‌ها نقش مهمی در قبولی آزمون کارشناسی ارشد دارد. تسلط نسبی به لغات و مطالب گرامری در حد دوره کارشناسی و آشنایی کامل با لغات و اصطلاحات تخصصی رشته برق در گرایش‌های مختلف برای پاسخگویی به تست‌های این درس کاملاً ضروری می‌باشد. در دانشگاه‌ها اساتید با توجه به سلیقه خود از جزوات و کتاب‌های خاصی استفاده می‌کنند، مطالعه‌ی کتاب 504 و در صورت اضافه وقت ترجمه‌ی مقالات IEEE برای آمادگی هرچه بهتر توصیه می‌شود. در صورت مدیریت وقت در روز آزمون و آشنایی با روش‌های مرور سریع صورت سوال و گزینه‌ها در درس زبان، کسب درصدی در حدود 45 تا 50 به راحتی امکان دارد. لازم به ذکر است تعداد سوالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد  1391 تا به حال, 30 سوال بود.

 

« ریاضیات »

همان طور که گفتیم مانند بقیه دروس، تعداد سوالات این درس در آزمون 92 (آزمون بهمن 1391) 15 مورد بوده است، که معمولاً 7 تا از این سوالات از درس ریاضی مهندسی، 4 سؤال از درس معادلات دیفرانسیل و 3 سؤال از درس آمار انتخاب می شده است. عموماً دانشجویان رشته برق قید سوالات آمار را می‌زنند و وقت خود را به دو درس معادلات دیفرانسیل و ریاضی مهندسی اختصاص می‌دهند، اما با تغییر سوالات به 12 سوال این بودجه بندی نیز تغییر کرد، به طوری 7 سوال به ریاضیات مهندسی 3 سوال به معادلات دیفرانسیل و 2 سوال به درس آمار و احتمال اختصاص یافته بود. که البته نمی‌توان به طور کلی این تصمیم را رد کرد ولی با کمی مطالعه در بعضی از مباحث آمار و با توجه به اینکه همه دانشجویان پیش‌زمینه‌هایی از دبیرستان را در این درس یدک می‌کشند می‌توان با زحمت کم به بخشی از سوالات آمار جواب داد. با توجه به اینکه ضریب درس ریاضی برای تمام گرایش‌ها (4) می‌باشد، لذا به دست آوردن درصد مناسب در این درس حائز اهمیت می‌باشد. پراهمیت‌ترین بخش از سؤالات ریاضیات رشته برق، ریاضی مهندسی است. کتاب کرویت سیک مهمترین مرجع تدریس این درس می‌باشد، که به لحاظ حل مثال‌های زیاد و تشریح کامل مطالب خصوصاً در بخش توابع مختلط دارای ضعف می‌باشد و بعضاً به دلیل ترجمه گزینشی در فصول معادلات با مشتقات جزیی مطالب پیچیده‌تر نیز شده است. معمولاً جز مواردی خاص، طرح تست‌های عجیب و غریب در این درس دیده نشده است. بخش دیگری از سئوالات ریاضی به درس معادلات دیفرانسیل اختصاص دارد. درس معادلات دیفرانسیل ذاتاً درس سختی نیست و اکثر تست‌های این درس از فرمول‌های دسته‌بندی شده خاصی پیروی می‌کنند. کتاب‌های بویس، سیمونز از منابع مهم این درس هستند. تست‌های این درس نیز به غیر از مواردی خاص دچار نوسان نمی‌شود و قابل حدس زدن می‌باشد.

 

 « مدارهای الکتریکی 1 و 2 »

این درس با ضریب (4) برای تمام گرایش‌های مهندسی برق به دلیل ضریب بالای آن و تسلط نسبی تمام دانشجویان از اهمیت بالایی در آزمون برخوردار است. در سالیان گذشته به دلیل نظارت مستقیم «دکتر پرویز جبه‌دارمارالانی» بر سوالات این درس، معمولاً هر ساله 2 یا 3 سوال از این سوالات غیر قابل حل بودند!! (دست کم در مدت زمان اختصاص یافته برای هر سوال در آزمون غیرقابل حل بودند.) منابع مهم این درس در دانشگاه‌ها کتاب نظریه اساسی مدارها و شبکه‌ها تألیف چارلزدسور و ارنست‌کوه، ترجمه دکتر پرویز جبه‌دارمارالانی می‌باشد. از کتاب هیت، نلسون و چند مرجع دیگر نیز در دانشگاه‌ها برای آموزش این درس استفاده می‌شود. با نگاهی به کارنامه قبولی‌های آزمون کارشناسی ارشد، می‌توان به این نتیجه رسید که کسب درصد 40% به بالا برای این درس خیلی دور از دسترس نیست. تعداد سؤالات این درس 12 تست می باشد.


« کنترل خطی »

تعداد سؤالات این درس 12 تست بوده و با ضریب (4) برای گرایش‌های قدرت و کنترل و مهندسی پزشکی و ضریب (3) برای گرایش‌های الکترونیک و مخابرات در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی در چند سال اخیر مورد توجه دانشجویان رشته برق به عنوان یک درس جهت کسب درصد بالا قرار گرفته است. البته نوع طرح سوالات این درس ممکن است معادلات را به هم بزند، چرا که در بعضی مباحث مانند طراحی، کنترلرها و جبران ‌کننده‌ها می‌توان تست‌های جدید مطرح نمود ولی به طور کلی با توجه به آسانی مطالب این درس نسبت به بقیه دروس می‌تواند به عنوان یک درس جهت کسب درصد بالای 50 مدنظر قرار گیرد. کتاب‌های اوگاتا، درف، بنجامین‌کو و نایس از منابع معروف دانشگاهی این درس هستند و هر کدام در فصولی خاص مطالب را خوب توضیح داده‌اند، ولی به دلیل ترجمه بودن تمام این کتاب‌ها، مشکلاتی در آن‌ها دیده می‌شود.

 

« تجزیه و تحلیل سیستم‌ها »

این درس با ضریب (4) برای گرایش‌های الکترونیک، مخابرات، کنترل و مهندسی پزشکی. اهمیت خاصی برای شرکت کنندگان این گرایش‌ها دارد و 12 سؤال از آن طرح می شود. ضریب این درس برای گرایش قدرت صفر می‌باشد. با کمی مطالعه می‌توان به درصد قابل توجهی در این درس دست یافت. کتاب «اپنهایم» از منابع مهم این درس می‌باشد ولی به دلیل پراکندگی در تدریس فصل‌های مختلف این درس از سوی مدرسین دانشگاه‌ها، هنوز دانشجویان نمی‌دانند کل کتاب را باید بخوانند یا نه!؟ عدم دسترسی به تست‌های متنوع در این درس، می‌تواند مهمترین مشکل جهت آمادگی برای این درس باشد. ولی با این حال چون شیب سوالات تغییرات چندانی ندارد، می‌توان این موضوع را نادیده گرفت.

 

« بررسی سیستم‌های قدرت 1 »

ضریب این درس برای گرایش قدرت (3) و برای بقیه گرایش‌ها صفر می‌باشد و 12 سؤال از آن طرح می شود. این درس از درس‌هایی است که سابقه حضور آن به عنوان مواد آزمون کارشناسی ارشد مهندسی برق از آزمون سال 84 می‌باشد. به همین دلیل تست‌های کمی از کنکور‌های آزمون های کارشناسی ارشد سال های قبل در دسترس می‌باشد. ماهیت این درس طوری است که در قسمت طرح تست‌های محاسباتی برای کنکور محدودیت وجود دارد چون مسائل محاسباتی مهم این درس اکثراً راه‌حل‌های طولانی دارند و در غالب تست قابل طرح نیستند به همین دلیل داوطلبان باید سعی کنند در قسمت مفاهیم تسلط بهتری پیدا کرده و به روش‌های حل مسائل با محاسبات کمتر ،توجه بیشتری کنند. کتاب‌های استیونسون، گلاور، برگمن از جمله کتاب‌های مورد استفاده برای این درس می‌باشند. با نگاهی به کارنامه نفرات قبول شده کسب درصد حدود 60 در این درس دور از ذهن نیست.


« الکترونیک 1 و 2»

از جمله کتاب‌هایی که برای آموزش این درس در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کتاب‌های صدرا، مدارهای مجتمع‌ گری، کتاب مهندس تقی شفیعی و کتاب الکترونیک دکتر میرعشقی می‌باشند. شاید به عنوان یک کتاب پایه‌ای برای دانشجویان ضعیف بتوان به کتاب دکتر میرعشقی اشاره کرد، در قسمت حل مسائل در فصول مربوط به دیود کتاب مهندس تقی شفیعی و در بقیه فصول استفاده از کتاب‌های گری و صدرا توصیه می‌شود.
تست‌های درس الکترونیک در سال‌های اخیر پایداری نسبی پیدا کرده و تاکید بیشتر بر روی مباحث فیدبک، تقویت کننده‌های تفاضلی و توان می‌باشد. ولی قابلیت طرح تست جدید همه ساله انتظار می‌رود (البته طرح تست‌های تکراری نیز به همین اندازه انجام شده و امید آن می‌رود!) ضریب این درس برای گرایش الکترونیک (4) و برای گرایش قدرت صفر و برای گرایش‌های دیگر (3)، و تعداد تست های این درس 12 سؤال می باشد. با توجه به کارنامه رتبه‌های برتر درصد بالای 40 در این درس امکان‌پذیر می‌باشد.

 

« ماشین‌های الکتریکی 1 و 2 »

ضریب این درس برای گرایش قدرت (4)، برای گرایش کنترل (3) و برای 3 گرایش دیگر صفر می‌باشد و با 12 سؤال مهمترین درس برای داوطلبان گرایش قدرت می‌باشد. در سال‌های اخیر بخشی از سوالات به صورت مفهومی طراحی می‌شود. کتاب‌های نسبتاً خوب و متنوعی در این زمینه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند جهت فصول خاص مورد استفاده قرار گیرد، مثلاً در مورد میدان‌های مغناطیسی کتاب سلمون در مورد مفاهیم تبدیل انرژی کتاب پ ـ س ـ سن و چاپمن، ماشین‌های dc و ترانسفورماتور‌ها و موتور‌های القایی کتاب بیم‌باهارا می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، که کتاب اخیر، منبع نسبتاً کاملی نسبت به بقیه منابع می‌باشد. و تنها ایراد آن می‌تواند ضعف در طرح مسائل جدید و همچنین عدم پرداختن به بعضی از مفاهیم مشکل باشد. به دست آوردن درصد حدود 40 در این درس با توجه به قبولی‌های رشته برق به راحتی امکان پذیر است.


« الکترومغناطیس »

ضریب این درس برای گرایش مخابرات (4)، برای گرایش مهندسی پزشکی (1) برای گرایش کنترل صفر و برای دو گرایش دیگر (3) می‌باشد و با 12 سؤال به نظرِ دانشجویان رشته برق این درس سخت‌ترین درس در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد. اما دانشجویان رشته مخابرات در این درس دارای تسلط بالائی هستند. قوی بودن درس ریاضی عمومی (2) و تسلط بر مباحث توابع برداری کمک شایانی در یادگیری مباحث این درس به دانشجویان می‌کند. کتاب‌های چنگ و هیت از منابع معروف این درس هستند که کتاب هیت جهت مطالعه اولیه و شروع به یادگیری مباحث پایه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد و حل مسائل مختلف کتاب چنگ در وهله دوم پیشنهاد می‌شود.


ضرایب و گرایش های مجموعه مهندسی برق (آزمون سراسری)


ردیف

نام درس

ضریب درس در کنکور

الکترونیک

قدرت

مخابرات

1

زبان عمومی و تخصصی

3

3

3

2

ریاضیات*

4

4

4

3

مدارهای الکتریکی (1و2)

4

4

4

4

الکترونیک (1و2)

4

صفر

3

5

ماشین‌های الکتریکی (1و2)

صفر

4

صفر

6

سیستم‌های کنترل خطی

3

4

3

7

الکترومغناطیس

3

3

4

8

تجزیه و تحلیل سیستم‌ها

4

صفر

4

9

بررسی سیستم‌های قدرت

صفر

3

صفر

10

مدار منطقی و ریزپردازنده‌ها

صفر

صفر

صفر

 

ردیف

نام درس

ضریب درس در کنکور

کنترل

راه‌آهن برقی

مهندسی قدرت ـ مدیریت انرژی

1

زبان عمومی و تخصصی

3

3

3

2

ریاضیات*

4

4

4

3

مدارهای الکتریکی (1و2)

4

4

4

4

الکترونیک (1و2)

3

صفر

صفر

5

ماشین‌های الکتریکی (1و2)

3

4

4

6

سیستم‌های کنترل خطی

4

4

4

7

الکترومغناطیس

صفر

3

3

8

تجزیه و تحلیل سیستم‌ها

4

صفر

صفر

9

بررسی سیستم‌های قدرت

صفر

3

3

10

مدار منطقی و ریزپردازنده‌ها

صفر

صفر

صفر

 

ردیف

نام درس

ضریب درس در کنکور

مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)

مکاترونیک

1

زبان عمومی و تخصصی

3

2

2

ریاضیات*

4

4

3

مدارهای الکتریکی (1و2)

4

4

4

الکترونیک (1و2)

3

4

5

ماشین‌های الکتریکی (1و2)

صفر

4

6

سیستم‌های کنترل خطی

4

4

7

الکترومغناطیس

1

صفر

8

تجزیه و تحلیل سیستم‌ها

4

صفر

9

بررسی سیستم‌های قدرت

صفر

صفر

10

مدار منطقی و ریزپردازنده‌ها

صفر

4

 

* ریاضیات شامل: معادلات دیفرانسیل، ریاضیات مهندسی، آمار و احتمالات

توجه: در گرایش مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) انتخاب یکی از دو درس الکترومغناطیس یا مقدمه ای بر مهندسی پزشکی بعنوان درس هفتم الزامی است.


منبع: سایت مدرسان شریف

نظرات (۵۰)

دستتون درد نکنه. واقعا به همچین توضیحی درباره کنکور کنترل احتیاج داشتم.
سلام میشه مزایا ومعایب کتابهای کنکوری موسسات کنکوری را بررسی کنید ویا نظر سنجی بگذارید
پاسخ:
سلام
پس از کنکور 93 اطلاعات کاملی درباره تمامی کتاب های خوب کنکوری رشته برق در سایت قرار خواهد گرفت
با تشکر
با عرض سلام و خسته نباشید .
اگر بخواهیم در کنکور سراسری ارشد ( گرایش مخابرات ) رتبه 1500 بدست بیاریم ، حدودا باید از درس ها چه درصدهایی بزنم ؟
بسیار ممنون.
پاسخ:
باسلام
به طور دقیق نمیشه گفت.
شما به فکر درصد های بالا باشید و به این رتبه ها بسنده نکنید.
اما برای دستیابی به این رتبه باید درس های ضریب چهار مثله ریاضی مدار تجزیه و مغناطیس را حداقل 30 بزنید و بقیه را در حد 10 درصد بزنید. باز هم میگم به طور دقیق نمیشه گفت و با توجه به سطح سوالات هر سال تغییر میکنه.
باسپاس
سلام.
توضیحات موشکافانه و خوب بود.
البته به نظر من، درمورد درس زبان، سطح سوالات خیلی سخت تر از قبل شده و 504 کافی نیست.
کتاب واژگان ضروری تافل هم بعد از 504 خونده بشه، بهتره.
یه نرم افزار آموزش زبان فوق العاده هم به اسم * گزینه آخر * برای آموزش زبان عمومی و تخصصی ارشد برق هست که دوستان من قبلا استفاده کردند و نتیجه گرفتند.
تو این سایت اطلاعات کامل درموردش اومده:
www.gozineakhar.com

دو نفر از دوستان من یکی کتاب 504 و واژگان ضروری تافل را خواند، و اون یکی با این نرم افزار کار کرد.
اولی با اینکه بیشتر زمان گذاشت و هوش بیشتری داشت 25 درصد زد و دومی با این که هوش کمتری داشت و کمتر زمان گذاشت، 48 درصد زد.
البته اینها قیاس های منه و شاید اشتباه باشه.
ولی من اگه بخوام کنکور بدم (انشالله دوسال دیگه) نرم افزار را به کتاب ترجیح میدم.
شایدم تا اون موقع نظرم عوض بشه.
به امید پیروزی برای کنکوری ها، خداوکیلی قبول بشید و برید که یکم حجم پشت کنکور ارشد برای ما کمتر بشه.
با سلام
من دانشجوی ترم 7 مهندسی مخابرات هستم.احتمالا 9 ترم تموم کنم دوره ی کارشناسی رو.میخوام بلافاصله ارشد شرکت کنم وانشاالله ادامه بدم بدون وقفه.به نظرتون باید از کی شروع کنم؟شما چه برنامه ای رو بهم پیشنهاد میکنید؟اول چه درسایی بخونم از چه منابعی استفاده کنم؟خواهش میکنم راهنمایی کنید.پیشاپیش از کمکتون ممنونم
پاسخ:
باسلام
خیلی خوبه که زود به فکر افتادید. برای کنکور ارشد هرچی زودتر شروع کنید بهتره، اما باید اهسته و پیوسته حرکت کنید. اگه خیلی زود شروع کنید و پر فشار مطالعه کنید ممکنه پس از مدتی که به لحظات حساس رسیدید دلزده و خسته شید و دست از درس خوندن بردارید اما همواره اگر حتی به مشکلات جدی هم خوردید هدف خودتون رو فراموش نکنید؛ بنابراین بهتره کم کم دست به کار شید و اول ضعف های خودتون رو شناسایی کنید. بعد با علاقه شروع به مطالعه کنید اون هم مطالعه اهسته و پیوسته و احتیاج نیس که از اول پر فشار کار کنید.
برنامه ریزی برای هر فرد متفاوت است و کاملا به سطح علمی و شخصیت مطالعاتی شما بستگی داره.
به نظر من در رشته برق مهمترین درس ریاضی مهندسی است، چون همه دروس به اون احتیاج دارند و هر کی ریاضی اش قوی تر باشه هم توی دروس دیگه موفق است و هم اینکه میتونه از درس ریاضیات تراز خوبی بدست بیاره. بعد از ریاضیات به ترتیب مدار و زبان از اهمیت بالایی برخوردار هستند که هر دو زمان بر هستند.
درس های دفترچه دوم هم برای هر گرایش اهمیت متفاوتی دارند. ولی برای شروع سه درس دفترچه اول مناسب ترین دروس هستند.
برای انتخاب منابع هم میتونید از لینک بهترین منابع در بالای صفحه استفاده کنید.
باز هم سوال علمی و درسی بود بنده در خدمت ام.
باسپاس
سلام مجدد.
خیلی خیلی ممنونم بابت پاسختون.شک نکنیدپاداش کارتون رو میگیرید از خدا .

خدمتتون عرض کنم که من تو دانشگاه سطح بالایی درس نمیخونم و درس هارو فقط به هدف تموم کردنشون تدریس میکنن.اما بنده تعریف از خود نباشه استعداد خوبی دارم و بنا به دلایلی همچین دانشگاهی قبول شدم که گفتنش فکر نمیکنم واجب باشه.در کل خواستم این مطلب رو برسونم که پایه ی دروس دانشگاهیم ضعیف هست.و جزوه های خیلی قوی هم ندارم.و دروسی مثل مدار 2 الکترونیک 2 (به جز مبحث فیدبک) کنترل خطی رو با کلی سختی گذروندم و در واقع میشه گفت صفر هستم.
اما معادلات رو فوق العاده گذروندم
بقیه دروس هم در سطح معمولی هستم.
حالا به نظرتون با چی شروع کنم و اول چی بخونم؟
زبان رو چطور بخونم سطحم تو زبان متوسط هستش
پاسخ:
باسلام
ضعف درسی رو با تلاش مستمر و زود شروع کردن و نبود جزوات خوب را با کتاب های خوب کنکوری میشه جبران کرد.
برای شروع باید با درسی شروع کنید که بهش علاقه دارید تا اشتیاق درس خوندن در شما فزونی بگیره؛ اما ریاضی و مدار نیز بهتره جزو اونها باشه. یکم که پیش رفتید باید دروسی که توشون ضعف داشتید رو شروع کنید و به هیچ وجه مطالعه انها را به اینده موکول نکنید چون این دروس بسیار زمان بر هستند.
زبان رو هم به نیت موفقیت در زندگی روزمره بخونید نه به نیت کنکور. و اگر چنین تفکری داشته باشید حتما به موفقیت خواهید رسید.
باسپاس
ممنونم.پس اینطور که شما فرمودید فکر کنم با درس سیگنال سیستم یا همون تجزیه تحلیل سیستم ها شروع کنم عالی بشه.زبان هم با 504 شروع میکنم
در ضمن کتاب اقای تقدسی رو دارم برای امتحاناتم استفاده کردم فوق العاده بود این کتاب.توصیه میکنم به دوستان.
بازم تشکر بابت وقت گرانبهاتون
پاسخ:
باسلام
بله خوبه. با درسی که علاقه دارید شروع کنید. ولی ریاضی و مدار رو موازی با اون بخونید.
زبان در ارشد برق فراتر از 504 رفته و تقریبا دیگه روی این لغات مانور نمیدن اما باید همشو بلد باشید. خیلی سریع این لغات رو یاد بگیرید و بعدش برید سراغ 400 ، 1100 و اگه فرصت کردید GRE.
باسپاس
۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۲:۲۷ ناطق رضایی
باتشکر از راهنمایی هاتون
سلام ممنون از گذاشتن ضریب درسها ....میشه بگید بهتره برای کنکور خواندن را از کی شروع کنیم و برای هر درس از کدوم کتابها تست بنیم و همچنین برای قبول شدن در دانشگاههای تهران روزانه باید حدودا چه رتبه ها و درصد هایی را داشته باشیم...با تشکر
پاسخ:
باسلام
هر موقع که شروع کنید خویه ولی بهترین زمان حدودا تابستان است و در کل باید گفت زمان شروع به پایه و سطح علمی داوطلب ربط داره.
رتبه ها واقعا مشخص نیست. مثلا پارسال قبولی ها یه کم سخت تر شده بود و کسانی که سال قبلش با رتبه x دانشگاه y قبول شده بودند نتونستند با همون رتبه همون قبولی رو بیارن. دانشگاه های تهران هم که یکی دوتا نیستند که، بسته به اینکه کجا میخوای قبول بشی (روزانه ، نوبت دوم و ...) تا 1800 هم جا داره برای تهران. مثلا دو سال پیش دوستم با 1800 نوبت دوم شاهد قبول شد که اونم تهران حساب میشه! روزانه هم تا حدود 900 شانس هست.
باسپاس
ممون از اطلاعاتی که در اختیار دانشجویان قرار دادید.

خدا قوت
دست شما درد نکنه
خدا قوت
تشکراز اینکه وقت میزارین
واقعا ممنون بابت توضیحاتتون خیلی جامع ورسا بود
۲۵ اسفند ۹۳ ، ۱۵:۵۲ سیدرضاموسوی صالحی
سلام 
من دانشجوی رشته مهندسی برقق هستم ترم دو هستم انشاالله بااستعدادی که دارم
قصددارم کارشناسی راچهارترم تموم کنم میخوام ازالان واسه کنکورارشدبخونم بنظر
شماچندساعت درروزبخونم تارتبه ی بلابیارم
پاسخ:
پست مشاوره برقی رو بخونید به این سوال پاسخ داده شده است.
باسپاس
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۱۳ سیدرضاموسوی صالحی
باسلام مجدد
میخواستم بدونم من که الان درحال تحصیل رشته برق قدرت هستم آیاممکنه ارشدرا
مهندسی مکانیک یارشته ی دیگرقبول بشم ؟خیلی ممنون ازلطفتان
پاسخ:
باسلام
چرا که نشه! خیلی از دوستان همین طوری تغییر رشته میدن.
سلام
من کارشناسی مهندسی کشاورزی خوندم.
ارشد اقتصاد انرژی خوندم
به خاطر گرایش انرژی ارشدم در زمینه برق کار کردم و یک کتاب چاپ کردم به اضافه یک مقاله آی اس آی در مجله برق و 8 همایش ملی و بین المللی
احساس میکنم رشته برق، همون رشته ای هست که باید از اول میخوندم
به نظر شما من میتونم ارشد رشته برق گرایش قدرت بخونم؟
ممنون میشم در این زمینه منو راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
باسلام
چرا نشه! اصلا ارشد اولین و اخرین مقطعی است که میشه توش تغییر رشته و تغییر گرایش داد. شما هم که علاقه دارید و پیش زمینه هم دارید مسیر براتون همواره ولی خیلی باید تلاش کنید.
موفق باشید
با سلام 
میخواستم بدونم از منابع کنکور ارشد برق تستها تقریبا از چه مبحث هایی می آیند.آیا این روند هرسال ثابت است؟
لطفا دروس کنترل .الکترونیک.معادلات.ریاضی مهندسی.مدار رو بفرمایید.
با سپاس
پاسخ:
باسلام
خیر ثابت نیست.
با رتبه 14000کدوم دانشگاه وکدوم شهر میشه قبول شد؟؟؟شبانه میشه قبول شد؟
پاسخ:
لطفا از این نوع سوالات مطرح نفرمایید.
من احساس  میکنم مدارم خیلی ضعیفه بخاطر همین اصلا مدار رو نمیخونم نمیدونم با کدوم کتاب شروع کنم  لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
باسلام
اگه نخونی که دیگه هیچی!
اگه زیر صفر مطلق هستی با پارسه شروع کن اما اگه صفر هستی با مدرسان شروع کن.
سلام  از الان شروع کنم وتا آخر تابستان تجزیه و الکترونیک وسیستم کنترل  خطی رو بخونم واز مهر شروع کنم به خوندن ریاضیات و مدار وزبان میتتونم ارشد قبول شم؟
سلام
ببخشید این درس هایی که ضریبشون صفرن یعنی زدن و نزدنشون فرقی نداره؟
یعنی کسیکه این درسها رو تو کنکور درصد بالا میزنه با کسیکه اصلا نمیزنه وقتی ضریب صفره ، جلوتر نیست؟
پاسخ:
باسلام
توی همون گرایش هیچ تاثیری نداره.
با سلام
رشته لیسانس من الکترونیکه
اگه بخوام مهندسی پزشکی بخونم دقیقا باید چیکار کنم ؟؟؟؟

پاسخ:
باید درس های اون رشته رو بخونی و گرایش مهندسی پزشکی شرکت کنی.

سلام.

ببخشید برای درس خطوط انتقال مخابراتی جزوه با کتابی میشناسید که به من معرفی کنید؟

این درس یکمی بد قلقه. استادمون هم زیاد خوب نیست. اگر میشه معرفی کنید. ممنون

پاسخ:
باسلام
مرجع که نیمه دوم کتاب الکترومغناطیس چنگ و ... رو میتونید استفاده کنید. جزوه هم شاید توی اینترنت بتونید پیدا کنید.
سلام لطفا اگ امکانش هست توضیح بدید برای هردرس از چه مبحثایی چند سوال درکنکور میاد.من گرایش کارشناسیم مخابراته ارشدم میخام مخابرات امتحان بدم.مننون

پاسخ:
باسلام
امکانش نیست!
سلام من سال 89 لیسانس گرفتم خیلی از مطالب یادم رفته به نظرتون از جزوات دوران دانشگاه شروع کنم یا از کتاب هایی که شما لطف کردین معرفی کردین . ممنون 
پاسخ:
باسلام
اونارو سریع یه مرور کن و بعد برو سراغ کتاب ها.
با سلام!
سوال اولم یکم مبتدیانست!
آیا میشه همزمان در دو گرایش برق شرکت کرد؟!
با توجه به اینکه من در درسهای پایه مثل مدار1 و2 و معادلات و... قوی هستم و نمرات خوبی هم داشتم! دربقیه دروس هم میشه گفت بد نیستم و از نظر فهم مطالب تا حالا مشکل خاصی نداشتم،  به نظرتون از الان تا اردیبهشت که زمان برگذاری آزمون هست، میتونم مطالب رو در حدی جمع کنم که قبول بشم؟!
و اینکه من کلا از تعداد نفرات شرکت کننده در آزمون ارشد(برق) هیچ اطلاعی ندارم! آیا میدونید که سالانه چند نفر شرکت میکنن و چند نفر قبول میشن؟
پاسخ:
باسلام
شما همه گرایش هارو با هم شرکت می کنید. فقط ضرایب دروس در گرایش های مختلف فرق داره.
نمره دانشگاهی ملاکی برای موفق شدن در کنکور نیست. حدود 5 ماه تا کنکور مونده که خودش یه عمره، چرا نتونید. جمع بندی رو توی یک الی دو ماه هم میشه انجام داد.
تعداد شرکت کننده ها مگه مهمه! تعداد شرکت کننده ها هیچ تاثیری در نمره و درصدهای شما نخواهد داشت.
سلام خسته نباشید و خدا قوت
من  گرایشمم قدرت هست و می خوام سیستم های قدرت شرکت کنم،مترجمم و زبانم خوبه، روی مدار هم می خوام وقت زیادی را صرف کنم، به نظرتون از دفترچه اول مدار و زبان بزنم فقط (ریاضی در حد یک یا نهایتا دو تست) و درصد زبانم بالاتر از 60 باشه
تاثیر نزدن درس ریاضی قابل توجه نیست؟
ممنون میشم تجربتون رو در اختیارم بزارید.
یا علی
پاسخ:
باسلام
کار درستی نیست. دلیلش رو توی کامنت های دیگر این پست و پست های منابع ارشد و مشاوره برقی می تونید پیدا کنید.

با سلام
عالی بود خدا خیرت بده
سلام خوب بود ممنون
سلام و خسته نباشید.من ترم 6 کارشناسی برق الکترونیک هستم.میخواستم بدونم که آیا میشه برا ارشد گرایش گنترل رو خوند؟و آیا این که میشه از کنترل رفت تو صنعت هوا فضا کار کرد یا نه؟

پاسخ:
باسلام
بله. بله، ولی رشته هوافضا هم داریم.
سلام وقتتون بخیر...
من کتاب کنترل آقای رضایی رو دارم  اما این کتاب سوالات سال 92 93 94 رو نداره آیا منطقیه که 36 تومن بدم کتاب جدیدشون رو بخرم فقط صرف حل کردن سوالات اون چند سال؟(مطالعه کتاب تموم شده)
پاسخ:
باسلام
خب وقتی که کتاب رو خوندی فقط برو تست های چند سال اخیر رو از روی کتاب های مجموعه تست بزن.
سلام .
ببخشید در نظرات خصوصی عنوان کردم که دانشجوی برق الکترونیک هستم و قصد دارم برای ارشد رباتیک بخونم . لطف کردید و پاسخ دادید باید ضرایب دروس مکاترونیک نگاه کنم . آیا مطمئنید ؟ آخه مکاترونیک با رباتیک فرق میکنه . درسته رشته های برق و مکانیک و کامپیوتر و مکاترونیک هر کدوم گرایش رباتیک دارند ولی با رشته ی مستقل رباتیک تفاوت دارن.  به هر جا که نگاه میندازم جواب ها متفاوته و سردر گم شدم . این اطلاعات دقیق و من از کجا باید در بیارم . 
و ممنون بابت پاسختون
پاسخ:
باسلام
وقتی که بنده چیزی میگم قطعا یه چیزی میدونستم که گفتم و همینطوری چیزی رو نمیگم.
رباتیک رو یا از گرایش مکاترونیک برق میشه رفت یا از گرایش هوش مصنوعی کامپیوتر. فقط هم دو تا دانشگاه هستند که به صورت حرفه ای کار می کنند و کارشناسی رباتیک هم دارن که دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه شاهرود هستند. البته دانشگاه تهران و دانشگاه یزد هم با عنوان غیر مستقیم دانشجو میگیرن ولی سطحشون پایین تره.
امیرکبیر توی رباتیک قویترین دانشگاه است به حدی که دیگر دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند قابل مقایسه با آن نیستند.
لطفا از این پس سوالاتی که جنبه عمومی دارن رو بصورت عمومی بپرسید. در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
باسپاس
قصد جسارت نداشتم . کسی اطلاعات چندانی از رباتیک نداره  و من از این رو پرسیدم که مطمئنید یا نه . خیلی لطف کردید
با سپاس
پاسخ:
خواهش می کنم
موفق باشید
با سلام خسته نباشید.
میخواستم ببینم اینکه میگن برای گرایش مهندسی پزشکی حتما باید از درس مقدمه حد اقل یک سوال زد وگرنه رتبه تو اون گرتیش نمیاد واسمون صحت داره یا نه؟
پاسخ:
باسلام
کاملا غلط است.
با سلام و احترام
اگه میشه اقای کریمی با شاختی که خودتون دارید از این 10درسی که مال کنکور برق هستند ،بهترین کتاب های کمکی رو معرفی کنید.
ممنون میشم.مرسی
با سلام من دانشجو ترم 6 قدرت هستم و می خوام در مقطع ارشد الکترونیک رو دنبال کنم اما متاسفانه نمی دونم که از چه تاریخی شروع به خوندن کنم؟؟ به نظر شما اگر 7 ترمه تموم کنم وقت بیشتری برای خوندن دارم یا نه بزارم 8 ترمه تموم شه؟ تو رو خدا راهنمایی کنید. درسم هم خوبه فقط می خوام با برنامه ریزی اگه لطف کنید راهنمایی کنید می خوام دانشگاه معتبر قبول شم.خداوند برکت دهد به شما برادر عزیز
پاسخ:
باسلام
بدیهی است که اگر 7 ترمه تموم کنید از اون طرف زمان بیشتری برای کنکور خواهید داشت، اما پیشنهاد نمی شود.
پست های مشاوره برقی و منابع برق رو بخونید.
سلام.خداخیرتون بده خیلی دیدم باز شد.ب این اطلاعات اینقدیک دستو پیوسته نیاز داشتم.
سلام ممنون از مطالب مفیدتون از شما یه سوال داشتم اونم اینه که برای کنکور مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)همین درسهایی که تو سایت گفتین کافیه ؟    چون در بعضی از سایتها درساهای دیگه مثل (فیزیک پزشکی و فزیولوژی آناتولی و سیگنالها و سیستم ها )هم اومده   ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید
با تشکر
پاسخ:
درود
اینا برای کنکور وزارت علوم هستند و اونا احتمالا برای کنکور وزارت بهداشت هستند.
باعرض سلام وخسته نباشیدبنده ترم4برق _قدرت هستم و احتمالا 9ترمه درسمو تموم کنم اما خوب ازالان به فکر کنکورم میخوم یه جوری بخونم که هم درسای دانشگاه رو بگذرونم هم با امادگی کامل به کنکورارشدبرم.
پیشنهادتون چیه تشکر

پاسخ:
درود
از همین الان درس هارو مفهومی و ترجیحا با کتب مرجع بخون. اگه بتونی نیم نگاهی هم به کتاب های تستی داشته باشی بد نیست.
با سلام و خسته نباشید .
با توجه به اینکه درس های ماشین های الکتریکی و سیستم های قدرت در کنکور سال جدید باهم یکی شدن تعداد سوال ها هم مثل سال های قبل همون 12 تا برای این دو درس میباشد ویا تغییر کرده؟؟؟؟؟
پاسخ:
درود
مشخص نیست. باید برای هر اتفاقی آماده باشید.
ببخشید یعنی معلوم نیست که از هر کدوم چند تا سوال میاد و یا سنجش اعلام میکنه؟
پاسخ:
سال های گذشته غیر از زبان برای هر درس 12 سوال بود ولی امسال با توجه به تغییرات ممکنه کم یا زیاد بشه ممکن هم هست تغییری نکنه. معمولا سنجش چنین چیزایی رو اعلام نمی کنه.
سلام من فارق التحصیل لیسانس برق مخابرات هستم میخواستم ببینم میشه کارشناسی ارشد برق قدرت ادامه تحصیل بدم؟
با تشکر 

پاسخ:
درود
بله می تونید.
سلام من هیچ درسی نمیفهمم اما تحلیل مدار رو بالای نوزده میگیرم هم در هنرستان هم دانشگاه .دلیلش چیه که بقیه درس ها نتیجه خوبی نمیگیرم
پاسخ:
درود
نمی دونم :!
با عرض سلام و خسته نباشید ممنون اززحمتی که کشیدین،فقط من یه چیزی رو نمیفهمم.اخرین بروز رسانی از چه زمانی بوده مثلا اینکه چه درسایی با چه ضرایبی مربوط به چه گرایشی میاد.اخه تو سایت مدرسان شریف یه چیزه دیگه نوشته شده.من الان رشته برق قدرت هستم.برا 2 سال دیگه که میخوام ازمون کارشناسی ناپیوسته به کارشناسی ارشدناپیوسته بدم میخوام. با تشکر.
پاسخ:
درود
این پست به روز رسانی نشده. به پست های مشاوره برقی و منابع و مراجع و تغییر ضرایب دروس مراجعه کنید.
۱۶ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۰۸ عباس اجتهادی
سلام استاد
تشکر میکنم از منابعی که معرفی کردید
چون من پایه ریاضیم ضعیفه میخواستم بدونم بین مدرسان و پارسه که فرمودید با آقاسی نگاه دانش و حاجی جمشیدی پوران پژوهش کدوم رو انتخاب کنم ؟آقاسی رو خیلی تعریف میکنن

با تشکر از زحمات شما
پاسخ:
درود
همشون خوبن.
با سلام و خسته نباشید .
میخواستم بپرسم که من کتاب کنترل خطی مدرسان شریف رو خریدم و خوندم ولی توی حل بعضی از سوال ها کم میارم نمیدونم سوال سخته یا کتاب اطلاعاتش کم بوده بنظرتون لازمه که کتاب امین رضایی رو بگیرم یا همین کتاب رو چند بار بخونم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ:
درود
کتاب رضایی رو حتما بگیر.
با سلام خدمت استاد.
ممنون از راهنمایی های قبلی تون میخواستم ی چیزی رو از شما بپرسم اینکه من امسال کنکور دارم(97) مدار با ریاضیاتم  و ماشین و سیستم های قدرت رو مطمئنم که بالای 50 میزنم و میخوام روی  کنترل و مغناطیس هم وقت بزارم و از یک طرف من تو کنکور سهمیه ایثار گری دارم سوالم این بود که اگر زبان رو نزنم مثلا میخوام رتبه ی تک رقمی شم مشکلی هستش.
نظرتون برای من خیلی مهمه لطفا راهنماییم کنید. 
پاسخ:
درود
اول اینکه انقدر مطمئن از نتیجه حرف نزنید و بیشتر تلاش کنید. اگر ریاضیات و مدار رو خوب سرمایه گذاری کنید می تونید توی جلسه کنکور زبان رو کم رنگ تر کنید. اما زبان رو به هیچ وجه کنار نذارید چون توی مقاطع بعدی و کلا کار و دنیا و اخرت بهش احتیاج پیدا می کنید.
فقط میخواستم بپیرسم تاثیر زبان چقدره چون 30 تا سوال هم ازش میاد با ضریب 3 و آیا اهمیت مدار و ریاضی مقدم تر یا جلوتر تر از زبان هستش؟؟
پاسخ:
قطعا ریاضیات و مدار نسبت به زبان موثرترن.
سلام،استاد، از نظر شما من برای کنکور کارشناسی ارشد برق قدرت، دروس هایی که انتخاب شده از چه منابع یا اینکه از چه کتاب هایی استفاده کنم، باتشکر 
پاسخ:
درود
پست بهترین منابع و مراجع رو بخونید.
۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۷ بهرام بگلری
سلام..ممنون از راهنمایی خوبتان..من دانشجو فنی الکتروتیک‌هستم تازه از الان میخام شرو کنم میخام بدونم کنکور الکترونیک واسه ارشد سخت تره یا بیوالکتریک...
بیسم یکم ضعیفه میشه بگید از کجا شرو‌کنم
پیشاپیش ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
درود
بیوالکتریک همون مهندسی پزشکیه. از گرایش هایی مثله الکترونیک دیجیتال و الکترونیک آنالوگ ساده تره و با رتبه های بالاتری میشه قبول شد.
سلام،خسته نباشید،بنده لیسانسمو رشته مهندس پزشکی خوندم،امسال کنکور فنی ومهندسی شرکت کردم،میخواستم بدونم میشه کنکورمو به وزرات بهداشت تغیرداد و یکی از رشته های پزشکی خوند توی ارشد،به قول معروف از مهندسی به پزشکی برم
پاسخ:
درود
بله میشه. یه سری ها همچین کارایی می کنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه