تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - فرخ کریمی

تلکامپ : وب سایت تخصصی تکنولوژی برق، الکترونیک، کامپیوتر، هوش مصنوعی و علوم اعصاب

تلکامپ - وب سایت تخصصی تکنولوژی برق

- زکات علم نشر آن است \
- لطفا برای استفاده بهتر از مطالب سایت از طبقه بندی موضوعی سمت راست و منوی بالای صفحه استفاده کنید \
- بهای استفاده از مطالب این سایت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)



در سایت تلکامپ
در كل اينترنت
بایگانی

ابزار نظر سنجی

تقویم شمسی

کانال تلگرام تلکامپ

آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۱ ب.ظ

رزبری پای 4 روانه بازار شد!

بعد از یه مدت طولانی که فرصت نکرده بودم پست جدیدی بنویسم با معرفی رزبری پای 4 برگشتم! با من همراه باشید :)

اگه براتون سواله که رزبری پای چیه باید بگم که رزبری پای (RaspberryPi) یک کامپیوتر کوچیک، ارزون قیمت و قابل حمل به اندازه کف دست هست [اطلاعات بیشتر] که قیمت اش 36 دلار بیشتر نیست یا به عبارتی از 36 دلار شروع میشه که به نسبت قیمت لب تاپ ها و پی سی های امروزی واقعا عددی حساب نمیشه :)

شکل اون رو میتونید در ادامه مطلب ببینید

شما میتونید به اون مانیتور، موس، کیبورد و هر چیزی که قابل اتصال به یه کامپیوتر شخصی هست رو وصل کنید و یه سیستم عامل یونیکسی به نام رزبین یا حتی سیستم عامل ویندوزی روش نصب کنید و لذت ببرید. قابل ذکره که بگم لینوکس رزبین یکی از توزیع های یونیکس دبین محسوب میشه. اولین باری که خودم با رزبری پای کار کردم توی یه پروژه بزرگ صنعتی بود که بعدا متوجه شدیم جوابگوی کارهای سنگین نیست و مجبور شدیم از محصولات مشابه قوی تری مثل آپ بورد که مجهز به پردازنده های شرکت اینتل هست استفاده کنیم [اطلاعات بیشتر]. اما در حد کارهای سبک و روزمره عالیه، مثلا خودم برای سخنرانی توی دهمین کنفرانس پردازش تصویر ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان به جای لب تاپ از رزبری پای استفاده کردم و با همون ارائه دادم و حتی پیاده سازی ها رو هم با خودش انجام دادم تا برای مخاطبین جذابیت بیشتری داشته باشه :) در حال حاضر توی کاربردهای فراوان و مختلفی از جمله اینترنت اشیا یا همون IoT به وفور استفاده میشه.

از تفاوت های رزبری پای 4 نسبت به نسخه شماره 3 اینه که با تعبیه شدن دو تا درگاه mini HDMI قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4k رو دارید! از دیگر تغییرات میشه به اضافه شدن درگاه USB3 و USB Type C اشاره کرد. بهبود توان پردازشی و سرعت انتقال درگاه شبکه و قدرتمندی سخت افزاری هم جزو لاینفک چنین آپدیت هایی هست که در اینجا هم شاهدش هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت خود رزبری پای سر بزنید [اطلاعات بیشتر].

یه چیز دیگه ای که توی رزبری پای ها برای مهندس های الکترونیک جذابه وجود چهل پایه GPIO یا درگاه ورودی/خروجی چند منظوره هست که از طریق اون میتونید سنسورها و سخت افزارهای دیگه رو به راحتی بهش وصل کنید. اگه سوالی داشتید میتونید توی نظرات یا از طریق دایرکت اینستاگرام بپرسید در حد توانم در خدمت خواهم بود :)

ارادتمند

بدرود

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه