تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۱۶ ب.ظ

راهنمای پروژه کسر خدمت

یکی از مراحل چالش برانگیز زندگی پسرها در ایران خدمت سربازی هست. مرحله ای که می تواند در زندگی و آینده هر پسری تاثیر گذار باشد.

از آنجا که خودم موفق شدم این مرحله از زندگی را با موفقیت پشت سر بگذارم تصمیم گرفتم همچون پست های مشاوره برقی و کنکور ارشد برق دوستانی که این مرحله را در پیش رو دارند راهنمایی کنم. بنابراین در ادامه مطلب همراه باشید.

کسر خدمت راه های مختلفی دارد که میتوانید جزییات کامل آن را در سایت وظیفه عمومی ناجا بخوانید ولی در اینجا قصد دارم به صورت مختصر و مفید شما را با انواع روش های اخذ و انجام پروژه کسر خدمت سربازی آشنا کنم.

انواع پروژه کسر خدمت:

1- از طریق بنیاد نخبگان نیروهای مسلح:

این نوع پروژه را تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و بالاتر) می توانند انجام دهند. امکان انجام این پروژه ها در حین تحصیل و پس از فراغت از تحصیل تا قبل از اعزام و در شرایط خاصی پس از اعزام در صورتی که قبل از اعزام ثبت شده باشد وجود دارد.

برای اخذ این نوع پروژه ها کافیست با دبیرخانه بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح به شماره 81992786 (بخش نخبگان) و/یا 81992785 (بخش کسر خدمت) با پیش شماره استان تهران تماس بگیرید یا از طریق جستجوی سازمان ها و واحدهای مختلف در فایل زیر مستقیما برای برقراری ارتباط با قسمت های مرتبط با رشته تحصیلی خودتان اقدام کنید.


دریافت
حجم: 128 کیلوبایت
توضیحات: لیست سازمان های ارائه دهنده پروژه کسر خدمت


پیشنهاد این است که برای جلوگیری از اتلاف زمان لیست سازمان های مرتبط با رشته تحصیلی خود را از فایل بالا استخراج کرده و یکی یکی با آنها تماس گرفته و درباره نحوه اخذ پروژه با آنها صحبت کنید. قابل ذکر است که ممکن است بعضی از مشخصات تماس موجود در این فایل تغییر کرده باشد که می توانید با گوگل کردن آنها، اطلاعات جدید را پیدا کنید :)

پاسخ به سوالات متداول روش اول:

  • هر فرد مجاز است نهایتا دو تا پروژه انجام دهد که اخذ پروژه دوم مستلزم اتمام یا تعیین تکلیف پروژه اول می باشد و مجموع هر دو کسری می تواند به اندازه کل خدمت منهای دوره آموزشی شود.
  • در صورتی که دانشجوی تحصیلات تکمیلی پس از گرفتن پروژه کسر خدمت از تحصیل انصراف بدهد به طور معمول مشکلی برای تکمیل و اتمام پروژه پیش نخواهد آمد و می تواند آنرا تکمیل کند ولی نمی تواند پروژه جدید بگیرد.
  • بر اساس قوانین جدید شما به همان سازمانی اعزام خواهید شد که از آن کسر خدمت گرفته اید یا در صورتی که سابقه خدمت در یکی از سازمان های نیروهای مسلح را داشته باشید باید از همان سازمان پروژه بگیرید و نمی توانید از سازمان دیگری پروژه کسر خدمت بگیرید (مگر اینکه از سازمان بالاتری همچون ستاد کل درخواست کنید).
  • بر اساس قوانین جدید امکان گرفتن پروژه کسر خدمت پس از اعزام به خدمت (در حین انجام خدمت وظیقه) امکان پذیر نیست مگر اینکه ایست خدمت بخورید (در مقطع بالاتر قبول شوید یا غیره).
  • مقدار کسر خدمت با توجه به سازمان و داوری انجام شده نسبت به کمیت و کیفیت پروژه مشخص خواهد شد و مقدار ثابت و معینی در سازمان های مختلف وجود ندارد.

2- از طریق بنیاد ملی نخبگان:

این نوع پروژه‌ ها را فقط افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند می توانند انجام دهند. بر خلاف روش قبلی که انجام پروژه در حین تحصیل نیز امکان پذیر بود زمان انجام این پروژه ها پس از اتمام تحصیل و اعزام به خدمت می باشد. جزییات کامل را می توانید در سایت بنیاد ملی نخبگان دنبال کنید. در ادامه شیوه نامه سه نوع مختلف استفاده از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان برای دانشجویان داخل کشور،‌ دانشجویان خارج کشور و فناوران شرکت‌های دانش بنیان درج شده است.


لینک شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات نظام وظیقه بنیاد ملی نخبگان


لینک شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر ایرانی غیر مقیم در کشور از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان


لینک شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان فناور از تسهیلات نظام وظیقه تخصصی بنیاد ملی نخبگان


توجه: قابل ذکر است که دانش آموخته فناور به کسی اطلاق می شود که مدتی در شرکت های فناور دانش بنیان مشغول به کار (بوده) باشد.

پاسخ به سوالات متداول عمومی:

  • کسر خدمت شامل افراد دارای غیبت نمی شود.
  • افرادی که ایست خدمت خورده اند (سابقه خدمت قبلی داشته اند) نیز می توانند پروژه کسر خدمت بگیرند.
  • با توجه به قوانین جدید تحت شرایط خاصی با مدرک کارشناسی هم می توان پروژه کسر خدمت گرفت. برای اطلاع از شرایط به سایت نظام وظیفه مراجعه کنید.

توجه: در پایان پیشنهاد می کنم با توجه به زمان بر بودن فرایند اخذ و انجام پروژه کسر خدمت هر چه زودتر نسبت به شروع فرایند آن اقدام فرمایید تا با مشکل کمبود زمان مواجه نشوید و از طرفی قوانین و مقررات را بر اساس زمان اقدام و از طریق لینک های درج شده در بالا بررسی کنید زیرا این قوانین در طول زمان دستخوش تغییرات می شوند.

توجه: امکان معرفی افرادی که در رشته های مهندسی همچون برق و کامپیوتر تحصیل کرده اند وجود دارد. در صورت تمایل می توانید از طریق پیام مستقیم در اینجا ارتباط برقرار کنید.

توجه: در صورتی که سوال دیگری هم داشتید در نظرات همین مطلب بپرسید، در صورتی که اطلاع داشته باشم پاسخ می دهم و موارد عمومی را به متن این پست اضافه خواهم کرد.

با احترام

نظرات (۱)

سلام شرایط خاص با مدرک کارشناسی برای گرفتن کسری خدمت چیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه